အနိစၥာႏုပႆနာ ရႈပြားနည္း

ရႈပြားတဲ့အခါမွာ ၿမင္သာၿပီး လြယ္ကူတဲ့ ခပ္က်ဲက်ဲေနရာကေနစၿပီး ရႈရပါမယ္။ ပထမဆံုး အရြယ္ဆယ္ပါးကေနစၿပီးေတာ့ ရႈရပါမယ္။
အရြယ္ဆယ္ပါးက –

၁) မႏၶဒသက – ေမြးစကေန ဆယ္ႏွစ္သားအထိအရြယ္ – ဉာဏ္ပညာႏုန္႔ေႏွးတဲ့အရြယ္လို႔ အဓိပၸါယ္ ရပါတယ္။

၂) ခိဋဒသက – ဆယ္ႏွစ္ကေန ႏွစ္ဆယ္အရြယ္အထိ – ၿမဴးတူးေပ်ာ္ပါးကစားတဲ့အရြယ္လို႔ အဓိပၸါယ္ ရပါတယ္။

၃) ၀ဏၰဒသက – ႏွစ္ဆယ္ကေန သံုးဆယ္အရြယ္အထိ – အဆင္းအလွဆံုးအရြယ္လို႔ အဓိပၸါယ္ ရပါတယ္။

၄) ဗလဒသက – သံုးဆယ္ကေန ေလးဆယ္အရြယ္အထိ – အားခြန္ဗလအေကာင္းဆံုးအရြယ္။

၅) ဉာဏဒသက – ေလးဆယ္ကေန ငါးဆယ္အရြယ္အထိ – ဉာဏ္အေကာင္းဆံုးအရြယ္။

၆) ဟာနိဒသက – ငါးဆယ္ကေန ေၿခာက္ဆယ္အရြယ္အထိ – ေသြးအားေလအားဆုတ္ယုတ္စအရြယ္။

၇) ပဗာၻရဒသက – ေၿခာက္ဆယ္ကေန ခုနစ္ဆယ္အရြယ္အထိ – ခႏၶာကုိယ္ ေရွ႕ကိုကိုင္းလာရႈိင္းလာတဲ့အရြယ္။

၈) ၀ကၤဒသက – ခုနစ္ဆယ္ကေန ရွစ္ဆယ္အရြယ္အထိ – ခႏၶာကိုယ္ကုန္းလာတဲ့အရြယ္။

၉) ေမာမူဟဒသက – ရွစ္ဆယ္ကေန ကိုးဆယ္အရြယ္အထိ – သတိေမ့ေလ်ာ့တတ္တဲ့အရြယ္။ ဒီအရြယ္ဟာ သားသမီး ေၿမးၿမစ္ေတြ ေစတနာပ်က္တဲ့အရြယ္ပါပဲ။ ဘာၿဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အခုပဲထမင္းပဲြၿပင္ၿပီး အဖိုးၿဖစ္သူစားၿပီးသြားလို႔ သိမ္းဆည္းၿပီးသြားတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ေဘးကဧည့္သည္ေတြေရာက္လာၿပီး အဖိုး ထမင္းစားၿပီးပလားလို႔ေမးလိုက္ရင္ ေမာမူဟအရြယ္ၿဖစ္တဲ့အတြက္ ထမင္းစားၿပီးတာကိုေမ့သြားလုိ႔ မစားရေသးဘူး။ အဖိုးကို ထမင္းေကၽြးဖို႔ ေမ့ေနၾကထင္ပါရဲ႕လို႔ ေၿဖလိုက္တယ္။ ဒီေတာ့ ေစာေစာကမွ ထမင္းေကၽြးထားၾကတဲ့ သားသမီးေၿမးၿမစ္ေတြက ငါတို႔ကို လူေရွ႕သူေရွ႕မွာ သက္သက္အရွက္ခဲြတာပဲဆိုၿပီး ေစတနာပ်က္ကုန္ၾကေရာ။ ေနာင္ကို ေကာင္းေကာင္းမေကၽြးခ်င္ၾကေတာ့ဘူး။ သားသမီးေၿမးၿမစ္ေတြကလည္း ဒီေနရာမွာ အဖိုးအဖြားမ်ားကို နားလည္ေပးၾကပါ။ ငါတို႔ကို အရွက္ရဖို႔၊ သိကာၡခ်ဖို႔ လုပ္ၾကံေၿပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီအရြယ္ဟာ သတိေမ့တတ္တဲ့အရြယ္ပဲ။ ဒ့ါေၾကာင့္ တကယ္ေမ့လို႔ေၿပာရွာတာပါ။ ငါတို႔လည္း ဒီအရြယ္ေရာက္လာရင္ ဒီလိုပဲၿဖစ္ဦးမွာပဲဆိုၿပီး ကိုယ္ခ်င္းစာၾကပါ။ အခုေခတ္သက္တမ္းတိုတဲ့အရြယ္ဆိုေတာ့ ခုနစ္ဆယ္ေက်ာ္ရင္ပဲ ေမ့တတ္ကုန္ပါၿပီ။

၁၀) သယနဒသက – ကိုးဆယ္ကေန တစ္ရာအရြယ္အထိ – မသြားႏိုင္ မလာႏိုင္ေတာ့ပဲ အိပ္ရာထဲလဲေနတဲ့အရြယ္။ ဒီအရြယ္ကေတာ့ ေကၽြးေမြးၿပဳစုထားတဲ့ သားသမီးမ်ားက ေစတနာပ်က္ရံုပင္မက ၿမန္ၿမန္ေသေစခ်င္တဲ့အရြယ္ပါ။ ကိုယ့္အညစ္အေၾကးေတာင္ ကိုယ္ထမစြန္႔ႏိုင္တဲ့အရြယ္ဆိုေတာ့ ၿပဳစုတဲ့သူက ရြံတတ္ရင္ ပိုဒုကၡေရာက္တာေပါ့။ တခ်ိဳ႕အဖိုးၾကီးအဖြားၾကီးေတြက အသက္ၾကီးလာေပမယ့္ ၀မ္းမီးကေကာင္းေနုတုန္းပဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္ အိပ္ရာထဲလဲေနေပမယ့္ အစားကိုေကာင္းေကာင္းစားႏိုင္တယ္။ အဲသလို အစားကိုေကာင္းေကာင္းစားႏိုင္တာကိုပဲ တခ်ဳိ႕သားသမီးေတြက ဖုတ္၀င္တာလို႔ ထင္ၿပန္ေရာ။ ဒီၾကားထဲ ေကၽြးတာနည္းေတာ့ ညသန္းေခါင္အခ်ိန္မွာ မေနႏိုင္မထိုင္ႏိုင္ေအာင္ ဆာလာတယ္။ လူၾကီးဆိုေတာ့ မင္းေကၽြးတာနည္းတယ္။ မ၀ေသးဘူး။ ထပ္ယူခဲ့ဦးလို႔ ေၿပာရမွာလည္း ရွက္တယ္။
အဖိုးအဖြယးေနရာ ကိုယ္တုိင္ေနၾကည့္ပါ။ အစားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး စကားေၿပာရတာဟာ အင္မတန္ရွက္စရာေကာင္းေၾကာင္း ကိုယ္ေတြ႕အဖိုးအဖြားၿဖစ္တဲ့အခါ သိလာပါလိမ့္မယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း သားသမီးေတြ အိပ္ေကာင္းတဲ့သန္းေခါင္အခ်ိန္က်မွ တအားဆာလာေတာ့ အရင္ကလမ္းမေလွ်ာက္ႏိုင္တဲ့ အဖိုးအဖြားဟာ အစားေဇာေၾကာင့္ အားတင္းၿပီး ေၾကာင္အိမ္ရွိရာ ေရာက္ေအာင္သြားတယ္။
သားသမီးေတြ အိပ္ေရးပ်က္မွာစိုးေတာ့ ေအာ္ဟစ္လည္း မႏႈိးရက္ဘူး။ အဲဒီလို သားသမီးေတြ အိပ္ေရးပ်က္မွာစိုးလို႔ ေအာ္ဟစ္မႏႈိးတဲ့ေစတနာဟာ ေလာေလာဆယ္မွာေတာ့ အဖိုးနဲ႔အဖြားကို ဖုတ္၀င္ေနၿပီလို႔ ယံုၾကည္ေစတဲ့ အခ်က္တခ်က္ ၿဖစ္သြားတယ္။ ေၾကာင္အိမ္တံခါးဖြင့္ၿပီးတာနဲ႔ ေတြ႕တဲ့အစားအစာကို ယူၿပီးစားရေတာ့တာေပါ့။ ဇရာဒဏ္၊ ေရာဂါဒဏ္က ဖိစီးေနေတာ့ ေၾကာင္အိမ္ကို မနည္းအားယူၿပီး ရပ္ေနရတယ္။ ေဖးမမယ့္သူ မရွိဘူးဆုိတဲ့အသိေၾကာင့္သာ စိတ္အားတင္းၿပီး ရပ္ေနရတာ။ ေဖးမမည့္သူတစ္ေယာက္ကိုသာ ေတြ႕လိုက္ရရင္ ခ်က္ၿခင္းလဲက်မွာ အေသအခ်ာပါ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ မသကၤာစိတ္၀င္ေနတဲ့ သားသမီးတစ္ေယာက္ေယာက္က အသံၾကားတာနဲ႔ အိပ္ရာကထလာၿပီး အနားလာၾကည့္တယ္။ ေၾကာင္အိမ္ထဲ အသင့္ေတြ႕တဲ့ အသားဟင္းေတြကို စားေနတဲ့အေမကိုၿမင္ေတာ့ ငါတို႔မသိေအာင္ ညသန္းေခါင္မွာထလာၿပီးစားတာဆိုေတာ့ ဖုတ္၀င္တယ္လို႔ထင္တယ္ဆိုၿပီး ၅၀%ေလာက္က ဖုတ္၀င္တာလို႔ စဲြလန္းသြားတယ္။

အေမဘာလုပ္ေနတာလဲလို႔ ေမးလိုက္တာနဲ႔ သားအသံကို ၾကားလိုက္ရတဲ့မိခင္ဟာ အားတင္းထားရတဲ့စိတ္ကို ေလွ်ာ့ခ်လုိက္တာနဲ႔ေခြက်သြားတယ္။ ဘာၿဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ငါ့ကိုေဖးမကူညီမယ့္ သားေရာက္လာၿပီးဆိုတဲ့အားကိုးတဲ့စိတ္ေၾကာင့္ပါ။ အဲဒီလိုေခြက်သြားတာကိုလည္း သားသမီးမ်ားက လူေတြ႕လို႔ ဖုတ္ကဟန္ေဆာင္တာဆိုၿပီး အဲဒီေန႔ကစၿပိး ဆရာမ်ိဳးစံုနဲ႔ ဖုတ္ထြက္ေအာင္လုပ္ေတာ့တာပဲ။ အမွန္ကေတာ့ ၿမန္ၿမန္ေသေအာင္ လုပ္တာပါ။ တကယ္ဖုတ္မ၀င္ဘဲ မိဘအရင္းကို အဲဒီလိုနည္းနဲ႔ေသေအာင္လုပ္ခဲ့ရင္ မိမိတို႔ပင္မသိလိုက္တဲ့ ပဥၥာနႏၱရိယကံ ထုိက္ပါတယ္။ သားသမီးတုိင္း အထူးသတိထားၾကရပါမယ္။

 

ပရမတ္ခႏၶာငါးပါး ၿဖစ္ပ်က္ပံုကို ဉာဏ္နဲ႔သိၿပီး အနိစၥာႏုပႆနာကို အရြယ္ဆယ္ပါးကို ပြားၾကရေအာင္ –

မႏၶဒသက ဆယ္ႏွစ္အရြယ္၌ ၿဖစ္ၾကကုန္ေသာ ခႏၶာငါးပါးရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးတို႔သည္ကား ခိ႗ဒသက ဒုတိယ ဆယ္ႏွစ္အရြယ္သို႔ ပါမလာၾက။

ပထမဆယ္ႏွစ္အရြယ္မွာပင္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ပ်က္စီးၾကကုန္၏။ သုိ႔အတြက္ေၾကာင့္ ခႏၶာငါးပါး ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးတို႔သည္ကား အနိစၥ။ အၿမဲမရွိ။

အစဥ္အတိုင္း အရြယ္ဆယ္ပါး တစ္ပါးဆီကို သြားရမွာပါ။

 

အရြယ္ဆယ္ပါးထက္ပိုၿပီး အႏုစိပ္တဲ့ဥတုသံုးပါးနဲ႔ ပြားမ်ားၾကဦးစို႔။

ေႏြကာလ ၌ၿဖစ္ၾကကုန္ေသာ ခႏၶာငါးပါးရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ကား မိုးကာလ သို႔ ပါမလာၾက။ ေႏြကာလ မွာပင္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ပ်က္စီးၾကကုန္၏။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္ ခႏၶာငါးပါး ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ကား အနိစၥ အၿမဲမရွိ။

မိုးကာလ ၌ၿဖစ္ၾကကုန္ေသာ ခႏၶာငါးပါးရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ကား ေဆာင္းကာလ သို႔ ပါမလာၾက။  မိုးကာလ မွာပင္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ပ်က္စီးၾကကုန္၏။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္ ခႏၶာငါးပါး ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ကား အနိစၥ အၿမဲမရွိ။

ေဆာင္းကာလ ၌ၿဖစ္ၾကကုန္ေသာ ခႏၶာငါးပါးရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ကား ေနာင္ႏွစ္ေႏြကာလ သို႔ ပါမလာၾက။ ယခုႏွစ္ ေဆာင္းကာလမွာပင္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ပ်က္စီးၾကကုန္၏။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္ ခႏၶာငါးပါး ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ကား အနိစၥ အၿမဲမရွိ။

 

ဥတုသံုးပါးနဲ႔ ပြားမ်ားၿပီးေနာက္ (၁၂) လနဲ႔ ပြားမ်ားၾကပါဦးစို႔။

တန္ခူးလ ၌ၿဖစ္ၾကကုန္ေသာ ခႏၶာငါးပါးရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ကား ကဆုန္လ သို႔ ပါမလာၾက။ တန္ခူးလ မွာပင္ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ပ်က္စီးၾကကုန္၏။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္ ခႏၶာငါးပါး ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ကား အနိစၥ အၿမဲမရွိ။

ဆက္လက္၍ ပြားမ်ားပါ။

တေပါင္းလ ၌ၿဖစ္ၾကကုန္ေသာ ခႏၶာငါးပါးရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ကား ေနာင္ႏွစ္တန္ခူးလ သို႔ ပါမလာၾက။ တေပါင္းလမွာပင္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ပ်က္စီးၾကကုန္၏။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္ ခႏၶာငါးပါး ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ကား အနိစၥ အၿမဲမရွိ။

 

တစ္လမွာလည္း လဆန္းပကၡ၊ လဆုတ္ပကၡလို႔ ႏွစ္မ်ိဳး ရွိပါတယ္။

လဆန္းပကၡ သည္ လဆန္း ၁ ရက္မွ လၿပည့္ေန အထိ။

လဆုတ္ပကၡ သည္ လဆုတ္ ၁ ရက္မွ လကြယ္ေန႔ အထိ။

လဆန္းပကၡ ၌ၿဖစ္ၾကကုန္ေသာ ခႏၶာငါးပါးရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ကား လဆုတ္ပကၡ သို႔ ပါမလာၾက။ လဆန္းပကၡ မွာပင္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ပ်က္စီးၾကကုန္၏။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္ ခႏၶာငါးပါး ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ကား အနိစၥ အၿမဲမရွိ။

လဆုတ္ပကၡ ၌ၿဖစ္ၾကကုန္ေသာ ခႏၶာငါးပါးရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ကား ေနာင္လ လဆန္းပကၡ သို႔ ပါမလာၾက။ ယခုလ လဆုတ္ပကၡမွာပင္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ပ်က္စီးၾကကုန္၏။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္ ခႏၶာငါးပါး ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ကား အနိစၥ အၿမဲမရွိ။

 

 

တစ္ရက္အတြင္းမွာလည္း ေန႔ ညလို႔ ႏွစ္ခုရွိတဲ့အနက္မွာ ေန႔မွာ သံုးပိုင္း၊ ညမွာ သံုးပိုင္း ပိုင္းၿပီး ပြားရပါမယ္။

မနက္ကာလ ၌ၿဖစ္ၾကကုန္ေသာ ခႏၶာငါးပါးရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ကား ေန႔ခင္ကာလ  သို႔ ပါမလာၾက။ မနက္ကာလမွာပင္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ပ်က္စီးၾကကုန္၏။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္ ခႏၶာငါးပါး ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ကား အနိစၥ အၿမဲမရွိ။

ေန႔ခင္ကာလ  ၌ၿဖစ္ၾကကုန္ေသာ ခႏၶာငါးပါးရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ကား ညေနပိုင္းကာလ သို႔ ပါမလာၾက။  ေန႔ခင္ကာလမွာပင္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ပ်က္စီးၾကကုန္၏။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္ ခႏၶာငါးပါး ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ကား အနိစၥ အၿမဲမရွိ။

ဉာဥ့္ဦးယံ၌  ၌ၿဖစ္ၾကကုန္ေသာ ခႏၶာငါးပါးရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ကား သန္းေခါင္ယာမ္ သို႔ ပါမလာၾက။  ဉာဥ့္ဦးယံမွာပင္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ပ်က္စီးၾကကုန္၏။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္ ခႏၶာငါးပါး ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ကား အနိစၥ အၿမဲမရွိ။

သန္းေခါင္ယာမ္ ၌  ၌ၿဖစ္ၾကကုန္ေသာ ခႏၶာငါးပါးရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ကား မိုးေသာက္ယာမ္ သို႔ ပါမလာၾက။ သန္းေခါင္ယာမ္ မွာပင္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ပ်က္စီးၾကကုန္၏။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္ ခႏၶာငါးပါး ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ကား အနိစၥ အၿမဲမရွိ။


 

တစ္ရက္မွာ ၂၄နာရီရွိတာကိုလည္း ပြားမ်ားၾကရေအာင္။

ပထမနာရီ ၌  ၌ၿဖစ္ၾကကုန္ေသာ ခႏၶာငါးပါးရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ကား ဒုတိယနာရီ သို႔ ပါမလာၾက။ ပထမနာရီ မွာပင္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ပ်က္စီးၾကကုန္၏။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္ ခႏၶာငါးပါး ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ကား အနိစၥ အၿမဲမရွိ။
(———-)

 

တစ္နာရီမွာ မိနစ္ေၿခာက္ဆယ္ကိုလည္း ပြားၾကဦးစို႔။

ပထမမိနစ္ ၌  ၌ၿဖစ္ၾကကုန္ေသာ ခႏၶာငါးပါးရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ကား ဒုတိယမိနစ္ သို႔ ပါမလာၾက။ ပထမမိနစ္ မွာပင္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ပ်က္စီးၾကကုန္၏။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္ ခႏၶာငါးပါး ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ကား အနိစၥ အၿမဲမရွိ။
(———-)

 

တစ္မိနစ္မွာ စကၠန္႔ေၿခာက္ဆယ္ကို ဆက္ပြားၾကဦးစို႔။

ပထမစကၠန္႔္ ၌  ၌ၿဖစ္ၾကကုန္ေသာ ခႏၶာငါးပါးရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ကား ဒုတိယစကၠန္႔ သို႔ ပါမလာၾက။ ပထမစကၠန္႔ မွာပင္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ပ်က္စီးၾကကုန္၏။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္ ခႏၶာငါးပါး ရုပ္နာမ္တရားတို႔သည္ကား အနိစၥ အၿမဲမရွိ။
(———-)

ဒါကေတာ့ အနိစၥပါ။ ဒုကၡကို ရႈပြားခ်င္ရင္ ဒုကၡဆင္းရဲ၏။

အနတၱကို ရႈပြားခ်င္ရင္ အနတၱ အစိုးမရ လို႔ ေၿပာင္းဆိုေပးရပါမယ္။

 

ၿဖစ္တယ္ဆိုတာ ပဋိသေႏၶ ပါ။

ပ်က္တယ္ဆိုတာ စုတိ ေသတာပါ။

ပရမတ္ခႏၶာ ၿဖစ္ပ်က္ကို မၿမင္ခင္က တစ္ဘ၀မွာ တစ္ခါသာေသတယ္လို႔ ထင္ခဲ့ၾကတယ္။ အခုလို ပရမတ္ခႏၶာၿဖစ္ပ်က္မႈကို ဉာဏ္နဲ႔သိလာတဲ့အခါမွာေတာ့ တစ္စကၠန္႔ေတာင္ အသက္မရွည္ေတာ့ပါဘူး။

တစ္စကၠန္႔ကိုပဲ ရုပ္ခႏၶာေပါင္း ကုေဋ ၅၈၈၀ ေက်ာ္ ေသၿပီး နာမ္ခႏၶာေပါင္း ကုေဋတစ္သိန္းေက်ာ္ ေသရတာကို သိသြားေတာ့ ခႏၶာတပ္မက္တဲ့စိတ္ဟာ အရင္ကနဲ႔စာရင္ ေလွ်ာ့သြားတာ အမွန္ပါပဲ။

 

 

အညြန္း- အရွင္ဇ၀န (ေမတၱာရွင္ -ေရႊၿပည္သာ) ေရးသားေတာ္မူေသာ မဂ္တား ဖိုလ္တား အႏၱရာယ္မ်ား စာအုပ္။

 

This entry was posted in ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s