ဆင္းခံ ၿမင္းခံ ဘုရား ၿပႆနာ

“ဆင္းခံ ၿမင္းခံ ဘုရား ၿပႆနာ”

ဘာသာေရးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အၿပဳအမူ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကို ေထရ၀ါဒဗုဒၶအလိုက် ဟုတ္ မဟုတ္ တိုက္ဆိုင္ၾကည့္ေသာ မွတ္ေက်ာက္တစ္ခုရွိ၏။

ထုိမွတ္ေက်ာက္ကား – ယင္းအၿပဳအမူသည္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ စေသာ ကိေလသာကုန္ေၾကာင္းၿဖစ္လွ်င္ ေထရ၀ါဒ စစ္မွန္၏။

ယင္းအၿပဳအမူသည္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ စေသာ ကိေလသာတိုးပြားေၾကာင္း ၿဖစ္လွ်င္ ေထရ၀ါဒမဟုတ္။ ၿဗဟၼဏ၀ါဒ (မဟာယာန၀ါဒ) ဟု မွတ္ရမည္။

ယခုေခတ္တြင္ ဂိုဏ္းဆရာႏွင့္ ဘုိးေတာ္မ်ား၏ အသစ္အဆန္းထြင္မႈေၾကာင့္ ဆင္ခံဘုရား၊ ၿမင္းခံဘုရားမ်ား ေပၚေပါက္လာ၏။ ထုိထက္ပိုၿပီး ဘက္စံုၾကီးပြားခ်မ္းသာလိုသူမ်ားကား ဆင္စီး၊ ၿမင္းရံဘုရားမ်ားအထိ ထုလုပ္ကိုးကြယ္လာၾက၏။

  • ၾကည္ညိဳေသာ သဒၶါစိတ္ၿဖင့္ ထုလုပ္ၿခင္း ၿဖစ္ေသာ္လည္း သင့္ေတာ္၏ / မသင့္ေတာ္ကို ႏိႈင္းခ်ိန္စဥ္းစားသင့္၏။
  • ေထရ၀ါဒႏွင့္ ညီ၏/ မညီ၏ကိုလည္း ဆန္းစစ္သင့္၏။

ထိုပံုကို ထုလုပ္ကိုးကြယ္သူမ်ားသည္ သက္ေတာ္ထင္ရွားဘုရားရွင္ကို တိရစာၦန္ၿဖစ္ေသာ ဆင္ေပၚၿမင္းေပၚသို႔ တက္ထိုင္ခိုင္း၀ံ့သည္အထိ ဂါရ၀၊ နိ၀ါတ နည္းပါးႏိုင္ၾကမည္ေလာ။ ဤသို႔ ဆန္းစစ္ၾကည့္လိုက္လွ်င္ တိရစာၦန္ေတြအေပၚ ထိုင္ေနေသာ ဗုဒၶရုပ္ေတာ္မ်ားကို မထုလုပ္သင့္ေၾကာင္း ထင္ရွား၏။

ထုိရုပ္ထုကို ထုၿခင္းသည္ သူတစ္ပါးထက္ စီးပြားတက္ဖို႔ ၿဖစ္၏။ စီးပြားတက္လိုေသာ စိတ္သည္ ေလာဘစိတ္ ၿဖစ္၏။ စီးပြားတက္လိုေသာ စိတ္သည္ ေလာဘစိတ္ၿဖစ္၏။ စီးပြားေရးလုပ္ရင္းေလာဘၿဖစ္သည္မွာ သဘာ၀က်၏။ သုိ႔ေသာ္ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္ကို အေၾကာင္းၿပဳၿပီး ေလာဘၿဖစ္ေနသည္ကား သဘာ၀မက်ပါ။

ဗုဒၶသည္ လူသားမ်ား ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟကုန္ရာ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ေစရန္အတြက္ ပြင့္ေတာ္မူလာၿခင္း ၿဖစ္၏။

ဤသို႔ ဆန္းစစ္ၾကည့္လိုက္လွ်င္ ဆင္းခံ ၿမင္းခံစေသာ ဘုရားပံုမ်ားထုလုပ္ၿခင္းသည္ ေလာဘပြားစီးဖို႔အတြက္သာ ၿဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေထရ၀ါဒႏွင့္ မညီ ဟုလည္း သိသင့္၏။

သရက္ေတာတိုက္၊ ဖ်ာပံုတုိက္သစ္ဆရာေတာ္သည္ အထက္ပါၿပႆနာမ်ိဳးကို သဘာ၀က်က် ရွင္းလင္းေပးေတာ္မူဖူး၏။

ဆရာေတာ္ ၿပဳစုေရးသားေသာ သုေတသန သမၼာမဂၢဂၤပဥွာက်မ္း တြင္ အက်ယ္ ဖတ္ရႈႏိုင္ပါ၏။ ဤ၌ကား အက်ဥ္းကို ေရးသားပါမည္။ – တစ္ေန႔တြင္ ဆူးေလဘုရားသို႔ ထူးၿခားေသာ ရုပ္ပြားေတာ္တစ္ဆူကို ကုလားလူမ်ိဳးတစ္ဦးက လာလွဴ၏။ ရုပ္ပြားပံုကား ဥေဒါင္းေပၚတြင္ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ၿမတ္ စံေတာ္မူေနပံုၿဖစ္၏။

ဆူးေလဘုရားေဂါပကအဖဲြ႕၀င္ လူၾကီးမ်ားသည္ ထိုပံုေတာ္မ်ိဳးကို တစ္ခါမွ မေတြ႕ဖူးသၿဖင့္ ဘုရားေပၚတြင္ အပူေဇာ္ခံထားသင့္/ မထားသင့္ မဆံုးၿဖတ္ႏိုင္ ၿဖစ္ၾက၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆူးေလေစတီေတာ္ ၾသ၀ါဒါစရိယဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားကို ပင့္ဖတ္၍ ထိုအေၾကာင္းကို ေမးၿမန္းေလွ်ာက္ထားၾက၏။

ဖ်ာပံုတုိက္သစ္ဆရာေတာ္ၾကီးသည္လည္း ထိုအခ်ိန္က ဆူးေလေစတီေတာ္ ၾသ၀ါဒါစရိယဆရာတစ္ပါးပင္ၿဖစ္၏။ က်န္အဆရာေတာ္မ်ားက “အပူေဇာ္ခံထားလိုက္ပါ။ တၿခား ဆင္ခံဘုရား၊ ၿမင္းခံဘုရားတို႔ေတာင္ ရွိေနၿပီဟာပဲ။ အခု ဥေဒါင္းခံဘုရားဆိုတာလည္း အထူးအဆန္း မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး” ဟု မိန္႔ေတာ္မူၾက၏။

ဖ်ာပံုတုိက္သစ္ဆရာေတာ္က က်မ္းဂန္ႏွံ႔စပ္ေတာ္မူလွည့္အၿပင္ စာေရးဆရာတိုင္း လက္မလႊတ္တမ္း အသံုးၿပဳေနရသည့္ သုေတသန သရုပ္ၿပအဘိဓာန္ က်မ္းၿပဳ ဖ်ာပံုတုိက္သစ္ဆရာေတာ္ အရွင္ၾသဘာသာဘိ၀ံသ ထံသို႔ ရဟန္းပရိသတ္၊ လူပရိသတ္အားလံုး၏ မ်က္လံုးမ်ားက တစ္ၿပိဳင္နက္လို ေရာက္သြားၾက၏။

ဆရာေတာ္ၾကီးထံမွ ေလးနက္ၾကည္လင္ေသာ စကားမ်ားသည္ တစ္ခြန္းခ်င္း ထြက္ေပၚလာ၏။ “ရဟန္းပုဂၢိဳလ္၊ လူပုဂၢိဳလ္အားလံုးအတြက္ ေတြးဆစရာတစ္ခုကိုေတာ့ တင္ၿပခ်င္ပါတယ္ –

ပိဋကတ္သံုးပံု၊ နိကာယ္ငါးရပ္ကို ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ ၿမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ၿမတ္ တိရစာၦန္တစ္ေကာင္ေတာင္စီးၿပီး ခရီးသြားတယ္ဆိုတာ ဘယ္ေနရာမွာမွ မေတြ႕မိပါဘူး။ ၿမတ္စြာဘုရားဟာ ခရီးဘယ္ေလာက္ပင္ ေ၀းေ၀း ေခ်ခၽြတ္ရမယ့္ ေ၀ေနယ်အတြက္ အခ်ိန္မီတယ္ဆိုရင္ ေၿခလွ်င္ၾကြတာပဲ မ်ားပါတယ္။ ေ၀ေနယ်အတြက္ ေၿခလွ်င္ၾကြလို႔ အခ်ိန္မမီေလာက္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ အဘိညာဥ္တန္ခိုးနဲ႔ ၾကြပါတယ္။

တိရစာၦန္ေပၚကို တက္စီးဖို႔ မေၿပာနဲ႔။ တိရစာၦန္ ကထားတဲ့ယာဥ္ကိုေတာင္ မစီးဖို႔ အာပတ္ပညတ္ထားပါတယ္။

မက်န္းမာၿခင္းဆိုတဲ့ အေၾကာင္းရွိမွသာ စီးခြင့္ရွိပါတယ္။

ဒီလို အာပတ္ပညတ္ၿပီး တားေတာ္မူရတာက သတၱ၀ါအားလံုးေပၚမွာ အညီအမွ်ထားေတာ္မူတဲ့ “မဟာကရုဏာေတာ္” ေၾကာင့္ပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။ ရိုးရိုးကရုဏာ မဟုတ္ပါဘူး။ “မဟာတပ္ထားတဲ့ ၾကီးက်ယ္တဲ့ ကရုဏာ” ပါ။ ဒီ မဟာကရုဏာၾကီးေၾကာင့္ပဲ ေလးသေခ်ၤ ကမာၻတစ္သိန္း ၾကာေအာင္ အဆင္းရဲအပင္ပန္းခံၿပီး ပါရမီေတာ္ေတြကို ၿဖည့္ဆည္းေတာ္မူခဲ့တာပါ။

ဒီမဟာကရုဏာေတာ္ၾကီးကို အေလးဂရုမၿပဳလို႔ မရပါဘူး။ တိရစာၦန္စီးေနတဲ့ ပံုေတာ္ေတြကို ထုလုပ္ေရးဆဲြၿခင္းအားၿဖင့္ ၿမတ္စြာဘုရားရဲ႕သတၱ၀ါတိုင္းအေပၚထားတဲ့ ဟာကရုဏာေတာ္ကို ထိခိုက္ေစာ္ကားရာေရာက္ပါတယ္။

ဘာသာၿခားမ်ားကလည္း ဒီလိုပံုမ်ိဳးေတြကို ၾကည့္ၿပီး ဗုဒၶဟာ သတၱ၀ါအားလံုးအေပၚမွာ သနားကရုဏာရွိတယ္လည္း ေၿပာေသးတယ္။ တိရစာၦန္ေပၚ တက္စီးတာပဲလား ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းနဲ႔ ေထာက္ၿပလာႏိုင္ပါတယ္။

ဒီဥေဒါင္းခံရုပ္ကို လက္သင့္ခံၿပီး ထားလိုက္မယ္ဆိုရင္ ေနာင္အခါမွာ က်ားခံတဲ့ ရုပ္ပြားမ်ိဳးေတြ၊ သမင္ခံတဲ့ ရုပ္ပြားမ်ိဳးေတြ အေတာမသတ္ေအာင္ ေပၚလာႏိုင္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ေတြေၾကာင့္ ဥေဒါင္းခံတဲ့ ရုပ္ပြားကို ဒီအတိုင္း အပူေဇာ္ခံ မထားဖို႔ ေၿပာၾကားလိုပါတယ္။”

ဆရာေတာ္၏ သဘာ၀က်လွေသာ ၾသ၀ါဒေၾကာင့္ ေဂါပကလူၾကီးမ်ားသည္ ဥေဒါင္းကို ဖယ္ထားၿပီး ရုပ္ပြားေတာ္ခ်ည္း သက္သက္သာလွ်င္ ယခုထက္တိုင္ အပူေဇာ္ခံထားပါသည္။

အညႊန္း – အရွင္ဇ၀န (ေမတၱာရွင္-ေရႊၿပည္သာ) ေရးသားေတာ္မူေသာ “ေထရ၀ါဒ မွတ္ေက်ာက္” စာအုပ္။

This entry was posted in ေထရ၀ါဒ မွတ္ေက်ာက္. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s