သေဘာထားမွန္ပါေစ

လူဟာ အသိဉာဏ္ကို လိုလားတဲ့သတၱ၀ါၿဖစ္တယ္။

သူ႔ဘ၀ဟာ ဘာအဓိပၸါယ္ရွိလဲဆိုတာ သိခ်င္တယ္။

 

လူဟာ သိခ်င္တတ္ခ်င္စိတ္ ရွိတယ္။ လုပ္ခ်င္ကိုင္ခ်င္စိတ္လည္းရွိတယ္။

အဲ့ဒီ သိခ်င္တတ္ခ်င္စိတ္ လုပ္ခ်င္ကိုင္ခ်င္စိတ္ မေပ်ာက္ကင္းေအာင္ ထိန္းသိမ္းဖို႔ပဲလိုတယ္။

 

အမွန္ကိုေၿပာရမယ့္တာ၀န္ ရွိတယ္

ဘယ္လိုအမွန္တရားၿဖစ္ၿဖစ္ ဘယ္သူကေၿပာေၿပာ ဘာအေၾကာင္းအရာနဲ႔ ပတ္သက္တာေၿပာေၿပာ အမွန္တရားမွန္သမွ် တန္ဘိုးရွိတယ္။ အမွန္တရားကို တန္ဘိုးထားရမယ္။

ေလာကမွာ အမွားတစ္ခုကို အမွားလို႔သိၿပီး အသိအၿမင္အမွန္ကို ေတြ႔ၿပီးေတာ့ ေၿပာင္းလဲသြားတာဟာ လူသားတစ္ရပ္လံုးရဲ႕တိုးတက္မႈပါပဲ။

အမွန္ဘက္ကိုေရာက္တိုင္း ေရာက္တိုင္း လူဟာ အသိဉာဏ္ေၾကာင့္ လြတ္လပ္မႈတစ္မ်ိဳး ရသြားတယ္။ ဒုကၡသက္သာသြားတယ္။

 

တစ္ဦးေၿပာတာကို တစ္ဦးက ေအးေအးေဆးေဆး နားေထာင္တယ္။ ေလးေလးစားစား နားေထာင္တယ္။

တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ငါသိတာ အမွန္၊ မင္းသိတာ အမွား လုိ႔ မေၿပာဘူး။

ငါတင္တာလည္း တင္ၿပမယ္။ မင္းသိတာလည္း တင္ၿပ တို႔ခ်င္းေဆြးေႏြးမယ္။

တၿဖည္းၿဖည္း တို႔အၿမင္ခ်င္း ဖလွယ္လိုက္တဲ့အခါက်မွ ပိုၿပီးေတာ့မွန္တဲ့ဘက္ကို နီးသြားမယ္။

 

အမွန္ကိုတကယ္လိုလားတဲ့သူဟာ သေဘာထားအင္မတန္ၾကီးရမယ္။

 ပုဂၢိဳလ္စဲြ၊ ၀ါဒစဲြ၊ ဂိုဏ္းစဲြ မရွိရဘူး။

ဘယ္၀ါဒပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊ ဘယ္အုပ္စုပဲၿဖစ္ၿဖစ္ အဲဒါကို သေဘာထားၾကီးၾကီးနဲ႔ မွ်မွ်တတ ထားရတယ္။

အမွန္တရားကို သိဖို႔ရာမွာ အၾကီးအမားဆံုး အတားအဆီးက သေဘာထားမွားေနလို႔ပါ။

အမွန္တရားကို တန္ဘိုးထားတဲ့သူဟာ ကိုယ့္အမွားကို ၿပင္ဖို႔ ၀န္မေလးဘူး။

အယူအဆမွန္ရင္ တန္ဘိုးထားတယ္။ လက္ခံတယ္။

သူမ်ားအယူအဆမွားေနရင္လည္း စိတ္ရွည္ရွည္နဲ႔ရွင္းၿပမယ္။ 

ကိုယ္လည္း မွားတဲ့အခါရွိတယ္ဆိုတာကို မေမ့ဘူး။

ကိုယ့္အယူအဆကို သူမ်ားက လက္မခံရင္လည္း ေဒါသၿဖစ္စရာမလိုပါဘူး။ သေဘာထားၾကီးၾကီးထားရမယ္။

အမွန္တရားကို သိဖို႔ဆိုရာမွာ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ကိုယ့္ကိုအတင္းအက်ပ္ ေစခို္င္းလို႔မရဘူး။

ဆရာကလည္း လြတ္လပ္စိတ္နဲ႔ေၿပာမွရတယ္။ တပည့္ကလည္း ပုဂၢိဳလ္စဲြမထားတဲ့စိတ္၊ လြတ္လပ္စိတ္၊ အမွန္တရားကိုသိခ်င္တဲ့စိတ္ ရွိဖို႔လိုအပ္တယ္။

အင္မတန္သေဘာထားမွန္ဖို႔ အေရးၾကီးတယ္ဆိုတာကို သေဘာေပါက္ဖို႔လိုတယ္။ ဒီသေဘာထားကို ေနရာတိုင္းထားဖို႔လိုတယ္။

 

လူလူခ်င္း အားလံုးကို ေလးေလးစားစား ဆက္ဆံရမယ္။ ခဲြၿခားမႈ ဘာမွမရွိသင့္ဘူး။

ငါက လူၾကီးမို႔လို႔ ငါ့စကားနားေထာင္၊ မွားရင္လည္းကိစၥမရွိဘူး။ ၿပန္မေၿပာနဲ႔။

အဲဒီသေဘာထားမ်ိဳးက အမွန္ကို မသိႏိုင္ေအာင္ တားဆီးတဲ့သေဘာထား ၿဖစ္တယ္။

ဘယ္သူေၿပာတာပဲၿဖစ္ၿဖစ္ နားေထာင္ပါ။ ကိုယ့္ဉာဏ္နဲ႔ ကိုယ္ခ်င့္ခ်ိန္ပါ။

လက္ေတ႔ြစမ္းၾကည့္ပါ။ စမ္းၾကည့္ၿပီး လြတ္လြတ္လပ္လပ္ၾကီး လုပ္သြားပါ။

 

ေၿပာတဲ့အတုိင္း မွတ္သားၿပီး လုပ္တဲ့သူဟာ ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္နဲ႔ ဆင္ၿခင္သံုးသပ္မႈ မပါေတာ့ဘူး။ အဲဒါဆို တကယ္သိမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။

ေၿပာတဲ့အတိုင္း လုပ္တဲ့သူဟာ ေၿပာမယ့္သူမရွိရင္ မလုပ္တတ္ေတာ့ဘူး။

ေၿပာမယ့္သူမရွိရင္ မလုပ္တတ္တဲ့သူဟာ မတိုးတက္ဘူး။ မေၿပာရင္ လုပ္ဖို႔ မလိုဘူးလို႔လည္း ေတြးတတ္တယ္။

 

အညႊန္း- ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက – အခြင့္အေရးႏွင့္တာ၀န္ စာအုပ္မွ ေကာက္ႏႈတ္ထားပါတယ္။

This entry was posted in ေကာက္ႏႈတ္မႈမ်ား and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s