ျမတ္စြာဘုရားရဲ ႔သေဘာထား

ျမတ္စြာဘုရားရဲ ႔သေဘာထား
******************

http://www.worldofwisdom.asia/2012/01/blog-post_15.html

… ျမတ္စြာဘုရားရဲ႔တရားေတာ္ေတြ ကိုေလ့လာ ၾကည့္ရင္
ျမတ္စြာဘုရားကိုကြ်န္မတို႔ ပိုလို႔ၾကည္ညိဳ ေလေလပါပဲရွင္။ ဗုဒၶဘာသာတရားဟာ လံုး၀အျပည့္အ၀ လြတ္လပ္မွဴ ရိွတယ္။
ကိုယ့္သေဘာနဲ႔ကိုယ္ လုပ္တာကိုမွ ဘုရားကလဲတန္းဖိုးထားတယ္။
အေပၚယံ နာမည္တပ္တာေလာက္ကို ဦးစားမေပးဘူးေနာ္။

အဲသလို သအေပၚယံ နာမည္တပ္တာေလာက္ ဦးစားမေပးတဲ့ အေထာက္အထားေတြ အမ်ားၾကီးရိွတယ္၊၊

Similar Post In English Version : Please Click Here
http://www.dhamma.worldofwisdom.asia/2012/03/buddhists-do-respect-other-religions.html

*** ဘုရားလက္ထက္က ဥပါလိတို႔၊ သီဟတို႔ဆိုတာၾကားဖူးတယ္ေနာ္၊၊ သီဟကေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဴပ္၊ ဥပါလိက သူေဌး၊၊ သူတို႔ပထမေတာ့ ဘုရားကိုၾကည္ညိဳတာမဟုတ္ဘူး၊ ဘုရားကို အျပိဳင္အဆိုင္လုပ္တဲ့ နိဂဏၰဂိုဏ္းက ဂိုဏ္း၀င္ေတြပါပဲ ။ ၀ါဒမတူဘူး။ မတူေတာ့ ဘုရားကိုမေျဖနိင္ေအာင္ ေမးခြန္းေတြ
ေမးမယ္ဆိုျပီးေတာ့ သူတို႔ဘုရားနဲ႔၀ါဒျပိဳင္ဖို႔သြားတာပါ။

မသြားခင္မွာလည္းပဲ သူတို႔သင္တန္းဌာနမွာ သင္တန္းအမ်ားၾကီးေပးတယ္။ ဘယ္လုိေမး၊ ဒီလိုေမးရင္ေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားကဒီလုိေျဖရင္ေတာ့ အစြန္းမလြတ္ဘူး၊၊ အဲဒီလိုေျဖရင္ ဘုရားရဲ႔အယူ၀ါဒဟာ မွားတယ္လို႔ဒို႔ စြတ္ဆြဲမယ္။ အဲဒိေတာ့ ဥပါလိသူၾကြယ္ပဲဆိုပါေတာ့ သူကဘုရားဆီကို သြားျပီးေတာ့ အဲသလုိေမးခြန္းေတြ ေမးတယ္။ ေမးတိုင္းလည္း ဘုရားကတကယ့္ကိုလြတ္လြတ္ကြ်တ္ကြ်တ္ ေျဖနိုင္ခဲ့တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ေနာက္ဆံုး ဥပါလိတို႔က ဘုရားေဟာတာကိုသေဘာေပါက္ ေက်နပ္ျပီးေတာ့ ဘုရားရဲ႔တပည့္ခံတယ္။

တပည့္ခံေတာ့ ဘယ္လိုေျပာလဲဆိုေတာ့

“ တပည့္ေတာ္ကို ရတနာသံုးပါး ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္တဲ့သူလို႔ မွတ္ပါ ”

တ ဲ့။ အဲသလုိေျပာေတာ့ ျမတ္စြားဘုရားက

“ ဥပါလိ သင္ဟာညဏ္ပညာရိွတဲ့ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္တယ္၊၊ ထင္ရွားေၾကာ္ၾကားတဲ့သူလဲျဖစ္တယ္ သင္လိုပုဂၢိဳလ္ဟာ အလွ်င္စလို မလုပ္သင့္ဘူး။ စဥ္္းစဥ္းစားစား လုပ္သင့္တယ္။ ”

အဲဒီေတာ့ ဥပါလိက ဘယ္လိုျပန္ေျပာသလဲဆိုေတာ့

“ အရွင္ဘရားတပည့္ေတာ္လို လူတစ္ေယာက္ကို တျခားဘာသာေတြက သူတို႔ဂိုဏ္း၀င္အျဖစ္နဲ႔ တပည့္ေတာ္ကုိရသြားမယ္ဆိုရင္ ျမိဳ႔ထဲမွာလွည ့္ျပီးေတာ့ ဥပါလိေတာ့ သူတို႔ဂိုဏ္းထဲ၀င္လာျပီဆိုျပီးေတာ့ လွည့္ျပီးေၾကြးေၾကာ္မယ္တဲ့ အရွင္ဘုရားက စဥ္းစားပါအံုးလို႔ဆို ေတာ့ အင္မတန္ အံ့ၾသပါတယ္ ဘုရားတဲ့ ” အဲဒါကိုၾကည့္ရင္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႔ သေဘာထားက အေပၚယံနာမည္ခံလိုက္တာကို လံုး၀ဦးစားမေပးဘူး။ နာမည္ဟာ ပညတ္ပဲ အေပၚယံပဲ လူ႔အတြင္းစိတ္ထဲမွာ တကယ္ ေလးေလးနက္နက္ သေဘာေပါက္တာ၊ နားလည္တာ မပါရင္ ဘယ္ေလာက္မွ ခိုင္ျမဲမွာ လည္းမဟုတ္ဘူး” တဲ့။

ဒါနဲ႔ဥပါလိက ဒုတိယအၾကိမ္ ထက္ျပီးေလွ်ာက္တယ္၊ သူ႔ကိုရတနာသံုးပါး ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္သူလို႔ မွတ္ပါတဲ့။ အဲလိုေျပာေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက

“ ဥပါလိ သင့္အိမ္ဟာ နိဂဏၰ တို႔အတြက္ လမ္းေလးခြဆံုမွာ တူထားတဲ့ ေရတြင္းလို ပဲ အခ်ိန္မေရြး ၀င္ထြက္ျပီး ေတာ့ အလုိရိွရာကို အလွဴခံရတဲ့ အိမ္ ျဖစ္ေနတယ္ အဲဒီေတာ့ သင္ဟာ ရတနာ သံုးပါးကိုပင္ ဆည္းကပ္ေသာ္လညး္ အရင္တုနး္က လိုပဲ နိဂဏၰ တို႔ကို ဆက္လက္ျပီးေတာ့ လွဴဒါန္းေထာက္ပ့ံသင့္တယ္ ” တဲ့။ ***

ဒါလဲစဥ္းစားၾကည့္ေနာ္၊ ျမတ္စြာဘုရားက တို႔ိကို ကိုးကြယ္ရင္ ဟုိကိုမလွဴ ရဘူးလို႔ မေျပာဘူးေနာ္၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္သြားရင္ တျခားဘာသာ၀င္ေတြကို သြားမလွဴနဲ႔ အဲဒါငရဲၾကီးတယ္လို႔မေျပာဘူး။ စဥ္းစားၾကည့္။ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႔ သေဘာထားက ဘယ္ေလာက္လြတ္လပ္ျပီးေတာ့ ျမင့္ျမတ္ျပီးေတာ့ ၾကီးက်ယ္ေနလဲဆိုတာ။ ဘာအေနွာင္အဖြဲ႔မွ မရိွဘူး။

အဲဒါနဲ႔ ဥပါလိကထပ္ျပီး ေလွ်ာက္တယ္၊ တပည့္ေတာ္တျခားမွ တဆင့္ၾကားခဲ့တာက ျမတ္စြာဘုရားက

“ ငါ့ကိုလွဴတာပဲ ျမတ္တယ္ ၊ ငါတပည့္ ရဟန္းသံဃာေတြကိုလွဴတာပဲ ျမတ္တယ္လို႔”

ၾကားခဲ့ရပါတယ္ ဘုရား အခုျမတ္စြာဘုရားနွုတ္ေတာ္ကမိန္႔တာကို ကိုယ္တိုင္ၾကားရေတာ့ တျခားဆီျဖစ္ေနပါတယ္ဘရား၊ ဒါေၾကာင့္လဲ ျမတ္စြာဘုရားကို ပိုၾကည္ညိဳပါတယ္ဘု၇ား။ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေတြကိုလွဴတာေတာ့ တပည့္ေတာ္သင့္ေတာ္ သလိုၾကည့္လုပ္ပါမယ္တဲ့ သူဆက္ျပီးေတာ့ နိဂဏၰတို႔ိကို လွဴပါတယ္ ၊ ဒါေပမဲ့ အရင္လိုေတာ့ ဆရာအေနနဲ႔ မကိုးကြယ္ ေတာ့ပါဘူး။

ျပီးေတာ့ တရားကို ေလွလိုေဖာင္လို သေဘာထားဖို႔ ။ ေလွနဲ႔ေဖာင္နဲ႔ ေလွာ္ခပ္ျပီး တစ္ဖက္ကမ္းကို ေရာက္သြားတဲ့အခါမွာ ေလွေတြေဖာင္ေတြကို ေက်းဇူးၾကီးတယ္ဆိုျပီး ေက်ာမွာပိုးျပီး ယူသြားဖို႔ မလိုဘူး။ ကမ္းမွာပဲထားခဲ့ရမယ္ လို႔ ညီေတာ္အာနႏၵာကို မိန္႔ေတာ္မူခဲ့တဲ့တရားဟာ ျမတ္စြာ ဘုရားရဲ႔ အင္မတန္ လြတ္လပ္တဲ့စိတ္ထားကို ေဖာ္ျပတယ္။ တရားကိုေတာင္ မစြဲလမ္းဖို႔ သတိေပးခဲ့တယ္။ အစြဲအလမ္း ကင္းဖို႔ကို ဘယ္ေလာက္အေလးအနက္ထားသလဲ ဆိုတာသိပ္ကိုေပၚလြင္ပါတယ္။ တရားကို တန္ဖိုးမထားဖို႔ေျပာတာမဟုတ္ဘူးေနာ္ ။ တန္ဖိုးထားတာနဲ႔ စြဲလန္းတာမတူဘူး ။ တရားကိုတန္ဖုိးထားလို႔ကိုပဲ မစြဲလန္းခိုင္းတာ။

ေနာက္တခုက စဥ္းစားစရာက မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္မွာ ပါတာပါ။ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ့မယ္ဆိုေတာ့ ညီေတာ္အာနႏၵာက ျမတ္စြာဘုရားမရိွေတာ့တဲ့အခါ ဘယ္သူ႔ကို အားကိုးျပီးေနရမလဲလို႔ ေလွ်ာက္ေတာ့

“ ငါဘုရား တရားနဲ႔ ၀ိနည္းေတာ္တို႔ိကို ေဟာထားျပီးျပီ။ ငါဘုရားမရိွေတာ့တဲ့အခါမွာ တရားနဲ႔ ၀ိနည္းဟာသင္တို႔ဆရာပဲ။ အဲဒီတရားနဲ႔ ၀ိနည္းကိုပဲ ဆရာအျဖစ္နဲ႔ ထားျပီးေနေတာ့ ” လို႔ မိန္႔ေတာ္မူတယ္။

ဘယ္သူ႔ကိုမွ ဘုရားရ႔ဲ ကိုယ္စားေနရာမွာမ ထားခဲ့ဘူး။ ပုဂၢိဳလ္ဆြဲကို အားမေပးခဲ့ဘူးေနာ္။

ဒါေလးကေတာ့ ကြ်န္မတို႔ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ေနတဲ့ ေလာကဆရာတဆူလည္းျဖစ္တဲ့
ျမတ္စြာဘုရားရဲ႔ ေလးစားၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ သေဘာေလးကို ဆရာေတာ္ဦးေဇာတိက
ေရးတဲ အခြင့္အေရးနဲ႔တာ၀န္ဆိုတဲ့ စာအုပ္ထဲက ကြ်န္မဖတ္မွတ္ရတာေလး ကိုျပန္လည္ျပီး ဓမၼမိတ္ေဆြတို႔အားလည္းသိမွတ္ေစျခင္းငွာ မွ်ေ၀းေပးလိုက္ပါတယ္ရွင္။

အနႏၷစၾကာ၀ဠာအတြင္းရိွ လူနတ္ျဗဟၼာသတၱ၀ါအနႏၷတို႔ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖာက်န္းမာခ်မ္းသာၾကျပီး သူေတာ္ေကာင္းတရားတို႔ႏွင့္ေမြ႔ေလွ်ာ္နိုင္ၾကပါေစရွင္။ ………………………………………….

http://buddhismworld.ning.com/profiles/blogs/6371237:BlogPost:170990

မွ ကူးယူေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

This entry was posted in ဗုဒၶ ၾသ၀ါဒမ်ား. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s