သမထႏွင့္ ၀ိပႆနာ ဟူသည္

၁) သမထဟူသည္ စ်ာန္အလုပ္ၿဖစ္၍ ၀ိပႆနာကား ဉာဏ္အလုပ္ ၿဖစ္ေပသည္။

၂) သမထၿဖင့္ ပထမစ်ာန္၊ ဒုတိယစ်ာန္ အစရွိသၿဖင့္ စ်ာန္အဆင့္ဆင့္သို႔ ေရာက္ႏိုင္ၿပီး ၀ိပႆနာမွာကား သမၼသနဉာဏ္၊ ဥဒယဗၺယဉာဏ္ အစရွိသၿဖင့္ ဉာဏ္အစရွိသၿဖင့္ ဉာဏ္အဆင့္ဆင့္ကို ေရာက္ႏိုင္ေပသည္။

၃) သမထသည္ ပညတ္ကိုရႈမွတ္ပြားမ်ားၿခင္းၿဖစ္၍ ၀ိပႆနာမွာကား ပရမတ္ကို ရႈမွတ္ပြားမ်ားၿခင္း ၿဖစ္သည္။

၄) သမထသည္ ကိေလသာကို ၿငိမ္ေအာင္သာထိန္းႏိုင္ၿခင္းရွိ၍၊ ၀ိပႆနာကား ကိေလသာကို ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ၿခင္းရွိသည္။

၅) သမထသည္ သမာဓိဦးစီးေသာအလုပ္ၿဖစ္၍ ၀ိပႆနာကား ပညာဦးစီးေသာအလုပ္ ၿဖစ္သည္။

၆) သမထသည္ အရင္းအႏွီးမ်ားသေလာက္ အၿမတ္နည္းၿပီး ၀ိပႆနာကား အရင္းအႏွီးနည္းသေလာက္ အၿမတ္မ်ားေပသည္။

(သမထပြားေသာအခါ ထုိင္၍သာပြားရၿခင္း၊ တစ္ေယာက္တည္းသာပြားရၿခင္း၊ အသံဗလံတိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ရၿခင္းစေသာ ကယိကထမ်ားၿခင္းကို အရင္းအႏွီးမ်ားသည္ဟု ဆိုလိုၿခင္းၿဖစ္ပါသည္။ ရေသာအခါစ်ာန္အဘိညာဥ္သာၿဖစ္၍ အၿမတ္နည္းၿခင္း။ ၀ိပႆနာကား ဉာဏ္ပညာအလုပ္ၿဖစ္၍ ဆရာေကာင္းထံမွနည္းရလွ်င္ စီးပြားဥစၥာရွာေဖြလုပ္ကိုင္ရင္းပင္ ပြားမ်ားႏိုင္ပါသည္။ သို႔အတြက္ အရင္းနည္းသည္ဟုဆိုရၿခင္းၿဖစ္ၿပီး ရရွိေသာအခါ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ထိရရွိသၿဖင့္ အၿမတ္မ်ားသည္ဟု ဆိုၿခင္းၿဖစ္ပါသည္။)

 

ဗုဒၶလက္ထက္တြင္ ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕တြင္ လူဦးေရကိုးကုေဋရွိရာ အရိယာခုႏွစ္ကုေဋ

သာ၀တၳိၿမိဳ႕တြင္ လူဦးေရ ခုႏွစ္ကုေဋရွိရာ အရိယာငါးကုေဋထိ အိမ္ထဲမွာေနရင္းၿဖစ္ေနခဲ့ေပသည္။

 

လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကလည္း –

ဤ၀ိပႆနာကမၼ႒ာန္းအရာမည္သည္ အလြန္နက္နဲသိမ္ေမြ႔လွ၏။ ေဟာေၿပာၿပသဆံုးမသြန္သင္ေသာဆရာ ေနရာက်ရန္လိုလွ၏။ သိသင့္ေသာေနရာ၌ေနရာတက်သိႏိုင္ေအာင္ ေဟာေၿပာမႈ ထင္ၿမင္ေအာင္ အားထုတ္ရမည့္အရာ၌ ေနရာတက် ထင္ကြက္ၿမင္ကြက္ေပၚေအာင္ ၿပသမႈသည္ကား ဆရာ့တာ၀န္တည္း။ ထင္ကြက္ၿမင္ကြက္ေပၚရံုႏွင့္ ကမၼ႒ာန္းကိစၥ ခရီးေရာက္ႏိုင္ေသးသည္မဟုတ္။

ထင္ၿမင္ေအာင္ အားထုတ္ရန္အခ်က္ကို ဆရာသြန္သင္ၿပသ၍ လွလွၾကီးရိပ္မိေသာအခါ အထင္အၿမင္ ေန႔စဥ္တိုးပြားေစရန္ ရဟန္းၿဖစ္ခဲ့အံ့။ ဆိတ္ၿငိမ္ရာေတာေတာင္အရပ္သို႔၀င္၍ ထက္သန္ေသာ၀ိရိယၿဖင့္ လရွည္ႏွစ္မ်ားအားထုတ္မႈ။ လူၿဖစ္ခဲ့အံ့၊ အိမ္စီးပြားႏွင့္ဖက္တဲြ၍ လရွည္ႏွစ္မ်ား စဲြၿမဲမႈသည္ကား တပည့္၏တာ၀န္တည္း။

 

အာနာပါန အစရွိေသာ သမထကမၼ႒န္းမ်ိဳးသည္ကား ေၿပာေဟာမႈ အလြန္လြယ္၏။ နိမိတ္အထင္ရေအာင္ အားထုတ္မႈအလြန္ခဲယဥ္း၏။ အိမ္ေန၍ စီးပြားႏွင့္ဖက္တဲြၿခင္းမရ။ ဆိတ္ၿငိမ္ရာသုိ႔ထြက္၍ အၿပင္းအထန္အားထုတ္ႏိုင္မွ နိမိတ္ကိုရႏိုင္၏။

၀ိပႆနာကမၼ႒ာန္းသည္ကား ဉာဏ္အလုပ္ၿဖစ္၍ လယ္လုပ္ရင္းလည္းၿဖစ္ႏိုင္၏။ ယာလုပ္ရင္းလည္း ၿဖစ္ႏိုင္၏။ ေလွသြားရင္၊ ၀န္ထမ္းရင္း၊ ေရာင္းရင္း၀ယ္ရင္းအစရွိသည္ၿဖင့္ အိမ္အလုပ္၊ အိမ္စီးပြားႏွင့္ ဖက္တဲြႏိုင္သတည္း။

 

ဘုရားလက္ထက္က သမထကမၼ႒ာန္းေပါက္ေရာက္သူ လူ၌အလြန္နည္း၏။ ရဟန္းတို႔သာမ်ား၏။

၀ိပႆနာကမၼ႒ာန္းေပါက္ေရာက္၍ ေသာတာပန္အရိယာၿဖစ္ၾကသူကား လူ၌အလြန္မ်ား၏. လူေသာတပန္တစ္ေထာင္ကို ရဟန္းေသာတာပန္တစ္ေယာက္က်ထား၍ ေရတြက္ေသာ္လည္း ရဟန္းဘက္သာကုန္ေလရာ၏။ လူဘက္မွ မကုန္ေလရာ။ ဤမွ်ေလာက္ မ်ားၿပား၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေလာက၌ ရဟန္းအလြန္နည္း၏။ လူကမူ မဇၥ်ိမတိုက္ႏွင့္ အၿပည့္ရွိ၏။

လူေသာတာပန္လည္း ၿပည့္မတတ္ပင္ မ်ားလွ၏။ ထိုသို႔မ်ားလွၿခင္းက အိမ္စီးပြားႏွင့္ ၀ိပႆနာတဲြခ်င္းတုိင္းတဲြသာလွေလေသာေၾကာင့္တည္း။

အယုတ္အားၿဖင့္ အေစခံ၊ အိမ္ကၽြန္မ၊ အခစားကူလီပင္ ၿဖစ္ေသာ္လည္း သံေ၀ဂသတိေကာင္းေကာင္းရွိပါလွ်က္ ၀ိပႆနာဖက္တဲြႏိုင္ေတာ့သည္သာတည္း။ ဤမွ်ေသာစကားစုၿဖင့္ ၀ိပႆနာမႈည္သည္ လူတို႔လည္း စဲြၿမဲၿခင္းငွာ အလြန္ေကာင္းလွေၾကာင္း ၿပလိုရင္းစကားတည္း။ 

          ဒီပနီေပါင္းခ်ဳပ္ တတိယတဲြ-  စာမ်က္ႏွာ- ၃၁၆ (အာဟာရဒီပနီက်မ္းမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္)

 

၇) သမထသည္ သာသနာတြင္း သာသနာပႏွစ္မ်ိဳးလံုး၌ ရႏိုင္ေသာ္လည္း ၀ိပႆနာသည္ သာသနာတြင္းမွသာ ရႏိုင္သည္။

၈) သမထသည္ မၿဖစ္ေသးေသာကုသုိလ္ကံမ်ားကို ၿဖစ္ေစႏိုင္စြမ္းရွိ၍ ၿဖစ္ၿပီးသားအပါယ္ဆဲြခ်မည့္အကုသိုလ္ကံမ်ားကုိ ပယ္ေဖ်ာက္ႏိုင္စြမ္းမရွိေပ။ ၀ိပႆနာကား မၿဖစ္ေသးေသာကုသုိလ္ကိုလည္း ၿဖစ္ေစႏိုင္စြမ္းရွိ၍ ၿဖစ္ၿပီးသားအပါယ္ဆဲြခ်မည့္အကုသိုလ္ကံမ်ားကုိလည္း ပယ္ေဖ်ာက္ႏိုင္စြမ္း ရွိေပသည္။

၉) သမထႏွင့္ ၀ိပႆနာသည္ ၃ဂဏန္းႏွင့္ ၄ ဂဏန္းလို အသြင္သ႑န္တူလ်က္ မ်က္ႏွာမူထားေသာ ဦးတည္ခ်က္ႏွင့္ တန္ဘိုးၿခင္းကား ကြာၿခားလွေပသည္။ သမထကို အက်ိဳးမရွိဟု ဆိုလိုၿခင္းမဟုတ္။ သမထမွာပင္ တန္႔ရပ္ေနမွာစိုးေသာေၾကာင့္ ၿဖစ္သည္။ သမထပြား၍ရလာေသာ ဥပစာရသမာဓိ၊ အပၸနာသမာဓိမ်ားကို ၀ိပႆနာဉာဏ္ၿဖင့္ တဲြဖက္၍ ပရမတ္ခႏၶာအၿဖစ္အပ်က္ကို ရႈပြားႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ မဂ္ဉာဏ္ဖိုလ္ဉာဏ္ကို ရႏိုင္ၿပန္ပါသည္။

 

 

 

 

 

 

 

This entry was posted in ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s