တစ္ရာ ႏွင့္ တစ္ရက္

၁) သီလမရွိသူရဲ႕ အႏွစ္တစ္ရာ အသက္ရွင္ရၿခင္းထက္ သီလရွိသူရဲ႕တစ္ရက္တာ အသက္ရွင္ရၿခင္းက အဆေပါင္းမ်ားစြာ ပိုၿပီးၿမင့္ၿမတ္ပါတယ္။

မၿပဳသင့္တဲံ ကိုယ္မႈလုပ္ရပ္ေတြ မၿပဳ။
မေၿပာသင့္တဲ့ ႏႈတ္ထြက္စကားေတြ မေၿပာဘဲ ကိုယ္နဲ႔ႏႈတ္ကို ေစာင့္စည္းထိန္းသိမ္းႏိုင္တဲ့သူဟာ သီလရွိတဲ့သူပါ။

သီမမရွိတဲ့သူဟာ စိတ္မေအးခ်မ္း၊ စိတ္မေအးခ်မ္းေတာ့ စိတ္မတည္ၿငိမ္၊ စိတ္မတည္ၿငိမ္ေတာ့ အသိဉာဏ္မထြက္။ သီလပ်က္ရင္ သမာဓိေရာ၊ ပညာေရာ ၿဖစ္ခြင့္မရွိေတာ့ပါဘူး။
သီလရွိရင္ေတာ့ စိတ္ေအးခ်မ္းတဲ့အတြက္ သမာဓိေရာ၊ ပညာေရာ ၿပည့္ၿပည့္၀၀ အားေကာင္းႏိုင္ပါတယ္။

ဗုဒၶက – သတိပ႒ာန္တရားပြားမ်ားတဲ့သူဟာ သီလတည္းဟူေသာ ေၿမၾကီးေပၚမွာ ရပ္တည္ၿပီး ပြားမ်ားရမယ္ လို႔ မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
အခါတပါးက ေမတၱယ်ၿမတ္စြာဘုရားကို ဖူးေၿမာ္ခ်င္လို႔ ၀ိပႆနာအားမထုတ္ေသးဘဲေနတဲ့ မဟာသံဃရကၡိတမေထရ္ ေသရာေညာင္ေစာင္းေလ်ာင္းေနတဲ့အခ်ိန္ အလုပ္အေကၽြးၿပဳေနတဲ့ရဟန္းငယ္က
အရွင္ဘုရား ပရိနိဗၺာန္ၿပဳေတာ္မူေတာ့မယ္ဆိုတဲ့သတင္းေၾကာင့္ ၁၂ ယူဇနာ ပတ္၀န္းက်င္က လူေထာင္ေသာင္းမ်ားစြာ ၾကိတ္ၾကိတ္တိုးစုရံုးေရာက္ရွိေနၾကပါတယ္။ တကယ္လို႔ ပုထုဇဥ္ဘ၀နဲ႔ အရွင္ဘုရားစုေတမွန္းသိသြားရင္ သူတို႔စိတ္ႏွလံုးမသာမယာ ၿဖစ္သြားၾကပါလိမ့္မယ္ဘုရား လို႔ေလွ်ာက္ထားတဲ့အတြက္ လဲေလ်ာင္းေနရာမွထူမတ္ခုိင္းၿပီး ရဟန္းငယ္ကို အခန္းအၿပင္ဘက္ ေခတၱထြက္ေနေစပါတယ္။ ရဟန္းငယ္ အခန္းအၿပင္ဘက္ေရာက္တယ္ဆိုရင္ပဲ မေထရ္ၿမတ္က လက္ေဖ်ာက္တီးၿပီး အခန္းထဲၿပန္၀င္ခဲ့ဖို႔ အမွတ္သကၤတ ေပးလိုက္ပါတယ္။ ရဟန္းကိစၥၿပီးသြားၿပီ ရဟႏၱာၿဖစ္သြားၿပီဆိုတဲ့သေဘာေပါ့။
အရွင္ဘုရား အခုလို ေသေကာင္ေပါင္းလဲ ၿဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ရဟႏာၱၿဖစ္ေအာင္ ၿမန္ၿမန္ၾကီးက်င့္ႏိုင္တာ ထူးဆန္းလွပါတယ္ဘုရား။
တကယ္ေတာ့ ဒါဟာ မထူးဆန္းပါဘူး ငါ့ရွင္။ ထူးဆန္းတာက… တပည့္ေတာ္ဟာ ရဟန္းၿဖစ္တဲ့အခ်ိန္ကစၿပီး ဘယ္အမႈမ်ိဳးကိုမွ အသိဉာဏ္မပါဘဲ မွားမွားယြင္းယြင္း ခၽြတ္ခၽြတ္ေခ်ာ္ေခ်ာ္မၿပဳခဲ့ဖူးတာပါပဲ။ ရဟန္းၿဖစ္ကတည္းက တပည့္ေတာ္ရဲ႕သီလဟာ ထက္၀န္းက်င္ ၿဖဴစင္သန္႔ရွင္းခဲ့ပါတယ္ ငါ့ရွင္။ ကိုယ့္ရဲ႕အၾကြင္းမဲ့ၿဖဴစင္တဲ့သီလကို ဆင္ၿခင္ရင္းၿဖစ္ေပၚလာတဲ့ ပီတပါေမာဇၨ – ႏွစ္သက္၀မ္းေၿမာက္မႈကို အေၿခခံၿပီး ၀ိပႆနာရႈပြားလုိက္တာ စကၠန္႔ပိုင္းအတြင္းမွာပဲ အာသေ၀ါကုန္ခမ္းရဟႏာၱၿဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

 

၂) သမာဓိမရွိသူရဲ႕အႏွစ္တစ္ရာ အသက္ရွင္ရၿခင္းထက္ သမာဓိရွိသူရဲ႕တစ္ရက္တာ အသက္ရွင္ရၿခင္းက အဆေပါင္းမ်ားစြာပိုၿပီး ၿမင့္ၿမတ္ပါတယ္။

ကိုယ္လုပ္ေနတဲ့အလုပ္ ကိုယ္ယူေနတဲ့အာရံုအေပၚမွာ စိတ္တည့္တည့္မတ္မတ္ထားႏိုင္မႈကို သမာဓိလို႔ ေခၚပါတယ္။ သမာဓိ ဆိုတာ ေက်ာက္ဖ်ာနဲ႔တူပါတယ္။ ဉာဏ္ ဆိုတာ ဓါးနဲ႔ တူပါတယ္။ သမာဓိေက်ာက္ဖ်ာေပၚတင္ေသြးမွ ဉာဏ္ဓါးက ထက္တာပါ။

ဗုဒၶ ပရိနိဗၺာန္စံခါနီး ေလးလေလာက္မွာ ဓမၼရာမထရ္သည္ ငုိယိုပူေဆြးၿခင္း၊ စုေ၀းတိုင္ပင္ၿခင္း လံုး၀မၿပဳလုပ္ဘဲ ေတာထဲမွာ အခ်ိန္ၿပည့္တရားအားထုတ္ေနတာကို မေက်နပ္တဲ့ရဟန္းမ်ားက ၿမတ္စြာဘုရားကို သြားေလွ်ာက္လို႔ ဗုဒၶက – ငါဘုရားကို တကယ္ခ်စ္ရင္ ဓမၼာရာမလို တကယ္က်င့္ရမယ္ လို႔ မိန္႔ၾကားၿပီး ဂါထာတစ္ပုဒ္နဲ႔တရားေဟာေတာ္မူပါတယ္။ ဂါထာအဆံုးမွာ ဓမၼာရာမ မေထရ္ဟာ ရဟႏာၱၿဖစ္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

သမာဓိရွိတဲ့သူဟာ အေၿခအေန အခ်ိန္အခါကို တြက္ခ်က္ၿပီး ေလာေလာဆယ္ ကိုယ္အလုပ္သင့္ဆံုး အလုပ္ဟာ ဘာလဲ ဆိုတာကို တိတိက်က် ဆံုးၿဖတ္ႏိုင္စြမ္းရွိပါတယ္။ အပိုအလုပ္ေတြနဲ႔ လံုး၀အခ်ိန္ၿဖဳန္းေလ့မရွိသလို အလုပ္တုိင္းကိုလည္း တၿပိဳင္တည္း စုၿပံဳလုပ္ေလ့မရွိပါဘူး။ ဦးစားေပးအလုပ္နဲ႔ ဆိုင္းငံ့အလုပ္ကို ခဲြၿခားနားလည္တဲ့အတြက္ အလုပ္ရဲ႕အရည္အေသြးနဲ႔ အလုပ္ရဲ႕စံခ်ိန္ကို ထူးထူးၿခားၿခားအရာထင္ေအာင္ ၿမွင့္တင္ႏိုင္ပါတယ္။

 

၃) ပညာမရွိသူရဲ႕အႏွစ္တစ္ရာ အသက္ရွင္ရၿခင္းထက္ ပညာရွိသူရဲ႕တစ္ရက္တာ အသက္ရွင္ရၿခင္းက အဆေပါင္းမ်ားစြာ ပိုၿပီး ၿမင့္ၿမတ္ပါတယ္။

အမွားအမွန္၊ အေကာင္းအဆိုးကို အေၾကာင္းအက်ိဳးနဲ႔ စနစ္တက် သိၿမင္ႏိုင္စြမ္းကို ပညာလို႔ ေခၚပါတယ္။ ေတြးသင့္ မေတြးသင့္၊ ေၿပာသင့္ မေၿပာသင့္၊ လုပ္သင့္ မလုပ္သင့္ကို ခဲြၿခားနားလည္ၿပီး နားလည္တဲ့အတိုင္းလည္း အမွန္နဲ႔အေကာင္းေတြခ်ည္း ေတြး၊ ေၿပာ လုပ္တဲ့သူဟာ ပညာရွိတဲ့သူပါ။
ပညာ သံုးမ်ိဳး
– မွတ္သားပညာ – အရာရာကို မ်က္စိဖြင့္၊ နားစြင့္ၿပီး ေလ့လာမွတ္သားနာၾကား ဖတ္ရႈရာက ရလာတဲ့ဗဟုသုတအသိ။
– စဥ္းစားပညာ – ရလာတဲ့ ဗဟုသုတအသိနဲ႔လက္ေတြ႔ခံစားခ်က္ကို အေၿခခံၿပီး ဆင္ၿခင္သံုးသပ္စဥ္းစားေတြးေတာရာက ရလာတဲ့ကိုယ္ပိုင္အသိ။
– ရႈပြာ ပညာ – သတိပ႒ာန္နည္းလမ္းအတုိင္း ပစၥဳပၸဳန္က်က် ပရမတ္ဆိုက္ဆိုက္ ရႈမွတ္ပြားမ်ားအားထုတ္ရာကရလာတဲ့ ၀ိပႆနာအသိ၊ မဂ္ဖိုလ္အသိ။
ဒီသံုးမ်ိဳးလံုးရွိမွ ထိပ္တန္းပညာရွိ ၿဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
သာမာန္လူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ မွတ္သားပညာႏွင့္ စဥ္းစားပညာေတာ့ ရွိကို ရွိရပါမယ္။
မွတ္သားပညာသာရွိၿပီး စဥ္းစားပညာမရွိတဲ့သူကိုေတာ့ ပညာတတ္လို႔ပဲ ေခၚပါတယ္။
ေလာကမွာ ပညာရွိတဲ့သူသာ မိမိအက်ိဳးကိုေရာ သူတစ္ပါးအက်ိဳးကိုေရာ သယ္ပိုးေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါတယ္။

ဗုဒၶဟာ တစ္ေလာကလံုးမွာ ပညာဉာဏ္အၾကီးမားဆံုးပုဂၢိဳလ္ၿဖစ္လို႔ တစ္ေလာကလံုးရဲ႕အက်ိဳးစီးပြားကို ဘယ္လူ၊ ဘယ္နတ္ ဘယ္တန္ခိုးရွင္မွ မတုပႏိုင္၊ မႏႈိင္းယွဥ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အဆံုးစြန္အထိ သယ္ပိုးေဆာင္ရြက္ေတာ္မူႏိုင္ခဲ့တာပါ။

 

၄) ၀ီရိယနည္းသူရဲ႕အႏွစ္တစ္ရာ အသက္ရွင္ရၿခင္းထက္ ၀ီရိယၿမဲသူရဲ႕တစ္ရက္တာ အသက္ရွင္ရၿခင္းက အဆေပါင္းမ်ားစြာ ပိုၿပီးၿမင့္ၿမတ္ပါတယ္။

ကိုယ္လုပ္ရမယ့္အလုပ္ကို ဘာအေၾကာင္းေၾကာင့္မွ ေနာက္မဆုတ္ဘဲ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ၿပဳလုပ္တတ္တဲ့အစြမ္းသတၱိကို ၀ီရိယ လို႔ ေခၚပါတယ္။ ဘယ္လုိအေႏွာင့္အယွက္ အဟန္႔အတားမ်ိဳးကိုမွ ဂရုမထားဘဲ ကုိယ့္အလုပ္ကိုယ္ စိုက္လိုက္မတ္တတ္လုပ္ေနတဲ့သူ၊ ႏိုးႏိုးၾကားၾကား ထထၾကြၾကြ အၿမဲရွိတဲ့သူဟာ ၀ီရိယၿမဲတဲ့သူပါ။
ပင္ကိုအစြမ္းအစဘယ္ေလာက္၇ွိရွိ ၀ီရိယမရွိရင္ အရည္အေသြးေကာင္းေတြ၊ ရလာဒ္ေကာင္းေတြ လံုး၀ထြက္မလာႏိုင္တဲ့အၿပင္ နဂိုရွိၿပီးသား အစြမ္းအစေတာင္အညြန္႔တံုးသြားႏိုင္ပါတယ္။

အခ်ိန္မေရြး၊ ေနရာမေရြး ပြားမ်ားေနမွ
ကိုယ္အမူအရာမေရြး၊ စိတ္အေၿခအေန မေရြး ရႈမွတ္ေနမွ တရားအားထုတ္သူအစစ္ တရား၀ီရိယရွိသူအစစ္လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။

သီဟုိဠ္ကၽြန္းမွာ ေထရိကာ အမည္ရွိ အမ်ိဳးသမီးဟာ အိမ္မႈကိစၥ လူမႈကိစၥေတြကို သတိပ႒ာန္၀ိပႆနာအလုပ္နဲ႔တဲြၿပီး အၿမဲလုပ္ေလ့ရွိတဲ့အတြက္ တေန႔အစိမ္းေၾကာ္ ေၾကာ္ရင္း လန္းရာကႏြမ္းသြားတဲ့ဟင္းရြက္ကိုသက္ေသထားၿပီး ခႏၶာဉာဏ္စိုက္ရႈပြားလုိက္တာ ဟင္းရြက္ေၾကာ္အိုး မီးဖိုေပၚက မခ်ရေသးခင္မွာပဲ အနာဂါမ္ၿဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္။

 

၅) ၿဖစ္ပ်က္မၿမင္သူရဲ႕ အႏွစ္တစ္ရာအသက္ရွင္ရၿခင္းထက္ ၿဖစ္ပ်က္ၿမင္သူရဲ႕တစ္ရက္တာ အသက္ရွင္ရၿခင္းက အဆေပါင္းမ်ားစြာ ပိုၿပီးၿမင့္ၿမတ္ပါတယ္။

သက္ရွိ သက္မဲ့ေတြ သစ္ရာက ေဟာင္းသြားတာ၊
ေကာင္းရာက ဆိုးသြားတာ၊
တုိးရာက ရပ္သြားတာ၊
မတ္ရာက လဲသြားတာ၊
ၿမဲရာက တိမ္းသြားတာ၊
စိမ္းရာက ႏြမ္းသြားတာ၊
ၿဖိဳးရာက က်သြားတာ၊
လွရာက ပုပ္သြားတာ၊
ဟုတ္ရာက ခြင္သြားတာ၊
ရွင္ရာက ေသသြားတာေတြ အားလံုးဟာ ၿဖစ္ပက်္ေတြခ်ည္းပါပဲ။ ဒီၿဖစ္ပ်က္ေတြဟာ သံေ၀ဂဉာဏ္ပဲရွိပါေသးတယ္။ သံေ၀ဂ​ၿဖစ္ပ်က္ကေန ၀ိပႆနာ ပရမတ္ ၿဖစ္ပ်က္ပါၿမင္ေအာင္ သတိပ႒ာန္နည္းလမ္းအတုိင္း ရႈမွတ္ပြားမ်ားသြားရပါမယ္.။
ပဋာစာရာေထရီမ တစ္ေန႔ေၿခေထာက္ေရေဆးရင္း ပထမေလာင္းတဲ့ေရနည္းနည္းပဲစီးၿပီး ရပ္သြားတာ၊ ဒုတိယေလာင္းတဲ့ေရ ပထမထက္ ပိုစီးၿပီးရပ္သြားတာ၊ တတိယေလာင္းတဲ့ေရ ဒုတိယထက္ပိုစီးၿပီးရပ္သြားတာကို တစ္ေန႔တစ္ေန႔ အရြယ္သံုးပါးလံုး ေသဆံုးေနၾကတာနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး  သံေ၀ဂၿဖစ္ပ်က္ဆင္ၿခင္ရာက ခႏၶာဘက္ဉာဏ္လွည့္ၿပီး ၀ိပႆနာၿဖစ္ပ်က္ရႈပြားလိုက္တာ ေၿခေဆးခံုေပၚမွာပဲ ရဟႏာၱၿဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္။

 

၆) မေသရာနိဗၺာန္ကို မၿမင္သူရဲ႕အႏွစ္တစ္ရာအသက္ရွင္ရၿခင္းထက္ မေသရာနိဗၺာန္ကို ၿမင္သူရဲ႕တစ္ရက္တာအသက္ရွင္ရၿခင္းက အဆေပါင္းမ်ာစြာပိုၿပီး ၿမင့္ၿမတ္ပါတယ္။

အိုနာေသေရး၊ ဒုကၡေဘးတို႔၊ ကင္းေ၀းရာအမွန္၊ ၿမတ္နိဗၺာန္ ဆိုတဲ့အတုိင္း နိဗၺာန္ဆိုတာ အိုၿခင္းကင္းတဲ့ဓါတ္၊ နာၿခင္းကင္းတဲ့ဓါတ္၊ ေသၿခင္းကင္းတဲ့ဓါတ္၊ ဆင္းရဲၿခင္းကင္းတဲ့ဓါတ္ တစ္မ်ိဳး ၿဖစ္ပါတယ္။ လိုရင္းကေတာ့ ေသၿခင္းကင္းတဲ့ဓါတ္။
ေသၿခင္းကင္းတယ္ဆိုတာ ရွင္ၿခင္းကင္းလို႔ပါ။ ရွင္းၿခင္း ကင္းတယ္ဆိုတာလည္း ရုပ္နာမ္ခႏၶာ မရွိလို႔ပါ။ ရုပ္နာမ္ခႏၶာမရွိမွေတာ့ အိုစရာလည္း မလို၊ နာစရာလည္း မလို၊ ေသစရာလည္း မလုိ၊ ဆင္းရဲစရာလည္း မလုိေတာ့ပါဘူး။
ေသတယ္ဆိုတာ လိုရင္းကေတာ့ ပ်က္တာပါပဲ။ ရုပ္နာမ္ခႏၶာနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ့ခ်မ္းသာမွန္သမွ် အပ်က္မွာပဲ လမ္းဆံုးတဲ့အတြက္ ခ်မ္းသာစစ္ ခ်မ္းသာမွန္မဟုတ္ပါဘူး။ ခ်မ္းသာတု ခ်မ္းသာမွားေတြပါ။
ပ်က္ၿခင္းကို မလုိခ်င္ရင္ ၿဖစ္ၿခင္းမရွိေအာင္ ၾကိဳးစားရပါမယ္။ ေသၿခင္းကို မလိုခ်င္ရင္ ရွင္ၿခင္းမရွိေအာင္ အားထုတ္ရပါမယ္။ ပ်က္မွ ေသမွ ဒုကၡလို႔ ၿမင္တာထက္ မပ်က္ခင္ မေသခင္ ၿဖစ္ေန ပ်က္ေနတာကို ဒုကၡပဲလို႔ ၿမင္တာက မပ်က္ၿခင္း၊ မေသၿခင္းနဲ႔ ပိုၿပီး နီးစပ္ႏိုင္ပါတယ္။
ပ်က္တတ္တဲ့ ရုပ္နာမ္ခႏၶာလံုး၀မရွိေပမယ့္ ဘယ္ေတာ့မွ မပ်က္စီးဘဲ အစဥ္ထာ၀ရ တည္ၿမဲေနတဲ့ အၿငိမ္းဓါတ္တစ္မ်ိဳးေတာ့ နိဗၺာန္မွာ အထင္အရွားရွိပါတယ္။
ရင္ေသြးသားငယ္ရဲ႕ေသၿခင္းတရားေၾကာင့္ စိတ္ေသာကေရာက္ေနရရွာတဲ့ ကိသာေဂါတမီဟာ ဗုဒၶအဆံုးအမေၾကာင့္ မေသၿခင္းတရားကို လက္၀ယ္ဆိုက္ဆိုက္ရရွိလိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ သားငယ္ရဲ႕ေသၿခင္းအေပၚမွာ စိတ္မပူပန္ေတာ့တဲ့အၿပင္ မိမိကိုယ္တိုင္ရဲ႕ေသၿခင္းကေနလည္း အၿပီးတိုင္ လြတ္ေၿမာက္သြားခဲ့ပါတယ္။

 

၇) ေလာကလြန္တရားၿမတ္ကို မၿမင္သူရဲ႕အႏွစ္တစ္ရာ အသက္ရွင္ရၿခင္းထက္ ေလာကလြန္တရားၿမတ္ကို ၿမင္သူရဲ႕တစ္ရက္တာ အသက္ရွင္ရၿခင္းက အဆေပါင္းမ်ားစြာ ပိုၿပီးၿမင့္ၿမတ္ပါတယ္။

ေလာကကို လြန္ေၿမာက္သြားတဲ့ ေလာကလြန္တရား (ေလာကုတၱရာတရား) ဆိုတာ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ကလြဲရင္ က်န္တဲ့အရာအားလံုး ေလာကီေတြခ်ည္းပါပဲ။
ဒါနကုသုိလ္၊ သီလကုသုိလ္၊ သမထကုသုိလ္၊ ၀ိပႆနာကုသုိလ္ ဒီကုသုိလ္အားလံုး ေလာကီကုသုိလ္ေတြခ်ည္းပါပဲ။ ပရိယတၱိအလုပ္၊ ပဋိပတၱိအလုပ္ေတြအားလံုးဟာ ေလာကီအလုပ္ခ်ည္းပါပဲ။ ေလာကုတၱရာကိုရဖို႔ ေလာကီနဲ႔ပဲ ရင္းႏွီးရပါတယ္။
ဒါန၊ သီလ၊ သမထ စတဲ့ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈေတြကို နိဗၺာန္ဦးတည္ခ်က္နဲ႔ တစ္ဖက္ကၿပဳရင္း သတိပ႒ာန္၀ိပႆနာအလုပ္ကို တစ္ဖက္က ကိုယ္အမူအရာဘာပဲၿပဳၿပဳ- ၿပဳေနစဥ္၊ စိတ္အေၿခအေန ဘာပဲၿဖစ္ၿဖစ္- ၿဖစ္ေနစဥ္၊ ေနစဥ္တိုင္း ေနစဥ္တိုင္းမွာ သတိဉာဏ္ေရွ႕ထားၿပီး ၾကိဳးၾကိဳးစားစား အားထုတ္သြားမယ္ဆိုရင္ ၀ိပႆနာဉာဏ္အထြတ္အထိပ္ေရာက္တဲ့တစ္ေန႔ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္- ေလာကုတၱရာတရားကို လက္၀ယ္မိမိရရွိလာပါလိမ့္မယ္။
စိတ္ဓါတ္နဲ႔ အသိဉာဏ္အဆင့္အတန္းၿမင့္မားသူတိုင္း ကိုယ့္ရဲ႕လက္ရွိဘ၀အေနအထားကို ေက်နပ္အားရၿပီး ရပ္တန္႔ေနေလ့ မရွိပါဘူး။ တစ္ဆင့္ထက္တစ္ဆင့္ ၿမတ္သထက္ၿမတ္ေအာင္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ၾကတာခ်ည္းပါပဲ။
ေလာကီတရားထက္ အဆင့္ၿမင့္တဲ့ ေလာကုတၱရာတရားဆိုတာ ကိုယ့္ဘ၀ကိုယ္ ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္ေနၾကသူေတြနဲ႔ လံုး၀မဆက္ဆံ၊ လံုး၀မထိုက္တန္တဲ့ အထြတ္အၿမတ္တရား ၿဖစ္ပါတယ္။
ႏွာတစ္ေခ်၊ ေခ်ာင္းတစ္ဟန္႔ေတာင္ မၿဖစ္ဖူးတဲ့ အရွင္ဗာကုလဟာ ခႏၶာကိုယ္အနာေရာဂါကင္းရွင္းရံုနဲ႔ ေက်နပ္မေနဘဲ စိတ္အနာေရာဂါလို႔ေခၚတဲ့ ကိေလသာအနာေရာဂါပါ ကင္းရွင္းေအာင္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ခဲ့တဲ့အတြက္ ခ်မ္းသာအားလံုးရဲ႕အထြတ္အၿမတ္ၿဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို ထာ၀ရပိုင္ဆိုင္ခြင့္ရသြားခဲ့ပါတယ္။

 

အညႊန္း – အရွင္ဆႏၶာဓိက ေရးသားေတာ္မူေသာ တစ္ရာႏွင့္ တစ္ရက္ စာအုပ္။

 

 

 

 

This entry was posted in ေကာက္ႏႈတ္မႈမ်ား. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s