ၿပင္ဆင္ သံုးစဲြရမည့္ စကားပံုမ်ား

“ေစတနာသည္ လူတိုင္းနဲ႔မတန္” ကို အဓိပၸါယ္ခ်ဲ႕ရင္ – ေက်းဇူးသိတတ္သူအေပၚမွာသာ ေပးကမ္းစြန္႔ၾကဲရမယ္။ ေစတနာထားရမယ္။ ေက်းဇူးမသိတတ္တဲ့သူအေပၚမွာ ေပးကမ္းစြန္႔ၾကဲၿခင္းမၿပဳရ။ ေစတနာမထားရလို႔ ဆိုလိုတာပဲ။

ဒီစာတမ္းကိုေရးခဲ့တဲ့သူဟာ ခံစားခ်က္ရွိခဲ့လိမ့္မယ္။

ဘယ္လိုခံစားခ်က္လည္းဆိုေတာ့ သူဟာ တၿခားသူကိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ထားၿပီး ကူညီခဲ့လိမ့္မယ္။ ကူညီလိုက္တဲ့သူက သူေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့အတိုင္း ေက်းဇူးမဆပ္တဲ့အခါ ေပါက္ကဲြၿပီး ေစတနာသည္ လူတိုင္းနဲ႔မတန္ဆိုတဲ့ စကားၾကီးထြက္လာတာပဲ။

ၿမင့္ၿမတ္သူဆိုတာ သူတစ္ပါးကိုကူညီခြင့္ရလို႔ ကူညီတဲ့အခါ ဘယ္ေတာ့မွ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မထားရဘူး။ သူတစ္ပါးေစတနာကိုၾကည့္စရာမလိုဘူး။ ကိုယ့္ေစတနာကိုယ္ၾကည့္ရမယ္။

နဂိုကတည္းက ဘာေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မွမထားဘဲ ကူညီခဲ့ရင္ တစ္ဖက္လူက ေက်းဇူးသိလည္း ၀မ္းမသာဘူး။ (ေလာဘမၿဖစ္ဘူး။) တစ္ဘက္လူက ေက်းဇူးကန္းလည္း ၀မ္းမနည္းဘူး။ (ေဒါသမၿဖစ္ဘူး)။ အဓိက ကေတာ့ ကိုယ့္ေစတနာမပ်က္ေတာ့ဘူး။

အရင္ကတည္းက ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ကူညီခဲ့ရင္ တစ္ဖက္သူက ေက်းဇူးသိရင္ ကိုယ့္ေစတနာမပ်က္ေပမယ့္ ဒီလူ ေက်းဇူးကန္းရင္ ကိုယ့္ေစတနာပ်က္သြားေတာ့ အလကားၿဖစ္ေရာ။ ေနာက္တစ္ခုစဥ္းစားရမွာက ေက်းဇူးကန္းသူတစ္ေယာက္နဲ႔ ၾကံဳလိုက္ရတာနဲ႔ ေနာက္ထပ္ဘယ္သူ႔အေပၚမွ အကူအညီမေပးေတာ့ဘူး။ မေပးကမ္းေတာ့ဘူးဆိုရင္ ဒါနပါရမီ မၿဖစ္ေတာ့တဲ့အတြက္ ကိုယ္လည္းနစ္နာတယ္ဆိုတာ သတိထားသင့္ပါတယ္။

 

 

“သင္ေကာင္းလွ်င္ ကၽြႏု္ပ္မဆိုးပါ” အေပၚယံၾကည့္လွ်င္ ႏွစ္သက္ဖြယ္ဟု ထင္ရေသာ္လည္း ေသခ်ာေတြးၾကည့္လွ်င္ လူမိုက္အားေပးၿဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ထိုစကားပံုး၏အဓိပၸါယ္၌ သင္ေကာင္းလွ်င္ ကၽြႏု္ပ္ေကာင္းမည္။ သင္ဆိုးလွ်င္ ကၽြႏု္ပ္ဆိုးမည္။ ပါးရုိက္ႏွင့္ နားကိုက္မည္မည္ ဟူေသာ စကာပံုႏွင့္အတူတူပင္ၿဖစ္သည္။

ထိုစကားပံုအစား –

“ဥစၥာဓနဆင္းရဲေသာ္လည္း စာရိတၱမဆင္းရဲပါ”

 “ေငြေၾကးမဲြေသာ္လည္း ရိုးသားမႈ ခ်မ္းသာသည္။”

“သင္ေကာင္းဖို႔သည္ ဒုတိယ။”

“ကၽြႏု္ပ္ေကာင္းဖို႔သည္ ပထမ။”

“ခြင့္လႊတ္ၿခင္းသည္ ကလဲ့စားေခ်ၿခင္းထက္ ႏွစ္ဆထိေရာက္သည္။”
 

 

“အူမေတာင္းမွ သီလေစာင့္ႏိုင္မည္။”

ဤကား စီးပြားေရးအဆင္ေၿပမွသာလွ်င္ သူတစ္ပါးဥစၥာကို ခိုးၿခင္းမွေရွာင္ၾကဥ္မည္။ စီးပြားေရးမဆင္ေၿပလွ်င္ကား ရသမွ်ခိုးေတာ့မည္။ သီလမေစာင့္ဟူ၍ ၿဖစ္သည္။ ခုိးမႈကို အားေပးသည့္သေဘာ ၿဖစ္ေန၏။

ေၿပာင္းလႊဲသံုးစဲြသင့္သည္မွာ “သီလေစာင့္မွ အူမေတာင့္မည္” ဟူ၍ ၿဖစ္သည္။

 

 

“ဧည့္သည္လာလွ်င္ ဆန္မကုန္ေစနဲ႔”

ဧည့္သည္ကုိ ထမင္းခ်က္မေကၽြးရန္ ေၿပာေသာစကားမဟုတ္ေပ။

ေရာက္ရွိလာေသာ ဧည့္သည္ကို အလွဴခံအၿဖစ္ သေဘာထားၿပီး ေစတနာသဒၶါတရားၿပည့္၀စြာၿဖင့္ ေကၽြးေမြးမွ ကုသုိလ္အၿပည့္ရၿပီး ဆန္ကုန္ရက်ိဳးနပ္သည္။

သုိ႔တည္းမဟုတ္ ၀တ္ေက်တမ္းေက် မၿဖစ္လို႔ ေကၽြးရေသာသေဘာႏွင့္ေကၽြးလွ်င္ ဆန္ကုန္တာသာ အဖတ္တင္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဧည့္သည္လာလွ်င္ ဆန္မကုန္ေစနဲ႔ဟု သတိေပးထားၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္။

 

အညႊန္း – လူငယ္မ်ားအတြက္ ဂမီၻရ၀ိပႆနာ အတဲြ ၁ ႏွင့္ ၂ စာအုပ္။

 

ကိုယ့္ေစတနာပ်က္တာကေတာ့ ကုသိုလ္ကေန အကုသိုလ္ၿဖစ္သြားတာပဲ။ စဥ္းစားမိတိုုင္း မိမိစိတ္ကို ႏွိပ္စက္ ေဒါသၿဖစ္ေတာ့တာပါပဲ။ မိတ္ေဆြတို႔လည္း သူမ်ားကို ကူညီရင္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မထားပဲ စိတ္ေစတနာသန္႔သန္႔ ကူညီၿခင္းၿဖင့္ ေလာကအက်ိဳးကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါေစ။

This entry was posted in ဆံုးမၾသ၀ါဒမ်ား and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s