သားဆိုးႏွစ္ေယာက္

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ၾကီးေပးေသာ ရုပ္ႏွင့္ နာမ္ ဥပမာ –

အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္သည္ သားႏွစ္ေယာက္ အမႊာပူးေမြးတယ္။ တစ္ေယာက္က ေၿခလက္ေတြက က်ိဳးၿပီး ရူးလာတယ္။ ေနာက္တစ္ေယာက္က အကန္းၿဖစ္လာၿပီး သူငယ္နာ၀မ္းပ်က္ေရာဂါ ပါလာတယ္။ မစင္က်င္ၾကီး တဗ်စ္ဗ်စ္နဲ႔ေပါ့။ ေယာဂီတို႔ စဥ္းစားၾကည့္။ ဘယ္ေလာက္စိတ္ဆင္းရဲမလဲလို႔။

 

ေၿခက်ိဳးလက္က်ိဳးသားတစ္ေယာက္က ပြဲသြားၾကည့္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ဒီသားရဲ႕ခႏၶာကိုယ္ကို အေမက ခ်ီပိုးၿပီးေတာ့ သြားရတယ္။ တစ္ခါ သူက ၀မ္းတြင္းရူးဆိုေတာ့ ႏွစ္မိုင္သံုးမိုင္ရွိတဲ့ပဲြခင္းကို သူ႔အေမက ထမ္းၿပီးေတာ့ သြားရွာတယ္။  ပဲြလည္းေရာက္ေရာ သားက ပဲြမၾကည့္ခ်င္ၿပန္ေတာ့ဘူး ၿဖစ္ၿပန္ေရာ။ ကုိယ့္ရပ္ကြက္ထဲက ဗီြဒီယုိပဲၾကည့္ေတာ့မယ္ဆိုလို႔ တစ္ခါ ဗီြဒီယိုရံုကို လုိက္ပို႔ရၿပန္ေရာ။

၀မ္းတြင္းရူးေနတဲ့ အေမတစ္ေယာက္အေနတဲ့ မဆင္းရဲဘူးလား။ ၀မ္းတြင္းရူး ေၿခက်ိဳး လက္က်ိဳး သားကို ထိမ္းရတဲ့မိခင္တစ္ေယာက္ဒုကၡက ဘယ္ေလာက္ၾကီးလဲလို႔။

 

တစ္ခါ က်န္သားတစ္ေယာက္က မ်က္စိကန္းၿပီး သူငယ္နာ၀မ္းပ်က္။ တဗ်စ္ဗ်စ္နဲ႔၀မ္းသြားေနတာ။ ၀မ္သြားသမွ် လိုက္ၿပီးက်ံဳးေနရေတာ့ အေမၿဖစ္သူမွာ နားရတယ္လို႔ မရွိဘူး။ ဟုိေနရာၾက တဗ်စ္ဗ်စ္နဲ႔ပါ လိုက္က်ံဳးရ၊ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ရ။ ဒီၾကားထဲ မ်က္စိကမၿမင္ေတာ့ တုိက္လိုက္ ခိုက္လိုက္ အနာေရာဂါမ်ားေဆးကုလိုက္ရနဲ႔။

အဲဒီမိခင္မွာ အားခ်ိန္၊ နားခ်ိန္၊ စိတ္ခ်မ္းသာခ်ိန္ရွိရဲ႕လား။

 

သားဆိုးႏွစ္ေယာက္ေမြးထားရလို႔ အၿမဲတမ္းစိတ္ဆင္းရဲရတယ္ ဒါေပမယ့္ ခ်စ္ခင္ေတာ့ အၿပစ္မၿမင္တဲ့။ အဲဒါလည္း မိခင္ၾကီး ဒီသားေတြကုိ လိုသမွ် ၿဖည့္ေနတာပါပဲ။

တကယ္ေတာ့ သားဆိုးႏွစ္ေယာက္ဟာ တရားမသိေသးတဲ့ လူတုိင္းမွာ ရွိပါတယ္။ ေယာက်ာ္းပဲၿဖစ္ၿဖစ္ မိန္းမပဲၿဖစ္ၿဖစ္ ဒီသားဆိုးႏွစ္ေယာက္ရွိပါတယ္။

ေၿခက်ိဳးလက္က်ိဳး ၀မ္းတြင္းရူးက – နာမ္ ကိုေၿပာတာ။ စိတ္က သြားခ်င္ရင္ သူ႔ခ်ည္းသြားလို႔ မရဘူး။ ရုပ္ကသြားေပးမွရတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ စိတ္လို႔ေခၚတဲ့ နာမ္တရားကို ေၿခက်ိဳးလက္က်ိဳး ဥပမာေပးထားတာပါ။

မ်က္ကန္း ၀မ္းပ်က္ေရာဂါသားက – ရုပ္တရားကို ေၿပာတာပါ။ ၀မ္းပ်က္ေရာဂါဆိုတာ ဓါတ္ၾကီးေလးပါးေဖာက္ၿပန္တာကို ေၿပာတာပါ . ပထ၀ီ၊ အာေပါ၊ ေတေဇာ၊ ၀ါေယာ ဆိုတဲ့ ဓါတ္ၾကီးေလးပါး အၿမဲတမ္း ေဖာက္ၿပန္ေနတာ။ ၀မ္းတြင္းပ်က္ေတာ့ တဗ်စ္ဗ်စ္နဲ႔ပါခ်။ ဒါေတြကိုလည္း ေဆးေၾကာ သုတ္သင္ရနဲ႔ နားခ်ိန္ကို မရွိဘူး။ မ်က္ကန္းဆိုတာက ဘာမွမသိတာ ကို ေၿပာတာ။ အာရံုေၿခာက္ပါးတိုက္ဆိုင္လာတုိင္းမွာ ငါလို႔ အထင္မွားတာ။

 

အညႊန္း – သစၥာေလးပါးတရားေတာ္။

This entry was posted in ဆံုးမၾသ၀ါဒမ်ား, ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s