ဘ၀ကူးမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ သႆတဒိ႒ိၿဖစ္ပံု၊ ၿဖဳတ္ပံု

သႆတဒိ႒ိ = ရုပ္တရား နာမ္တရား တစ္ပါးပါးကို မပ်က္မစီး အၿမဲတည္ေနတယ္လို႔ အယူမွားတာ။

သႆတဒိ႒ိ သည္ ဘ၀ကို တပ္မက္ေသာ ေလာဘ တဏွာ ႏွင့္ ယွဥ္ေသာ္ေၾကာင့္ စြန္႔လႊတ္ရန္ ခက္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သႆတဒိ႒ိသမားသည္ မဂ္ဖိုလ္ကို အရေႏွးသည္။

 

အေၾကာင္းခ်ဳပ္လို႔ အက်ိဳးခ်ဴပ္တာပဲလို႔ သိလိုက္ရင္ ဘာဒိ႒ိစင္သတုန္း။

သႆကဒိ႒ိစင္ပါတယ္။ (မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ အမွတ္စဥ္ ၄ က်မ္းစာ ဒိ႒ိမကြာရင္ နိဗၺာန္ မၿဖစ္တရားေတာ္မွ)

၂၀၀၀ၿပည့္ႏွစ္ မိုးတြင္းကာလတစ္ခုတြင္ ေရႊၿပည္သာၿမိဳ႕နယ္ မႏၱေလးေက်ာင္းေရွ႕ကုကၠိဳပင္ေအာက္တြင္ အသက္အစိတ္သံုးဆယ္၀န္းက်င္ရွိ မိန္းကေလးသံုးေယာက္ မေယာင္မလည္ရပ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရ၏။ သူတို႔အမူအရာမွာ တစံုတခုကို မဆံုးၿဖတ္ႏိုင္ဟန္ေတြ႔ရသၿဖင့္ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ကို သြားေခၚခုိင္းလိုက္၏။

မိန္းကေလးသံုးေယာက္ မေယာင္မလည္ႏွင့္လိုက္ပါလာၾက၏။ ေရာက္လာေသာႏွစ္ေယာက္က ကၽြႏု္ပ္ကိုု ဦးခ်ေသာ္လည္း က်န္တစ္ေယာက္က ဦးမခ်ႏိုင္ဘဲ သူ႔လက္ထဲတြင္ ကိုင္ထားေသာလက္ကိုင္ပ၀ါႏွင့္ စပယ္ပန္းတစ္ကံုးကိုသာ မ်က္လံုးအ၀ိုင္းသားႏွင့္ စိုက္ၾကည့္ေန၏။ ဘယ္လိုသေဘာပါလိမ့္ဟု ကၽြႏု္ပ္ပင္ ေတြးမရေအာင္ၿဖစ္သြားသၿဖင့္ ထုတ္ေမးလိုက္ရ၏။

“ဒါယိကာမေလး အဲဒီလက္ကိုင္ပု၀ါနဲ႔ ပန္းမွာ ဘာထူးၿခားခ်က္ရွိေနလို႔လဲ ေၿပာပါဦး။”

သူက က်န္ွႏွစ္ေယာက္ကို ေမးဆတ္ၿပၿပီး ေၿပာလိုက္ရမလားဟု ခြင့္ၿပဳခ်က္ေတာင္း၏။ က်န္ႏွစ္ေယာက္က ေခါင္းၿငိမ့္ၿပၿပီးသေဘာတူလိုက္၏။ ထိုအခါက်မွ သူမသည္ လက္ကိုင္ပု၀ါႏွင့္စံပယ္ပန္းကံုးကို ေဘးသို႔ခ်ထားၿပီးလွ်င္ ကၽြႏု္ပ္ကို ဦးခ်၏။ ၿပီးလွ်င္ လက္ကိုင္ပု၀ါႏွင့္စံပယ္ပန္းကံုးကို လက္ညိႈးထိုးၿပၿပီးေၿပာ၏။

“ဒီထဲမွာ တပည့္ေတာ္တို႔အဖြားရဲ႕၀ိညာဥ္ေကာင္ေလးရွိတယ္ဘုရား”
“ေဟ” ကၽြႏု္ပ္ပါးစပ္မွ ထိုအာေမဋိတ္တစ္ခုသာ ထြက္ႏိုင္၏။
“အစအဆံုးရွင္းၿပစမ္းပါဦး။ မင္းတို႔အဖြား၀ိညာဥ္က ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ဒီလက္ကိုင္ပု၀ါထဲေရာက္ေနတာလဲ။”
“ဒီလိုပါဘုရား လြန္ခဲတဲ့တစ္ပတ္က တပည့္ေတာ္တို႔အဖြားဆံုးပါတယ္။ ဒီလက္ကိုင္ပု၀ါနဲ႔ပန္းကံုးေလးက အဖြားသံုးခဲ့တာပါ။ သုႆာန္မွာ သၿဂိဳဟ္ၿပီးတဲ့အခါ ရက္လည္ဆြမ္းေကၽြးၿပီးအဖြားကို အမွ်ေပးဦးမယ္။ အခုအိမ္ကိုလိုက္ခဲ့ပါလို႔ေၿပာၿပီး ၀ိညာဥ္ကိုေခၚခဲ့ၾကပါတယ္။”

ကၽြႏု္ပ္မွာ သူတို႔စကားကိုရယ္ခ်င္ေသာ္လည္း သူတို႔ကိုအားနာသၿဖင့္မရယ္မိပါ။ အလိုက္တသင့္ေမးရင္စိတ္၀င္တစား နားေထာင္ေနရသည္။

“ဒါနဲ႔ မင္းတို႔အဖြား၀ိညာဥ္က အခုရက္လည္ဆြမ္းေကၽြးၿပီး အမွ်လည္းေ၀ၿပီးလို႔ အဖြား၀ိညာဥ္ေလးကို အရိပ္အာ၀ါသေကာင္းတဲ့သစ္ပင္နားမွာသြားထားေပးပါလို႔ မိဘမ်ားကခိုင္းလို႔ တပည့္ေတာ္တို႔လာထားတာပါ။ အဲဒါဆရာေတာ္က ေက်ာင္းထဲကို ေခၚလုိက္ေတာ့ လက္ကိုင္ပု၀ါကိုၾကမ္းၿပင္ေပၚမွာ ခ်မိသြားၿပီ။”
“အဲဒီေတာ့ ဘာၿဖစ္လဲ။”
“အဖြား၀ိညာဥ္ေလး လက္ကိုင္ပု၀ါခ်တဲ့ေနရာမွာ ေနမွာတဲ့ဘုရား။ အဲဒါဆိုရင္ အဖြားဟာ ဆရာေတာ္ေက်ာင္းထဲမွာပဲ ေနေတာ့မယ္ထင္တယ္။”
“ေၾသာ္ လက္စသတ္ေတာ့ မင္းတို႔က သရဲလာအပ္တာကိုး။ ရပါတယ္။ ငါ့ေက်ာင္းက ေက်ာင္းသားကိုရင္တင္ လက္ခံတာမဟုတ္ဘူး။ သရဲလဲလက္ခံတယ္။”

ကၽြႏု္ပ္၏စကားေၾကာင့္ သူတို႔ေသာကမ်ားတဒဂၤေပ်ာက္သြားၿပီး ရယ္ေမာၾကသည္။ သူတို႔ေနထိုင္ရာရပ္ကြက္ႏွင့္လမ္းကို ေမးၿမန္းၾကည့္ေသာအခါတြင္မွ ေက်ာင္းမွ ဦးပဥၥင္းတစ္ပါး၏ဆြမ္းခံအိမ္ၿဖစ္ေနသည္ကို သိရ၏။ သူတို႔သံုးေယာက္တြင္ ႏွစ္ေယာက္ကဘဲြ႕ရေက်ာင္းဆရာမမ်ား ၿဖစ္ၾက၏။ ထုိႏွစ္ေယာက္တြင္ တစ္ေယာက္က စိတ္၀င္တစားေမးခြန္းတစ္ခုကို ေမးလာ၏။
“ဆရာေတာ္. ၀ိညာဥ္ဆုိတာ ဒီလိုေခၚလို႔ရသလား”
အင္း ေလာကီေရးမွာသာ ဘဲြ႔ရၾကတာ။ ဘာသာေရးမွာေတာ့ မူလတန္းအဆင့္ေတာင္မေရာက္ေသးပါလား ဟု ယခုေခတ္လူငယ္မ်ားအတြက္ အားမလိုအားမရၿဖစ္မိ၏။

“၀ိညာဥ္ဆိုတာကိုက မရွိဘူး။ လူတစ္ေယာက္မွာ အာရံုကိုမသိေသာ ရုပ္နဲ႔ အာရံုကိုသိတတ္တဲ့ နာမ္ ဒီႏွစ္မ်ိဳးပဲ ရွိပါတယ္။

ၿမင္တာက ရုပ္၊ သိတာက နာမ္

ၾကားတာက ရုပ္၊ သိတာက နာမ္

နံတာက ရုပ္၊ သိတာက နာမ္

စားတာက ရုပ္၊ သိတာက နာမ္

ထိတာက ရုပ္၊ သိတာက နာမ္

ေတြးတာက ရုပ္၊ သိတာက နာမ္ လို႔ မွတ္ထားေပါ့။

ဒီထဲက အာရံုကိုသိစိတ္ နာမ္တရားကိုပဲ ၀ိညာဥ္ေကာင္လို႔ထင္ၿပီး မွန္းဆေၿပာေနၾကတာပါ။ ခုလုိကိုင္ၿပဳၾကည့္လို႔ရတာက ပညတ္ရုပ္၊ ဥတုဇရုပ္ေပါ့။

ရုပ္အနိစၥ အၿမဲမရွိလို႔ ၀ိပႆနာရႈရတဲ့ ပရမတ္ရုပ္ကေတာ့ အေကာင္အထည္ အလံုးအခဲ အရည္အဖတ္ အမႈန္အမႊားရယ္လို႔ မရွိဘူး။ သေဘာတရားမွ်ပဲရွိတယ္။ ရုပ္ရဲ႕အဓိပၸါယ္ကေတာ့ ေဖာက္ၿပန္တတ္တဲ့သေဘာတရားလို႔ ၿဖစ္တယ္။ ဒီပရမတ္ရုပ္တရားေတြဟာ တစ္စကၠန္႔အတြင္းမွာ အၾကိမ္ေပါင္းကုေဋ (၅၈၈၀) ေက်ာ္ ၿဖစ္ပ်က္ေနၾကတယ္။

သိတတ္တဲ့ နာမ္တရားကေတာ့ တစ္စကၠန္႔မွာ အၾကိမ္ေပါင္းကုေဋတစ္သိန္းေက်ာင္ ၿဖစ္ပ်က္ေနၾကတယ္။ တစ္ပ်က္ထဲပ်က္ေနတာပဲ ရပ္နားၾကတယ္လို႔ မရွိပါဘူး။”

“ဥပမာ- သံဃာ ဆိုတဲ့စကားႏွစ္လံုးကို ေၿပာလုိက္တဲ့အခါ သံ ကို ေၿပာသခိုက္မွာၿဖစ္တဲ့ ရုပ္တရား နာမ္တရားေတြဟာ ဃာ ဆိုတဲ့ဒုတိယေၿမာက္စကားလံုးေရာက္ခ်ိန္ထိ မခံၾကေတာ့ဘူး။ သံ ဆိုတဲ့စကားလံုးေၿပာၿပီးခ်ိန္မွာပဲ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ပ်က္စီးသြားၾကၿပီ။ ဃာ ဆိုတဲံ ေနာက္စကားလံုးကို ေနာက္ထပ္ရုပ္သစ္ နာမ္သစ္နဲ႔ေၿပာေနရတာေပါ့။

ဒါ့ေၾကာင့္ အၿမဲတမ္း မရပ္မနားၿဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ ရုပ္နာမ္တရားေတြဟာ မပ်က္မစီး အၿမဲတည္ေနတဲ့ ၀ိညာဥ္ေကာင္အၿဖစ္ ဘယ္မွာရွိႏိုင္ပါ့မလဲ။”

“ဒါဆိုရင္ ေသသြားတဲ့သူဟာ (၇)ရက္အတြင္း ဘယ္မွမသြားဘဲ အိမ္၀ိုင္းထဲမွာပဲေနတယ္ဆိုတာ မဟုတ္ဘူးေပါ့ဘုရား။”
“ဘယ္ဟုတ္ေတာ့မွာလဲ။ အရင္းလဲ အဖ်ားထင္းၿဖစ္ေပါ့။ ၀ိညာဥ္ေကာင္လို႔မွ မရွိပါဘူးဆိုေန ဘယ္သူက အိမ္၀ိုင္းထဲမွာ (၇)ရက္ လာေနလို႔ ရပါ့မလဲ။”

ယခုလို ရွင္းၿပေတာ့လည္း သူတို႔ထုိက္သင့္သေလာက္ သေဘာေပါက္သြားဟန္တူသည္။ စိတ္၀င္တစားရွိလာၾကသည္။ တစ္ေယာက္က ေတြးေတြးေခၚေခၚၿဖင့္ ေမးခြန္းတစ္ခုေမးလာ၏။
“ဒီလိုအၿမဲတမ္းၿဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ ရုပ္နာမ္တရားေတြဟာ ေနာက္ဘ၀ကို ဘယ္လိုကူးသြားသလဲ ဘုရား။ ဒီမွာ ၀ိညာဥ္ေကာင္မရွိဘူးဆိုရင္ ယခုဘ၀ၿပဳတဲ့ ကုသုိလ္ကံ အကုသုိလ္ကံေတြနဲ႔ ေကာင္းက်ိဳးဆိုးက်ိဳးကို ဘယ္သူေတြက ခံစားသလဲဘုရား။”

ပုထုဇဥ္ေသရင္ ေရာက္ႏိုင္တဲ့ဘံုငါးမ်ိဳးရွိတယ္။
လူဘံု ေရာက္ႏိုင္တယ္။
နတ္ဘံု ေရာက္ႏိုင္တယ္။
ငရဲဘံု ေရာက္ႏိုင္တယ္။
ၿပိတၱာဘံု ေရာက္ႏိုင္တယ္။
တိရစာၦန္ဘံု ေရာက္ႏိုင္တယ္။”

“အသူရကာယ္နဲ႔ ၿဗဟၼာဘံုကို မေရာက္ႏိုင္ဘူးလား ဘုရား”
“ေရာက္ႏိုင္ပါတယ္။ ၿဗဟၼာဘံုကို နတ္ဘံုထဲမွာ ေပါင္းထည့္ထားတယ္။ အသူရကာယ္ဘံုကို ၿပိတၱာထဲမွာ ေပါင္းထည့္ထားတယ္။ ပါဠိလို ေဒ၀သဒၵါဟာ ၿဗဟၼာကိုလည္း ေဟာႏိုင္တယ္။ အသူရကာယ္ဆိုတာ ၿပိတၱာအၾကီးစားပဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ၿပိတၱာထဲမွာ ထည့္ထားတာ။”

“ဟိုဘက္ဘံုအသစ္မွာ သြားၿဖစ္တဲ့အခါ ဒီဘက္ဘ၀က ရုပ္တရား နာမ္တရားေတြ တစ္ခုမွ ပါမသြားၾကဘူး။ ဒါ့ေပမယ့္ ဒီဘ၀က နာမ္နဲ႔ကင္းေတာ့မၿဖစ္ၾကဘူး။ အသစ္ထပ္ၿဖစ္ၾကရတာ။ ဒိဘက္ဘ၀ ေန႔ခင္း ၁၂ နာရိကေသမယ္ဆိုရင္ ဟိုဘက္လူ႔ဘ၀အသစ္မွာ (၁၂)နာရီ တိတိမွာ သြားၿဖစ္တယ္။ ရုပ္သစ္ နာမ္သစ္ ၿဖစ္တာကိုေၿပာတာေနာ္။ ဒီဘက္ဘ၀က ၀ိညာဥ္ေကာင္ေလးက ဟုိဘက္ဘ၀မိခင္၀မ္းထဲ၀င္သြားတာလို႔ ထင္မေနနဲ႔။ ”
“ေသသြားတဲ့အဖြားက လူၿဖစ္သြားမယ္ဆိုရင္ တပည့္ေတာ္တို႔ေ၀တဲံအမွ်ကို သာဓုမေခၚႏိုင္ေတာ့ဘူးေပါ့ဘုရား။”

“ဟုတ္တယ္ မေခၚႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဒါ့ေပမယ့္ ဒီကုသုိလ္ေတြဟာ အလကားၿဖစ္မသြာပါဘူး။ ဒီကုသုိလ္ရဲ႕ေကာင္းက်ိဳးကို ၿပဳတဲ့သူခံစားရမယ္။ ဘ၀အဆက္ဆက္ေတာ္စပ္ခဲ့ဘူးတဲ့ မကၽြတ္မလြတ္ေသးတဲံေဆြမ်ိဳးေဟာင္းေတြ အမ်ားၾကီးရွိတယ္။ သူတို႔တေတြလဲ သာဓုေခၚႏိုင္တယ္။ ဒါမွမဟုတ္ေဆြမ်ိဳးမေတာ္တဲ့ တၿခားမကၽြတ္မလြတ္တဲ့ သူေတြလည္း သာဓုေခၚႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေသသူကိုရည္မွန္းၿပီး လွဴတဲ့အလွဴကိုေတာ့ ဧကန္မုခုၿပဳလုပ္သင့္ပါတယ္။

ေသၿပီးနတ္ၿပည္ေရာက္ရင္လဲ ခ်က္ၿခင္းပဲ စုတိနဲ႔ ပဋိသေႏၶဟာ တစ္ဆက္တည္းေနတာေပါ့။ စုတိဆိုတာ ေသတဲ့စိတ္၊ ပဋိသေႏၶဆိုတာ ေနာက္ဘ၀မွာအသစ္ၿဖစ္တဲံစိတ္။ သူတို႔ႏွစ္ခုၾကားထဲမွာ ဘာမွမရွိဘူး။ ခ်က္ၿခင္းပဲ။ က်န္တဲ့ ငရဲဘံု၊ တိရစာၦန္ဘံု၊ ၿပိတၱာဘံုတို႔မွာ ၿဖစ္မယ္ဆိုရင္လည္း အၾကားမရွိဘဲ ခ်က္ၿခင္းသြားၿဖစ္တာပဲ။ အိမ္နားမွာ (၇)ရက္ေနလို႔ ရႏိုင္တာဆိုလို႔ ၿပိတၱာဘံုတစ္မ်ိဳးပဲရွိတယ္။ ဒီၿပိတၱာဘံုဘ၀ေရာက္ခဲ့လွ်င္ ကၽြတ္လြတ္က်ပါေစဆိုတဲ့ ေစတနာနဲ႔ဆြမ္းသြတ္တဲ့ကုသိုလ္ကို ၿပဳၾကတာၿဖစ္တယ္။”

“ဒီဘ၀က ၿပဳခဲ့တဲ့ ကုသုိလ္ကံ အကုသုိလ္ကံေတြကို ဟုိဘက္ဘ၀မွာ ဒီကရုပ္နာမ္ပါမသြားဘဲနဲ႔ ဘယ္ပံုဘယ္နည္းခံစားရတယ္ဆိုတာကို ဆက္ရွင္းပါဦး ဘုရား။”
“ကုသုိလ္ကံ အကုသုိလ္ကံေတြၿပဳတဲ့အခါ ေဇာေစတနာေတြၿဖစ္တယ္။ ဒီေဇာေစတနာေတြက နာမ္တရားၿဖစ္လို႔ ပ်က္သြားတာမွန္ေပမယ့္ ေနာက္ဘ၀မွာ ေကာင္းက်ိဳးဆိုးက်ိဳးၿဖစ္ေစမယ့္ အာနိသင္သေဘာတရားေလးေတြ က်န္ေနခဲ့တယ္။ ဒီေစတနာလို႔ေခၚတဲ့ ကံနဲ႔ ခႏၶာဒုကၡမသိမႈ အ၀ိဇၨာ၊ ခႏၶာအသစ္ကို လိုခ်င္မႈ တဏွာ ဒီသံုးပါးေပါင္းမိၿပီး ဘ၀အသစ္ၿဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးလိုက္ၾကတာပဲ။”

ဋီကာေက်ာ္က်မ္းမွာ ဘ၀သစ္ၿဖစ္ပံုကို ဥပမာသံုးမ်ိဳးေပးထားတယ္။
မီးတိုင္
တံဆိပ္တံုး
ပဲ့တင္သံ

မီးတိုင္ ဥပမာ
ဖေယာင္းတိုင္တစ္တိုင္ မီးထြန္းထားတယ္။ ေနာက္တစ္တိုင္ထြန္းခ်င္တဲ့အခါ ပထမအတုိင္ကေန မီးကူးယူလိုက္တယ္။ ဒီေနရာမွာ စဥ္းစားရမွာက ဒုတိယအတုိင္မွာ ေတာက္ေလာင္ေနတဲ့မီးဟာ ပထမအတုိင္က ကူးလာတဲ့မီးေတြလား။ ဒုတိယအတုိင္က ဖေယာင္းသားကို ေလာင္ေနတဲ့မီးေတြလားဆိုတာပဲ။

တကယ့္အမွန္က ပထမဖေယာင္းတိုင္က မီးေတြဟာ ဒုတိယဖေယာင္းတုိင္ကို ကူးမလာပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ပထမဖေယာင္းတုိင္က မိးနဲ႔ကင္းၿပီးေတာ့လည္း ဒုတိယဖေယာင္းတုိင္ မီးမေတာက္ႏိုင္ပါဘူး။

ထုိ႔အတူ ေက်ာင္းဒကာ အနာထပိဏ္ဘ၀က ရုပ္နာမ္တရားေတြဟာ နတ္ၿပည္ကို တစ္ခုမွကူးမလာပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေက်ာင္းဒကာအနာထပိဏ္နဲ႔ကင္းၿပီးေတာ့လည္း နတ္ၿပည့္မွာ နတ္သားလာမၿဖစ္လာပါဘူး။ အေၾကာင္းအက်ိဳးဆက္သြယ္မႈေလာက္ပဲရွိတယ္လို႔ ယူရမွာေပါ့။

  

တံဆိပ္တံုး ဥပမာ

တံဆိပ္တံုးနဲ႔ ဥပမာေပးၾကဦးစို႔။ ဒီသကၤန္းေခါက္ကို ၾကည့္လိုက္ပါ။ သကၤန္းသားေပၚမွာ ဂဠဳန္တံဆိပ္ထင္ေနတယ္။ သံၿပားထူထူမွာ ဂဠဳန္တံဆိပ္ထြင္း အပူေပးၿပီး သကၤန္ေခါက္ေပၚဖိခ်လိုက္တာနဲ႔ ဂဠဳန္တံဆိပ္ ထင္သြားတာပါပဲ။ ဒီလုိထင္တဲ့ေနရာမွာ သကၤန္းမွာထင္ေနတဲ့ ဂဠဳန္ရုပ္ဟာ သံၿပားက ဂဠဳန္ရုပ္မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သံၿပားက

ဂဠဳန္ရုပ္နဲ႔ကင္းၿပီးေတာ့လည္း မထင္ႏိုင္ပါဘူး။

ထို႔အတူ နတ္ၿပည္က နတ္သားဘ၀ဟာ လူ႔ၿပည္က ေက်ာင္းဒကာအနာထပိဏ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ရုပ္သစ္နာမ္သစ္ထပ္ၿဖစ္တာပါ။ ဒါေပမယ့္လူ႔ၿပည္က အနာထပိဏ္နဲ႔ကင္းၿပီးေတာ့ မၿဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။

 

ပဲ့တင္သံ ဥပမာ

ပဲတင္သံဥပမာကေတာ့ လိုဏ္ဂူၾကီးထဲမွာ ေဟးကနဲတစ္ခ်က္ေအာ္လိုက္ရင္ ပထမအသံက လိုဏ္ဂူနံရံကိုရိုက္ၿပီး ေဟး ေဟး ဆိုတဲ့ ဒုတိယ တတိယပဲ့တင္သံမ်ား ေပၚလာပါတယ္။ ဒုတိယ တတိယပဲ့တင္သံမ်ားဟာ ပထမေအာ္လိုက္တဲ့အသံမဟုတ္ပါဘူး။ အသစ္ထပ္ၿဖစ္တာပါ။ ဒါေပမယ့္ ပထမေအာ္သံနဲ႔လည္း ကင္းၿပီးမၿဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။

အေၾကာင္းအက်ိဳးဆက္စပ္မႈကေတာ့ ရွိေနပါတယ္။

ထို႔အတူနတ္သားဘ၀ဟာ အသစ္ထပ္ၿဖစ္တဲံ ရုပ္နာမ္ေပါ့။ လူ႔ဘ၀က အနာထပိဏ္ရဲ႕ရုပ္နမ္နဲ႔လည္း ကင္းၿပီးေတာ့ မၿဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။

ဒီေလာက္ဆိုရင္ ၀ိညာဥ္ေကာင္ပါမသြားဘဲ ဘ၀သစ္ၿဖစ္ပံုကို မင္းတို႔နားလည္ေလာက္ၿပီထင္တယ္။

“မွန္ပါ နားလည္ပါၿပီဘုရား။”

“တကယ္နားလည္သြားတယ္ဆိုရင္ေတာ့ သိပ္၀မ္းသြားတယ္။ ဘာၿဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ရုပ္နာမ္တစ္ပါးပါးကို မပ်က္မစီးအၿမဲတည္တယ္လို႔ အယူမွားတဲ့သႆတဒိ႒ိခံေနရင္ ၀ိပႆနာအားထုတ္ေတာင္ တရားမရဘူး ၿဖစ္တတ္တယ္။ အခုလိုရွင္းရွင္းလင္းလင္းနားလည္သြားတယ္ဆိုရင္ မဂ္လမ္းဖိုလ္လမ္းပြင္းသြားတာေပါ့။”

“တပည့္ေတာ္တို႔ သႆတဒိ႒ိလြတ္ပါၿပီဘုရား။”
“သာဓု သာဓု သာဓု။”

 

အညြန္း- အရွင္ဇ၀န (ေမတၱာရွင္- ေရႊၿပည္သာ) ေရးသားေတာ္မူေသာ လူငယ္မ်ားအတြက္ ဂမၻီရ၀ိပႆနာ အတဲြ ၃+၄ စာအုပ္။

This entry was posted in ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ and tagged . Bookmark the permalink.

2 Responses to ဘ၀ကူးမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ သႆတဒိ႒ိၿဖစ္ပံု၊ ၿဖဳတ္ပံု

  1. Htet says:

    hi sis, this post is very good. Actually, all the posts in this blog enlighten us. Really appreciate this blog and thanks a lot to you and your effort! Keep going!😀

    • mettayate says:

      ညီမေရ… ခုလို အၾကံေပးတာေတြ ရရွိတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ညီမလည္း ခုလို ဆရာေတာ္ရွင္းၿပသလိုမ်ိဳး သႆတဒိ႒ိ စင္ရင္ မဂ္ဖိုလ္ရဖို႔ လမ္းေၾကာင္းပြင့္သြားတာေပါ့။

      ဟုတ္ကဲ့. က်မ အခ်ိန္ရရင္ ရသလို ေနာက္ထပ္ပို႔စ္ေတြ တင္သြားေပးပါမယ္။ ညီမအေနနဲ႔လည္း အခ်ိန္ရွိမယ္ဆိုရင္ အရွင္ဇ၀န ေရႊၿပည္သာ (ေမတၱာရွင္) ေရးသားသည့္ လူငယ္မ်ားအတြက္ ဂမၻီရ၀ိပႆနာ အတြဲစာအုပ္ေတြကို ေဒါင္းလုတ္လုပ္ၿပီး ဖတ္ရႈႏိုင္ပါတယ္ လို႔ အၾကံေပးတိုက္တြန္းပါတယ္။ အဲဒီမွာေတာ့ ပိုၿပီးၿပည့္ၿပည့္စံုစံုရွိတာေပါ့။

      ညီမ .. စိတ္ခ်မ္းသာ ကိုယ္က်န္းမာပါေစ.

      ေမတၱာရိပ္

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s