အရွင္ ဇ၀န ေမတၱာရွင္ ေရႊၿပည္သာ ၏ ဆံုးမၾသ၀ါဒမ်ား

ၾကည့္တတ္လွ်င္ အၿမင္ၾကည္

မေကာင္းကြက္ကိုသာ ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ ေပါင္းႏိုင္စရာ ပုဂၢိဳလ္ မရွိ။

ေကာင္းကြက္ကိုသာ ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ မေပါင္းႏိုင္စရာ ပုဂၢိဳလ္ မရွိ။

သာသနာ ၿပဳၿခင္း

သာသနာၿပဳတယ္ဆိုတာ သူတစ္ပါးရင္ထဲကို သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ သိကၡာသံုးပါး တည္ေအာင္ လုပ္ေပးတာကို ဆိုလိုတယ္။

ဘယ္သူ႔ကို ၾကည္ညိဳရမွာလဲ

သူတစ္ပါးကို မၾကည္ညိဳလွ်င္ ကုသုိလ္မရရံုပဲ ရွိမည္။

မိမိကို မိမိမၾကည္ညိဳလွ်င္ အပါယ္က်တတ္သည္။

အေၾကာင္းကား သူတစ္ပါးကို လိမ္ညာ၍ ရေသာ္လည္း မိမိကိုယ္မိမိ လိမ္ညာ၍ မရေသာေၾကာင့္တည္း။

သူဖို႔ကိုယ္ဖို႔

ဘယ္ေလာက္ပင္ စားရ စားရ၊ တစ္၀မ္း ၀ရံုပဲ။

ဘယ္ေလာက္ပင္ ၀တ္ရ ၀တ္ရ၊ အေရၿပားဖံုးရံုပဲ။

ဘယ္ေလာက္ပင္ အိပ္ရ အိပ္ရ၊ တစ္ကိုယ္စာေလးပဲ။

ဘယ္ေလာက္ပင္ ပစၥည္းဥစၥာ ရွိရွိ၊ ေသလွ်င္ ထားပစ္ခဲ့ရတာခ်ည္းပဲ။

ကုသိုလ္ၿပဳလွ်င္ ကိုယ့္ဖို႔၊

က်န္ခဲ့လွ်င္ သူမ်ားဖို႔။

လူၾကိဳက္နည္းေသာ ၀ိပႆနာ

၀ိပႆနာတရားဆိုတာ ခ်မ္းသာလြယ္ကူစြာ က်င့္လို႔ ရတယ္လို႔ သိၾကရင္ လူတိုင္းက်င့္ၾကမွာပါ။

အခုေတာ့ ေရွ႕တန္းထြက္သလို အသက္နဲ႔ လဲႏိုင္မွ က်င့္လို႔ရမယ့္တရားလို သေဘာထားေနၾကလို႔သာ က်င့္ၾကံပြားမ်ားမယ့္သူ နည္းေနတာပါ။

လူမိုက္

မလုပ္သင့္တာကို လုပ္တာမွ လူမိုက္လို႔ ေခၚတာ မဟုတ္ပါဘူး။

လုပ္သင့္တာကို မလုပ္ရင္လည္း လူမိုက္ပါပဲ။

 

သူေတာ္ေကာင္း သူယုတ္မာ ၿခားနားခ်က္

မသူေတာ္သည္ သူတစ္ပါး၏ ဇီးေစ့ေလာက္ ရွိေသာ အၿပစ္ကို ရွာေဖြေတြ႕ၿမင္တတ္ေသာ္လည္း မိမိ၏ ၿမင့္မိုရ္ေတာင္ေလာက္ရွိေသာ အၿပစ္ကိုကား မၿမင္တတ္။

သူေတာ္ေကာင္းသည္ သူတစ္ပါး၏ ၿမင့္မိုရ္ေတာင္ေလာက္ရွိေသာအၿပစ္ကို မၿမင္တတ္ေသာ္လည္း မိမိ၏ ဇီးေစ့ေလာက္ ရွိေသာ အၿပစ္ကိုကား ရွာရွာေဖြေဖြၿမင္ၿပီးၿပဳၿပင္တတ္၏။

 

အသာစံၿခင္း ႏွင့္ အနာခံၿခင္း

အသာစံၿခင္း၏ ေနာက္ဆံုးပန္းတိုင္သည္ အပယ္ (၄) ပါး။

အနာခံၿခင္း၏ ေနာက္ဆံုးပန္းတိုင္သည္ နိဗၺာန္။ အနာခံၿခင္းသည္ သမုဒယသစၥာ (တဏွာ)ကို အက်င့္ၿဖင့္ ပယ္သတ္ေနၿခင္း ၿဖစ္သည္။

ထိရွေသာ အနာမရွိသည့္ လက္ၿဖင့္ အဆိပ္ကို ကိုင္တြယ္ေသာ္လည္း အဆိပ္မတက္ႏိုင္။ ထို႔အတူ သူတစ္ပါးကို ေသေစလိုေသာ အကုသိုလ္ေစတနာကို မဂ္ၿဖင့္ ပယ္သတ္ၿပီးၿဖစ္ေသာ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္အား ေလးၿမား စသည္ကို ၀တၱရားေက်ရံု ၿပင္ဆင္ေပးကာမႈၿဖင့္ အကုသိုလ္ကံ မၿဖစ္ပါ။

ဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္း အက်င့္သိကၡာ ၿဖဴစင္သင့္၏။

အေၾကာင္းကား ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ဦး မေကာင္းတာလုပ္လွ်င္ မိမိသာမက ရတနာသံုးပါးႏွင့္ ဆရာပါ သိကၡာက်ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ပင္တည္း။

(အရွင္ဇ၀န – ေမတာၱရွင္- ေရႊၿပည္သာ)

မွတ္ခ်က္။ ဆရာေတာ္၏ ၾသ၀ါဒမ်ား ရွိပါေသးသည္။

This entry was posted in ဆံုးမၾသ၀ါဒမ်ား. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s