ဆရာေတာ္ ဦးဇ၀န၏ အြန္လိုင္း ေမးေၿဖမ်ား

 အရွင္ဇ၀နအား က်မ ေမးၾကားထားေသာ ေမးခြန္းမ်ားကို ဆရာေတာ္ေၿဖၾကားထားသည္မ်ားကို ဓမၼအလွဴၿဖင့္ မွ်ေ၀ ေပးလိုက္ပါတယ္။ ဆရာေတာ့္ကို ေမးခ်င္တဲ့ေမးခြန္းမ်ား၊ သိခ်င္တဲ့ ဓမၼေမးခြန္းမ်ားရွိခဲ့ေသာ္  www.mettashin.org မွာ admin@mettashin.org, nanhtike@mettashin.org , nanhtikewin@gmail.com ကို အီးေမလ္ ေပးပို႔ႏိုင္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ မအားလပ္တဲ့ၾကားထဲက ေမးခြန္းမ်ားကို တစ္လ တစ္ခါ ၿပန္လည္ေၿဖၾကားေပးတယ္လို႔ သိရပါတယ္။  

(က်မတင္ထားခဲ့ၿပီးေသာ္ posts မ်ားတြင္ အမွားမ်ားပါခဲ့ေသာ္ က်မ၏အားနည္းခ်က္သာၿဖစ္ပါတယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေမတၱာေရွ႕ထားၿပီး အမွားကို အမွန္ၿပင္ႏိုင္ရန္ အခ်ိန္မေရြး ေနရာမေရြး သြန္သင္ဆံုးမႏိုင္ပါတယ္လို႔ ဒီေနရာကတင္ ေမတၱာရပ္ခံလိုက္ပါတယ္။ လိုအပ္သည္မ်ားကိုလည္း အၾကံဉာဏ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။)

အားလံုးပဲ တရားစစ္ တရားမွန္ၿဖင့္ စိတ္ခ်မ္းသာ ကိုယ္က်န္းမာၿခင္းမ်ားၿဖင့္ ၿပည့္စံုၾကပါေစ။

 

 ေက်းဇူးရွင္ဆရာေတာ္ ဦးဇ၀န၏ အြန္လိုင္းစာမ်က္ႏွာ ဓမၼေမးေျဖလႊာမ်ား(၃)

 

 

မသဥၨာလင္းရဲ႕ ေမးခြန္းမ်ားကို ျပန္လည္ေျဖၾကားလိုက္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္၏ တရားမ်ားကို နာၾကားၿပီး စာေပမ်ားကို ဖတ္ရႈျဖစ္သည္ဟု သိရေသာေၾကာင့္ လြန္စြာ၀မ္းေျမာက္ပါတယ္။ လူငယ္မ်ားအတြက္ ဂမၻီရ၀ိပႆနာ(၅+၆) ထြက္ေနပါၿပီ။ မၾကာခင္မွာ ဖတ္ရူရပါလိမ့္မည္။

            ေမးခြန္း(၁) ရုပ္နာမ္ကို ငါးပံုပံုရင္ ခႏၶာငါးပါးျဖစ္ၿပီး ထိုခႏၶာငါးပါး၏ အဓိပၸါယ္ႏွင့္ ထိုခႏၶာငါးပါး၏ ျဖစ္ရျခင္း အေၾကာင္းကိုလည္း သိရသည့္အျပင္ ေနာက္ထပ္ နာမရူပပရိေစၧဒဥာဏ္ႏွင့္ ပစၥယပရိဂၢဟဥာဏ္ကိုပါသိရင္ စူဠေသာတာပန္ျဖစ္တယ္လို႕ ဆရာေတာ္ ေဟာၾကားခဲ့ပါတယ္။ ဤသို႕ျဖစ္လွ်င္ ရုပ္နာမ္ကို ရႈ႕ပြားသူမ်ား၊ ရုပ္နာမ္ကို တစ္ဆယ့္ႏွစ္ပံုပံုၿပီး အာယတနကို ရႈ႕ပြားသူမ်ား၊ ရုပ္နာမ္ကို ေလးပံုပံုၿပီး သစၥာေလးပါးကို ရႈ႕ပြားသူမ်ား၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ျဖင့္ ရႈ႕ပြားသူမ်ားသည္လည္း လိုအပ္ပါသလား။ ထိုသို႕လိုအပ္လွ်င္ မည္သို႕သိဖို႕ လိုအပ္ပါသနည္း။

            အေျဖ(၁) လိုအပ္ပါသည္။ ရုပ္နာမ္၊ ခႏၶာ၊ အာယတဓန၊ ဓါတ္၊ ပဋိစသမုပၸါဒ္၊ သစၥာတို႔ကို အက်ယ္သိလိုလွ်င္ ပခုကၠဴ၀ိပႆနာတရားေခြ တစ္ႏွစ္စာကို နာယူပါ။ ဆရာေတာ္ေလ့လာခဲ့ေသာ ၀ိပႆနာ က်င့္စဥ္(၁၁)နည္းတြင္ ဆရာႀကီးဦးၾကင္ေရႊ ေဟာၾကားေသာ ပခုကၠဴ၀ိပႆနာ တရားေခြမ်ားတြင္သာ ေဖာ္ျပပါ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို အက်ယ္ေဟာထားေၾကာင္းေတြ႕ရသည္။

            အမွန္အားျဖင့္ တရားတစ္ခုကို သေဘာေပါက္လွ်င္ မဂ္ဖိုလ္ရႏုိင္သည္သာျဖစ္သည္။ အခ်ိန္ရလွ်င္ကား တရားအားလံုးကို နာၾကားသင့္သည္။ မိမိသည္ ခႏၶာ၊ အာယတန၊ ဓါတ္ မည္သည့္ တရားျဖင့္ မဂ္ဖိုလ္ရမည္ဆိုသည္ကို ယခုေခတ္တြင္ သိဖို႕မလြယ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ နာၾကားၾကည့္လိုက္၍ ရွင္းလင္းစြာ နားလည္သြားသည္ဆိုလွ်င္ မိမိႏွင့္ ကိုက္ညီေသာ တရားဟု ဆံုးျဖတ္ႏုိင္သည္။

            ေ၀ေနယ်တစ္ေယာက္ပါရမီ ရင့္က်က္မႈရွိ မရွိ ထိုးထြင္းသိျမင္ေသာ ဥာဏ္ကို ဣေျႏၵိယ ပေရာ ပရိယတၱိဥာဏ္ဟု ေခၚသည္။ ခႏၶာ၊ အာယတန၊ ဓါတ္၊ မည္သည့္နာမည္ျဖင့္ေဟာမွ မဂ္ဖိုလ္ရမည္ဟု ပိုင္းျခားသိေသာဥာဏ္ကို အာသယႏုသယ ဥာဏ္ဟုေခၚသည္။

            ထိုဥာဏ္ႏွစ္ပါးသည္ ဘုရားရွင္မွတစ္ပါး မည္သည့္ ပုဂၢိဳလ္ထံမွ မရွိေပ။ ဘုရားရွင္ၿပီးလွ်င္ ဥာဏ္ပညာအႀကီးမားဆံုး အရွင္သာရိပုတၱရာသည္ပင္ ရဟန္းပ်ိဳတစ္ပါးက္ို အသုဘ ကမၼဌာန္းႀကီး မွားေပးမိသျဖင့္ ၀ါကၽြတ္သည့္အထိ မည္သည့္ တရားမွ မရဘဲ ေရာဂါရၿပီး ပိန္လွီခ်ိနဲ႕ သြားခဲ့ဖူးသည္။

            ဘုရားရွင္သိသြားေသာအခါ ထိုရဟန္းပ်ိဳသည္ ေရႊပန္းထိမ္သည္ဘ၀ကလာေသာေၾကာင့္ ႏူးည့ံသိမ့္ေမြ႕ေသာနည္းျဖင့္ တရားျပလိုက္ရာ ရက္အနည္းငယ္အတြင္း ရဟႏၲာျဖစ္သြားသည္။ ဘုရားရွင္ေပးလိုက္ေသာနည္းမွာ လွပေသာၾကာပြင့္ၿပီး တစ္ပြင့္ကို စိုက္ၾကည့္ခိုင္းျခင္းျဖစ္သည္။

            တေျဖးေျဖး ပြင့္ဖတ္မ်ား ေျခာက္ၿပီး ေၾကြက်လာပံုကို ဖန္ဆင္းျပေသာအခါ ဗဟိဒၶရွိ ပစၥည္းမ်ား၏ အနိစၥ ရဟန္းပ်ဳိသတိထားမိသြားသည္။ ထိုအခါက်မွ အဇၥ်တၱ ပရမတ္ ခႏၶာ၏ မၿမဲမႈ႕ကို ေဟာၾကားေပးလိုက္ရာ ခ်က္ျခင္း ရဟန္းကိစၥၿပီးသြားျခင္းျဖစ္သည္။

            ယခုေခတ္တြင္ ရိပ္သာေတြ မ်ားပါလွ်က္၊ က်င့္သူေတြမ်ားပါလွ်က္ မဂ္ဖိုလ္ရသူနည္းေနျခင္းမွာ တရားေပးသူမ်ားမွာ ေဖာ္ျပပါ ဥာဏ္ႏွစ္ပါးမရွိသည့္အတြက္ မွန္းေဟာၾကရေသာေၾကာင့္ ျဖစသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ဆရားႀကီးဦးၾကင္ေရႊက ပိဋကတ္သံုးပံုထဲမွ မဂ္ဖိုလ္ရမည့္တရားအားလံုးကို ကုန္စင္ေအာင္ ေဟာၾကားေပးျခင္း ျဖစ္သည္။

            လူငယ္မ်ားအတြက္ ဂမၻီရ၀ိပႆနာ စာအုပ္တြင္ ဆရာႀကီး ေဟာသည့္တရားစဥ္အတုိင္း အက်ယ္ေရးသားဖို႕ ဆံုးျဖတ္ထားပါသည္။ ေစာင့္ေမွ်ာ္ ဖတ္ရႈပါေလာ့။

 

            ေမးခြန္း(၂) အရွင္ဘုရား.. တနသၤာရီတုိင္း၊ ၿမိတ္ၿမိဳ႕နယ္၊ ေက်ာက္ျဖဴေတာင္ရြာ၊ သစ္ညီေနာင္ ဓမၼရိပ္သာေက်ာင္း၌ သစၥာေလးပါး ေဟာၾကားခ်က္မွာ အနာဂါမ္ႏွင့္ ရဟႏၲာတို႕၏ အေမးအေျဖမ်ား၊ ဆရာေတာ္၏ ဘယ္စာအုပ္မွာ ေရးထားပါသလဲဘုရား၊ အဲ့ဒီ့ တရားထဲမွာ တပည့္ေတာ္မ သိခ်င္တာတစ္ခုရွိပါတယ္ ဘုရား။

`          ရဟႏၲာသည္ ကိုယ့္အသက္ကို မငဲ့ဘဲ သတၱ၀ါေတြရဲ႕ အသက္အတြက္ ကိုယ့္အသက္ကို စေတးခံႏုိင္တယ္လို႔ ဥပမာအေနျဖင့္ ဦးသုခရိုက္ေသာ ရုပ္ရွင္ကားမွာ ရဟႏၲာသည္ ႀကိဳးၾကာအသက္ကို ငဲ့ကြက္သည့္အတြက္ ႀကိဳးၾကာက ပတၱျမား မ်ိဳလိုက္တာကို ေက်ာက္ေသြးသမားကို မေျပာဘဲ ထိုေက်ာက္ေသြးသမား၏ ရိုက္ႏွက္မႈကို ခံခဲ့ရပါတယ္။ တပည့္ေတာ္မ သိခ်င္သည္မွာ ႀကိဳးၾကာငွက္ အသက္ကို ငဲ့ကြက္ခဲ့ေပမယ့္ ေက်ာက္ေသြားသမားဟာ ငရဲႀကီးၿပီး အ၀ီစိထိက်မယ့္ အခ်က္ကို ထည့္မတြက္ဘူးလားလို႔ သိခ်င္ပါတယ္ဘုရား။

            အေျဖ(၂) အနာဂါမ္အေမး၊ ရဟႏၲာ အေျဖစာအုပ္ မေရးရေသးပါ။ ေရးရန္စီစဥ္ဆဲ ျဖစ္သည္။ ေလာေလဆယ္ ဖတ္လိုလွ်င္ သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ႏွင့္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးတို႕ ေဟာထားေသာ စူဠေ၀ဒလႅသုတၱန္ တရားစာအုပ္တို႔ကို ဖတ္ႏုိင္ပါသည္။( မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ _ စူဠေ၀ဒလႅသုတ္-၀ိသာခနွင္႔ ဓမၼဒိႏၷာအေမးအေျဖမ်ား )

            ဒုတိယေမးခြန္း၏ အေျဖမွာ တိုက္ရိုက္ ေဟာၾကားခ်က္ မရွိေသာေၾကာင့္ သဘာ၀ကိုၾကည့္၍ အေျဖေပးပါမည္။ မေထရ္သည္ ဒကာကသူ႔ကို ရိုက္ႏွက္သည္အထိ ျဖစ္မလာႏုိင္ဟု ယူဆထားဟန္တူသည္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေလးစားၾကည္ညိဳလာေသာ ဆြမ္းဒကာတစ္ေယာက္က သူကိုးကြယ္ေသာ ရဟန္းတစ္ပါးကို ရက္စက္စြာ ရိုက္ႏွက္မည္ဟု မထင္သည္မွာ ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။

            ထို႕ေၾကာင့္သာ ပတၱျမားကို ႀကိဳးၾကာမ်ဳိေၾကာင္း မေျပာခဲ့ဟန္ တူပါသည္။ က်ားတို႔၊ စစ္တုရင္တို႔ ကစားသေသာအခါ ကိုယ္တုိင္ ကစားေနသူႏွစ္ေယာက္ထက္ ေဘးမွ ၾကည့္ေနသူက အကြက္ပို၍ျမင္ရသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကစားခါနီးလွ်င္ ေဘးမေျပာေၾကး ဟု ဂတိထားျခင္း ျဖစ္သည္။

            ယခုကိစၥတြင္လည္း ဆိုး၀ါးေသာ ေလာကဓံကို လက္ေတြ႕ရင္ဆိုင္ေနရေသာ မေထရ္သည္- မသဥၨာလင္းတို႔လို ေဘးမွရပ္ၾကည့္သူေလာက္ နက္နဲစြာေတြးၾကည့္ခ်ိန္ မရပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူလက္ေတြ႕ေဘးၾကံဳေနရေသာ ႀကိဳးၾကာအသက္ ကို မိမိအသက္ႏွင့္လဲၿပီး ကယ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ႏုိင္သည္။ အဂၤလိပ္မ်ား ျမန္မာျပည္ကုိ လာတိုက္စဥ္က သေဘာၤေပၚတြင္ ႏြားမ်ားကို အရွင္လိုက္တင္လာၾကသည္။

            ရိကၡာလိုေသာ ေနရာတြင္က်မွ သတ္စားၾကသည္။ ျမန္မာျပည္ကို ၎တို႔အုပ္ခ်ဳပ္ေသာအခါတြင္လည္း သားသတ္လိုက္စင္မ်ား ခ်ေပးၿပီး ႏြားမ်ား၊ ကၽြဲမ်ားကို စိတ္ႀကိဳက္သတ္ျဖတ္စားၾကသည္။ ျမန္မာမ်ားသည္ ဗုဒၶဘာသာမ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶစကားကို နားေထာင္ၾကသည္။ ဗုဒၶက ေက်းဇူးရွင္ ကၽြဲသား ႏြားသားတို႕ကို မစားသင့္ေၾကာင္း၊ မိဘတို႕၏ အသားႏွင့္တူေၾကာင္း၊ အဂုၤတၱိဳရ္ ပါဠိေတာ္၊ တိကနိပါတ္တြင္ ေဟာၾကားခဲ့သည္။ ထိုသုတ္မွာပင္ ဆက္ေဟာသည္မွာ ႏြားမ်ားကို သတ္မစားခင္အခါက နတ္မ်ားသည္ လူမ်ားကို ေဘးမေရာက္ေအာင္၊ ရာသီဥတု မွ်တေအာင္၊ ေရာဂါဘယကင္းေအာင္ တတ္ႏုိင္သမွ် ေစာင့္ေရွာက္ၾကသည္။

            လူသားတို႕သည္ ရသတဏွာေနာက္လိုက္ၿပီး ကၽြဲ ႏြားမ်ားကို သတ္ျဖတ္စားေသာက္ေသာ အခါမွစ၍ နတ္မ်ားက မေစာင့္ေရွာက္ၾကေတာ့ေပ။ ထို႕ေၾကာင့္ ေလေဘး၊ ေရေဘးမ်ားက်ေရာက္ျခင္း၊ အနာေရာဂါျဖစ္ျခင္း စေသာေဘးမ်ား က်ေရာက္လာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထုိသုတ္၌ ဆက္လက္ ေဟာၾကားထားသည္။                    

            (မွတ္ခ်က္) အသားစားျခင္း၏ဆိုးက်ိဳးမ်ားကို ကၽြႏု္ပ္ေရးသားေသာ ေမတၱာအစြမ္း အံ့မခန္းစာအုပ္ေတြင္ ဖတ္ရႈႏိုင္ ပါသည္။

            ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားသည္ ေမတၱ၊ ဂရုဏာ အလြန္ႀကီးမားၾကသည္။ ကၽြဲသား၊ ႏြားသားမ်ားကို လူတစ္ရာလွ်င္ ၉၉ေယာက္ခန္႔က မစားေပ။ ကၽြဲသား၊ ႏြားသားစားသူဟု သိလွ်င္ ရြာတြင္းမွ ႏွင္ထုတ္တတ္ၾကသည္။ အဂၤလိပ္လက္ ေအာက္ ေရာက္လာလွ်င္ ထိုအက်င့္ေကာင္းႀကီးပ်က္မည္ကို သိေသာေၾကာင့္ မံုရြာၿမိဳ႕မွ လယ္တီဆရာေတာ္က ႏြားေမတၱာစာကို ေရးသားၿပီး ကၽြဲသား ႏြားသား မစားရန္ တစ္ျပည္လံုးသို႕ လွည့္လည္ ေဟာေျပာခဲ့သည္။

            ဓႏုျဖဴသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ဒကာတစ္ေယာက္က ယခုလို လာေလွ်ာက္သည္။           

            ဆရာေတာ္က ႏြားသား မစားေရးဘဲ ေဟာေနေတာ့ က်န္တဲ့အသားေတြေတာ့ ႀကိဳက္သလို သတ္ျဖတ္စားလို႔ ေဟာသလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ေမတၱာဟာ ႏြားတစ္မ်ိဳးအေပၚမွာပဲ ထားသလို ျဖစ္ေနပါတယ္။

            ထိုအခါ လယ္တီဆရာေတာ္က

            ဒကာကို သင္ေပးလိုက္တဲ့ ဆရာေတာ္ကို အခုလို ျပန္ေလ်ာက္လိုက္ပါ။ လယ္တီဆရာေတာ္ကေတာ့ စာေရး၊ စာခ်၊ တရားေဟာ၊ တရားျပနဲ႔ အလုပ္ေတြမ်ားေနလို႔ ႏြားတစ္ေကာင္ကိုပဲ ကယ္တင္ႏုိင္ပါတယ္။ အခ်ိန္ရတဲ့ အရွင္ဘုရားတို႔ ကေတာ့ က်န္တဲ့ သတၱ၀ါေတြကို ကယ္တင္ၾကပါလို႕ ေလ်ာက္လိုက္ပါ။

            လယ္တီဆရာေတာ္ရဲ႕ စကားအတိုင္းပဲ။ မေထရ္ျမတ္ကေတာ့ ႀကိဳးၾကာတစ္ေကာင္ရဲ႕ အသက္ကိုပဲ ကယ္တင္ႏုိင္စြမ္းရွိတယ္။ မသဥၨာလင္းကိုယ္တုိင္ မေထရ္ျမတ္ရဲ႕ ေနရာမ်ိဳးသာ ေရာက္ခဲ့ရင္ ႀကိဳးၾကာေရာ၊ ဒကာေရာ ႏွစ္ဦးစလံုးကို ကယ္ႏုိင္ေအာင္ႀကိဳးစားပါ။

            ေမးခြန္း(၃) ေဂါတမဘုရားရွင္သည္ ပါရမီျပည့္စဥ္ဘ၀တုန္းက တိရစၧာန္ဘံု က်ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ အပါယ္သို႕ က်ေရာက္ရသလဲဆိုသည္ကို တပည့္ေတာ္မ သိခ်င္ေနတာၾကာပါၿပီ။ သုိ႕ေသာ္ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ယံုမွတ္(၂) စာအုပ္မွာ ဘာေၾကာင့္ ဘုရားေလာင္းအပါယ္သို႔ က်ခဲ့ပံုကို ရွင္းျပထားပါသည္။ တပည့္ေတာ္မ သိထားသည္မွာ ေမာဟအျပစ္မွ တိရစၧာန္ဘံု က်ေရာက္တယ္။ သူတစ္ပါးအသက္ကို သတ္ရင္ အပါယ္ဘံုက်တယ္ဆိုတာ တပည့္ေတာ္မ မသိခဲ့ပါ။ သူတစ္ပါးအသက္ကို သတ္ရင္ မိမိလည္းတစ္ခ်ိန္မွာ ျပန္အသတ္ခံရတယ္လို႔ပဲ သိထားပါတယ္။ တပည့္ေတာ္မ ကို ရွင္းျပပါဘုရား။

            အေျဖ(၃) သူတစ္ပါးအသက္ကို သတ္ျခင္းေၾကာင့္ အပါယ္ေလးပါး တစ္းပါးပါးသို႔က်ေရာက္ျခင္းသည္ အက်ိဳးရင္းျဖစ္သည္။ လူျဖစ္ေသာအခါ သူတစ္ပါးသတ္၍ေသရျခင္း၊ အနာေရာဂါမ်ားျခင္း စသည္တို႔သည္ အက်ိဳးမ်ား သုိ႔မဟုတ္ အက်ိဳးဆက္ျဖစ္သည္။ အားႀကီးေသာ အကုသိုလ္ကံမ်ားသည္ ငရဲထိပို႔တတ္ၿပီး အားေသးေသာ အကုသိုလ္ကံ မ်ားသည္ ၿပိတၱာဘံု၊ တိရစၧာန္ဘံုသို႔ ပို႔တတ္သည္။

            အကုသိုလ္အလုပ္ လုပ္တုိင္းပါေသာ ေခါင္းေဆာင္ ေစတသိက္ေလးပါးမွာ-

            (၁) ေမာဟ = အမွန္ကို မသိျခင္း။

            (၂) အဟိရိက = အကုသုိလ္လုပ္ရမွာ မရွက္ျခင္း။

            (၃) အေနာတၱပၸ = အကုသုိလ္လုပ္ရမွာ မေၾကာက္ျခင္း။

            (၄) ဥဒၶစၥ = စိတ္ပ်ံ႔လြင့္ျခင္း။

            မည္သည့္ ဒုစရိုက္အလုပ္ကို လုပ္လုပ္ ေမာဟ အၿမဲပါသည္စု မွတ္ေလ။

 

           ေမးခြန္း(၄) အဓိ႒ာန္၏ အဓိကအေၾကာင္းကို သိခ်င္ပါတယ္။ တရားေတာ္ေတြထဲမွာ အဓိ႒ာန္အေၾကာင္း အေတာ္မ်ားမ်ား ပါပါတယ္။ တပည့္ေတာ္မ ေတြ႔ဖူးတာကေတာ့ တစ္ခုခု လိုခ်င္ရင္ (ဒါမွမဟုတ္) အႏၲရယ္ကင္းေအာင္ ဂုဏ္ေတာ္ေတြကို ပုတီးဘယ္ႏွစ္ပါတ္ရေအာင္ စိပ္မယ္စသည္ျဖင့္ အဓိ႒ာန္တယ္။ ဒါေတြဟာ ဘုရားေဟာႏွင့္ ညီပါသလား။ ယခုလို ေမးရျခင္းမွာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိခ်င္လို႕ပါ။ ယခုေခတ္လူေတြ တပည့္ေတာ္မ အပါအ၀င္ တစ္ခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ ျဗဟၼဏ အယူ၀ါဒေတြ ေရာ၀င္ေနတတ္လို႔ပါ ဘုရား။

          အေျဖ(၄) အဓိ႒ာန္ပါရမီဟူသည္ ပါရမီဆယ္ပါးတြင္ ပါ၀င္ေသာ ပါရမီတစ္ပါးပင္ျဖစ္သည္။ ျမင့္ျမတ္သူတို႔၏ အလုပ္ကို ပါရမီဟုေခၚသည္။ ေပးကမ္းျခင္း ဒါနကို လူတုိင္းျပဳလုပ္ၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ ဒါနျပဳတုိင္း ပါရမီအမည္ရသည္ မဟုတ္။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ေပးကမ္းလွ်င္ ဒါနေတာ့အမည္ရသည္။ ပါရမီအမည္ကား မရ။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။ သူ၏ဒါနတြင္ ျမင့္ျမတ္မႈ မပါေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။

မည္သည့္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မွ မပါဘဲ အလွဴခံခ်မ္းသာဖို႕ စိတ္သက္သက္ျဖင့္ လွဴဒါန္းလိုက္လွ်င္ ပါရမီထုိက္ေသာ ဒါနျဖစ္သည္။ ဆရာေတာ္သည္ ႏြမ္းပါးသည့္ ေဆးတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ၁၂ေယာက္ အပါအ၀င္ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားေပါင္း ၃၅ေယာက္ခန္႔တို႔အား တစ္လလွ်င္ ပညာသင္စရိတ္ ၂၅သိန္းခန္႔ လစဥ္ ေထာက္ပံ့လွ်က္ရွိသည္။ မည္သည့္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မွ မပါ ပါ။

သူတို႔ပညာတတ္ဖို႔၊ ခ်မ္းသာဖို႔သာ ရည္ရြယ္သည္။ ဤဒါနမ်ိဳးကား ပါရမီထုိက္ေပသည္။ ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕၊ စိုးစံ ေဘာ္ဒါေက်ာင္းပိုင္ရွင္ ဒကားႀကီးသည္ ၿမိဳ႕နယ္ေဆးရံုအတြက္ ေငြက်ပ္သိန္းတစ္ေထာင္ ဘဏ္မွာ အပ္ႏံွလွဴဒါန္း ထားသည္။ ရရွိလာေသာ အတုိးေငြျဖင့္ ႏြမ္းပါးေသာ လူနာတို႕အား ေဆးကုသေပးမည္ျဖစ္သည္။ ဤဒါနသည္လည္း ပါရမီထိုက္ေသာ ဒါနပင္ျဖစ္သည္။

ဘာသာေရး တစ္ခုခုလုပ္ေသာအခါ ဘယ၊ လာဘ၊ ကုလစာရ တစ္ခုခုပါလွ်င္ ပါရမီမထိုက္ေပ။ ေၾကာက္စိတ္ ေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ လိုခ်င္စိတ္ေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေဆြမ်ိဳးတို႕၏ အေလ့အက်င့္ေၾကာင့္ေသာ္ လည္း ေကာင္း ျပဳလုပ္ေသာကုသိုလ္မွန္သမွ် ပါရမီမထိုက္ေပ။ ဘုရားကို ၾကည္ညိဳသည္ မဟုတ္ဘဲ၊ တစ္စံုတစ္ရာကို လိုခ်င္၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အေၾကာက္တရား တစ္ခုခုေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဂုဏ္ေတာ္ပြားျခင္း စသည္ကို ျပဳျခင္းမ်ိဳးအတြက္ ပါရမီ အမည္မရေပ။

စၿပီး ပုတီးစိပ္စဥ္က ပါရမီမထိုက္ေတာ့ရာ ဘယ္ႏွစ္ပတ္ရေအာင္ စိပ္မည္စသည္ျဖင့္ အဓိ႒ာန္ျခင္းသည္လည္း ပါရမီမထိုက္ေသာ အဓိ႒ာန္ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ေခ်။ ပါရမီဆယ္ပါး ျဖည့္ဆည္းပံု အက်ယ္ကို ဆရာေတာ္ေရးသားေသာ အရႈံးမရွိေသာ ဒႆန အမည္ရွိေသာ စာအုပ္တြင္ဖတ္ပါ။ ယခုပါရမီဆယ္ပါးကို အက်ဥ္း ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။       

၁။ ဒါနပါရမီ = စြန္႕ႀကဲေပးကမ္းလွဴဒါန္းျခင္း။

၂။ သီလပါရမီ = ကိုယ္ႏွင့္ႏႈတ္ကို ထိန္းသိမ္းျခင္း။

၃။ နိကၡမပါရမီ = ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မွ ထြက္ေျမာက္ျခင္း။

၄။ ပညာပါရမီ = အသိဥာဏ္ႀကီးထြားရန္ ႀကိဳးစားျခင္း။

၅။ ၀ီရိယပါရမီ = ကုသုိလ္ျပဳရန္ အားထုတ္ျခင္း။

၆။ ခႏၲီပါရမီ = အဖ်က္အဆီးႏွင့္ ႀကံဳေသာအခါ ကုသုိလ္အလုပ္ကို ဆက္လုပ္ႏုိင္ရန္ သည္းခံျခင္း။

၇။ သစၥာပါရမီ = မွန္တာကိုသာေျပာျခင္း။

၈။ အဓိ႒ာန္ပါရမီ = ကုသိုလ္ကို ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ ၿပီးဆံုးေအာင္ ျပဳလုပ္ရန္ ဆံုးျဖတ္ျခင္း။

၉။ ေမတၱာပါရမီ = သတၱ၀ါမွန္သမွ်ကို ခ်မ္းသာေစလိုျခင္း။

၁၀။ ဥေပကၡာပါရမီ = အေကာင္းေလာကဓံႏွင့္ ႀကံဳေသာအခါ ေလာဘမျဖစ္ဘဲ၊ အဆိုးေလာကဓံႏွင့္ ႀကံဳေသာ အခါ ေဒါသမျဖစ္ဘဲ အလယ္အလတ္၌ တည္ၿငိမ္စြာ ထားႏုိင္ျခင္း။

 

           ေမးခြန္း(၅) ကမၻာပ်က္တာနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး တပည့္ေတာ္မ သိခ်င္ပါတယ္ဘုရား။ ယခုကမၻာဟာ  ဘဒၵကမၻာလို႕ ဆိုပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ဂဂၤါ၀ါဠဳသဲစုမက ဘုရားေတြ ပြင့္ခဲ့တယ္ဆိုတဲ့အဆိုက ဘယ္လိုမ်ိဳးမ်ားကို ဆိုလုိတာလည္း ဘုရား၊ ကမၻာပ်က္တာက ဘယ္လုိမ်ိဳးျဖစ္တာလည္းဘုရား။ ဘာေၾကာင့္ ကမၻာပ်က္ရတယ္ဆိုတာကိုလည္း သိခ်င္ပါတယ္ ဘုရား။

            အေျဖ(၅) ကမၻာေပါင္းမ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚခဲ့ပါတယ္။ ကမၻာေပါင္းမ်ားစြာ ပ်က္ခဲ့ပါတယ္။ ေရတြက္လို႕ မရပါ။ ကမၻာဟာ ေရတြက္လို႔ မရသလို သတၱ၀ါတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘ၀ဟာလည္း ေရတြက္လို႔မရေအာင္ မ်ားျပားလွပါတယ္။ ဗုဒၶလက္ထက္က ဥပသာလက အမည္ရွိတဲ့ ပုဏၰားႀကီးဟာ ရာဇၿဂိဳလ္ၿမိဳ႕ကို ရံပတ္ထားတဲ့ ေတာင္ငါးလံုးထဲက ဂုဇၥ်ကုဋ္တာင္ေပၚကို တက္သြားၿပီး ေတာင္ထိပ္က ေျမျပန္႔ေလးမွာ သူ႔ကိုျမဳတ္ဖုိ႔ သားျဖစ္သူကို ျပတယ္။

            ၿပီးတာနဲ႔ ေတာင္ေအာက္ကို ျပန္ဆင္းလာတဲ့အခါ ဘုရားရွင္နဲ႔ေတြ႔တယ္၊ အက်ိဳးအေၾကာင္း ေမးၿပီးတာနဲ႔ ဘုရားရွင္ဟာ လူေသ မျမဳပ္ဖူးေသးဘူးလို႕ ပုဏၰားႀကီးယူဆထားတဲ့ ေနရာကို လုိက္ၾကည့္ၿပီး ဒီဂါထာကို ေဟာၾကားပါတယ္။ ဒီဂါထာ အဆံုးမွာ ပုဏၰားႀကီးဟာ ေသာတာပန္တည္ပါတယ္။ ဒီဂါထာဟာ သတၱ၀ါတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘ၀ေတြဟာ ဘယ္ေလာက္ထိေအာင္ မ်ားျပားတယ္ဆိုတာကို ျပပါတယ္။

ဥပသာလက နာမာနိ၊

သဟႆနိ စတုဒၵသ။

အသိၼ ံပေဒေသ ဒဂနိ

နတိၱေလာေက အနာမတံ။

ပုဏၰားႀကီး သင္ယခုညႊန္ျပေသာ ေနရာ၌ ဥပသာလကဟူေသာ အမည္ျဖင့္ သင္၏အေလာင္းေကာင္ေပါင္း တစ္ေသာင္း ေလးေထာင္တိတိ မီးသၿဂိဳလ္ ေလာင္ကၽြမ္းျမဳပ္ႏွံခဲ့ဖူးေလၿပီ။ ေလာကေျမအျပင္၌လူေသေကာင္ပုတ္ မျမဳတ္ဖူးေသာေနရာ ဟူ၍ မရွိေပ။

            ေတာင္ေပၚက သံုးေပေျခာက္ေပေနရာ ကြက္လပ္ေလးမွာေတာင္ အေလာင္းေကာင္ေပါင္း ဥပသာလကအမည္ တစ္ခုတည္းနဲ႔တင္ တစ္ေသာင္းေလးေထာင္ ျမဳတ္ႏွံၿပီးသြားၿပီဆုိေတာ့ တျခားနာမည္နဲ႔၊ တျခားေျမျပန္႔ေနရာေတြမွာ ဘယ္ေလာက္ထိ ေသခဲ႔ျမႇပ္ႏွံခဲ့မယ္ဆိုတာ သတိသံေ၀ဂ ယူသင့္ပါတယ္။

ဘုရားေတြ ပြင့္တယ္ဆိုတာ သူ႔ကမၻာနဲ႕သူ ပြင့္တာကို ေျပာတာပါ။ ဒီဘဒၵကမၻာမွာ ဘုရားငါးဆူပြင့္ၿပီး မၿပီးမခ်င္း၊ ကမၻာက မပ်က္ပါဘူး။ ကမၻာပ်က္ပံုရယ္ ဘာေၾကာင့္ ပ်က္ရတယ္ဆိုတာရယ္ကိုေပါင္းၿပီး ေျဖပါမယ္။ ကမၻာဟာ မီးဖ်က္တဲ့ ကမၻာ၊ ေရဖ်က္တဲ့ ကမၻာ၊ ေလဖ်က္တဲ့ ကမၻာလို႕ သံုးမ်ိဳးရွိပါတယ္။

လိုခ်င္တဲ့ ေလာဘဓါတ္ေတြ လူသားေတြ သႏၲာန္မွာ အားႀကီးလာရင္ ကမၻာေလာကႀကီး အငတ္ေဘးဆိုက္တယ္၊ ေလာဘဓါတ္ဟာ ဒီထက္ပို၍ အားႀကီးလာမယ္ဆိုရင္ ကမၻာေလာကႀကီးဟာ မီးေလာင္ၿပီးပ်က္စီးသြားရတယ္။ ကမၻာဖ်က္မီးေလာင္ရင္ ေျမႀကီးပါ မက်န္ေအာင္ ေလာင္ကၽြမ္းတဲ့အတြက္ အပါယ္ေလးဘံု၊ လူ႕ဘံု၊ နတ္ၿပည္ေျခာက္ထပ္၊ ျဗဟၼဘံု ႏွစ္ဆယ္ထဲက ပထမစ်ာန္ ျဗဟၼဘံု ၃ဘံု ပါသြားတယ္။

စိတ္ဆိုးတဲ့ အမ်က္ထြက္တဲ့၊ ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕တဲ့ ေဒါသဓါတ္ေတြ လူသားေတြ သႏၲာန္မွာ အားႀကီးလာရင္ ကမၻာေလာကႀကီးက လက္နက္ေဘး(စစ္ပြဲေဘး) ဆိုက္တယ္၊ စစ္ပြဲမွန္သမွ်ဟာ ေဒါသေၾကာင့္ ျဖစ္ရတာခ်ည္းပါ။ ဒီထက္ ေဒါသဓါတ္ေတြမ်ားလာမယ္ဆိုရင္ ကမၻာေလာကႀကီးဟာ ေရေတြလႊမ္းမိုးၿပီး ပ်က္စီးသြားရတယ္။ ေရေၾကာင့္ ကမၻာပ်က္ၿပီ ဆိုရင္ အပၸါယ္ေလးဘံု၊ လူ႕ဘံု၊ နတ္ဘံု၊ ပထမစ်ာန္ ျဗဟၼဘံု၃ဘံု ႏွင့္ ဒုတိယစ်ာန္ ျဗဟၼဘံု ၃ဘံု ပ်က္စီးသြားပါတယ္။

            အမွန္ကိုမသိတဲ့၊ ေတြေ၀တဲ့ ေမာဟဓါတ္ေတြ လူသားေတြ သႏၱာန္မွာ အားၾကီးလာမယ္ဆိုရင္ ကမၻာေလာကႀကီး ဟာ ေရာဂါေဘးဆိုက္တယ္။ ေအအိုင္ဒီအက္(စ္)တို႕၊ ဆားစ္ေရာဂါတို႔၊ ၾကက္တုပ္ေကြး၊ ၀က္တုပ္ေကြးေရာဂါေတြဟာ ေမာဟဓါတ္ေၾကာင့္ ျဖစ္လာတာပါ၊ ဒီ့ထက္ ေမာဟဓါတ္ေတြ အားႀကီးလာမယ္ဆိုရင္ ကမၻာေလာကႀကီးဟာ ေလေတြလႊမ္း မိုးၿပီး ပ်က္စီးသြားရပါတယ္။

            ေလေၾကာင့္ ကမၻာပ်က္ၿပီဆိုရင္ အပါယ္ေလးဘုံ၊ လူ႕ဘုံ၊ နတ္ဘုံ၊ ပထမစ်ာန္ျဗဟၼာဘုံသုံးဘုံ၊ ဒုတိယစ်ာန္ ျဗဟၼာဘုံသုံးဘုံ၊ တတိယစ်ာန္ျဗဟၼာဘုံသုံးဘုံထိ ပ်က္စိးသြားပါတယ္။ က်န္တဲ့ျဗဟၼာဘုံ (၁၁)ဘုံကေတာ့ မီး၊ ေရ၊ ေလ ဘာပဲဖ်က္ဖ်က္ မပ်က္ဘဲ က်န္ခဲ့ပါတယ္။ ကမၻာေလာကမွာ လူစျဖစ္တယ္ဆိုတာ အဲဒီက်န္ခဲ့တဲ့ ျဗဟၼာဘုံ(၁၁)ဘုံက ျဗဟၼာေတြ ျဗဟၼာသက္ကုန္လို႕ေသၿပီး လူ႕ဘ၀ေရာက္ရာကေန စၾကတာပါပဲ။

            အက်ဥ္းခ်ဴပ္လိုက္ရင္ေတာ့ ဘာေၾကာင့္ကမၻာပ်က္ရတာလဲ ဆိုရင္ လူသားေတြရဲ႕ သႏၱာန္မွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့  ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ ကိေလသာေတြေၾကာင့္ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ေလာဘကုန္ဖို ့အတြက္

ဒါနမ်ားမ်ားျပဳပါ

ဓူတင္ ေဆာက္တည္ပါ

အသုဘ ဘာ၀နာပြါးပါ

၀ိပႆနာတရား နာၾကားရႈပြါးပါ။

ေဒါသကုန္ဖို ့အတြက္

ေမတၱာဘာ၀နာအၿမဲပြါးပါ။

ေမာဟကုန္ဖို႔အတြက္ ရဟႏၲာျဖစ္တဲ့အထိ ၀ိပႆနာတရားကို နာၾကားရွုပြါးပါ။

 

၆ – ခုေျမာက္ ပုစၦာမေျဖမီမွာ ဒါနနဲ႔ပက္သက္ျပီး အေရးႀကီးသိသင့္တဲ့ ဆရာေတာ္ရဲ႕လုိတိုရွင္း ဒႆနေလးမ်ားကို ဓမၼလက္ေဆာင္ ထည့္ေပးလိုက္ပါတယ္။

            ရယူျခင္းႏွင့္ ေပးဆပ္ျခင္းတို႔တြင္ ေပးဆပ္ျခင္း၌ ေပ်ာ္ေမြ႔သူသည္သာ တကယ့္သူေတာ္ေကာင္း ျဖစ္သည္။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တစ္ခုခုျဖင့္ ေပးကမး္ျခင္းကို ဒါနဟု မေခၚသင့္ အျမတ္ရဖို႕ အေရာင္းအ၀ယ္လုပ္ျခင္း၊ တစ္မ်ိဳးဟုသာ ေခၚသင့္သည္။

မည္သည့္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မွ မပါဘဲ ေပးကမ္းေထာက္ပံမႈကိုသာ ေလာဘကုန္ဖို႔ျပဳေသာ ပါရမီထိုက္သည့္ ဒါနဟု ဆိုသင့္သည္။

            မည္မွ် လွဴၿပီးၿပီဟု ၾကြား၀ါဖို႔မလို ေလာဘကိေလသာ မည္မွ်ကုန္သြားၿပီဟုသာ သိဖို႕ လိုသည္။

            ခ်မ္းသာခ်င္စိတ္ ရွိတာခ်င္းလည္းတူပါလွ်က္ ခ်မ္းသာေအာင္ စီးပြားရွာတာခ်င္းလည္း တူပါလွ်က္ လူတစ္ရာတြင္ တစ္ေယာက္သာခ်မ္းသာၿပီး၊ က်န္ ၉၉ေယာက္က ဆင္းရဲေနရသည္မွာ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။

            အေျဖကား – လူတစ္ရာတြင္ တစ္ေယာက္ခန္႕သာလွဴရမႈ၌ ေပ်ာ္ေမြ႕ၿပီး၊ က်န္ ၉၉ ေယာက္သည္ ယူရမႈ၌ ေပ်ာ္ေမြ ့ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ေပတည္း။

            ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တစ္ခုခုျဖင့္ ျပဳေသာပါရမီမထိုက္ေသာ ဒါနသည္ လူ႔ခ်မ္းသာ၊ နတ္ခ်မ္းသာ ကိုေပးေသာ္လည္း ကိေလသာကုန္ရာ နိဗၺာန္သို႔မပို႕၊ အေၾကာင္းကား အလွဴခံေကာင္းစားဖို႔၊ ခ်မ္းသာဖို႔ လွဴျခင္းမဟုတ္၊ ငါေကာင္းစားဖို႕၊ ငါခ်မ္းသာဖို႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ လွဴခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ငါ-ဟူသည္ ဒိ႒ိကိေလသာ၊ ေကာင္းစားဖို႔ဟူသည္ ေလာဘကိေလသာ။ ထိုဒိ႒ိ ႏွင့္ ေလာဘ၀င္ရွုပ္ေသာေၾကာင့္ ပါရမီ မထိုက္ေသာဒါနသည္ နိဗၺာန္္သို ့ မပို႔ႏိုင္ျခင္းျဖစ္၏။

            မည္သည့္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မွ မပါဘဲ ျပဳေသာပါရမီထိုက္သည့္ ဒါနသည္ လူခ်မ္းသာ၊ နတ္ခ်မ္းသာကိုလည္း ေပးသည္။ နိဗၺာန္သို႕လည္း ပို႕သည္။ အေၾကာင္းကား ဒါနျပဳစဥ္ကတည္းက ငါေကာင္းစားဖို႔ဟူေသာ ဒိ႒ိႏွင့္ ေလာဘကို သတ္ၿပီးသား ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ေပတည္း။

            သဒါၵစိတ္ႀကီးမားသူအတြက္ လွဴစရာပစၥည္းေတြ အၿမဲတမ္း ပိုေနတတ္သည္။ ေလာဘဓါတ္ ႀကီးမားသူ အတြက္ ယူခ်င္စရာပစၥည္းေတြ အၿမဲတမ္း လိုေနတတ္သည္။

            အသာစံျခင္း၀ါဒကို အရွင္ေဒ၀ဒတ္ တည္ေထာင္ခဲ့သည္။ အသာစံျခင္း၀ါဒ၏ ေနာက္္ဆုံး ပန္းတိုင္သည္ အပါယ္ေလးပါး၊ အသာစံျခင္း၀ါဒကို တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ အရွင္ေဒ၀ဒတ္ကိုယ္တိုင္ ယခုအခါ အ၀ီစိငရဲသို႕ က်ေရာက္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။ အသာစံျခင္းဟူသည္ ပယ္သတ္ရမည့္ သမုဒယသစၥာေခၚ တဏွာကို ေဆာင္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။

            အနာခံျခင္း၀ါဒကို ဘုရားရွင္ကိုယ္တိုင္ တည္ေထာင္ေတာ္မူခဲ့သည္။ အနာခံျခင္း၀ါဒ၏ ေနာင္ဆုံး ပန္းတိုင္သည္ နိဗၺာန္။ အနာခံျခင္း၀ါဒကို တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ ဘုရားရွင္ကိုယ္တိုင္ ယခုအခါ နိဗၺာန္၏ သႏိၱသုခ ခ်မ္းသာကို ခံစားေနၿပီျဖစ္သည္။ အနာခံျခင္းဟူသည္ ပယ္သတ္ရမည့္ သမုဒယသစၥာေခၚ တဏွာကို အလုပ္ျဖင့္ လက္ေတြ႔ပယ္သတ္ျခင္း ျဖစ္သည္။

            ကမၻာတြင္ ဒါနအျပဳဆုံးသည္ ျမန္မာျဖစ္ပါလွ်က္ အဆင္းရဲဆုံးတြင္လည္း ျမန္မာျဖစ္ေနရျခင္းမွာ တကယ္လိုအပ္သည့္ေနရာတြင္ မလွဴဘဲ၊ မလိုအပ္ေတာ့ သည့္ေနရာမ်ားတြင္ အိတ္သြန္ဖါေမွာက္ လွဴေနၾက ေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။

ဥပမာအားျဖင့္ နာဂစ္ေၾကာင့္ ဧရာ၀တီတိုင္းတြင္ ပ်က္စီးသြားေသာ စာသင္ေက်ာင္းေပါင္း ေလးေထာင္ေက်ာ္ရွိရာ ႏွစ္ေထာင္ခန္႔သာ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ႏိုင္ေသးသည္။ က်န္ႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္ကို ျပင္ဆင္ေဆာက္လုပ္ႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေပ။

ထိုကဲ့သို႔ေသာေနရာတြင္ မလွဴဘဲ နာမည္ႀကီးေအာင္၊ ရာထူးတက္ေအာင္ အာဏာတည္ၿမဲေအာင္ ဟူေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ မလိုအပ္ဘဲ ဘုရားတည္ ေနၾကျခင္းမ်ဳိးပင္တည္း။

            ျမန္မာအမ်ားစု ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ပါလွ်က္ ဒါနျပဳပါလွ်က္ ဆင္းရဲရျခင္းအေၾကာင္း ၁၁ ခ်က္-

၁။ လိုအပ္ေနေသာေနရာတြင္ မလွဴဘဲ၊ မလိုအပ္ေသာေနရာတြင္ စုၿပံဳ၍ လွဴၾကျခင္း။

၂။  သမၸဒါေလးးပါး ခ်ဳိ႔ယြင္းျခင္း။

၃။ စီးပါြးရွာရာ၌ ေမတၱာေစတနာကို အဓိကမထားဘဲ၊ ေငြေၾကးကိုသာ အဓိကထားျခင္း။

၄။ ပ်င္းရိျခင္းကို ေေရာင့္ရဲျခင္းဟု အထင္မွားျခင္း။

၅။ မိမိကိုယ္ကို ထိန္းသိမ္းႏိုင္စြမ္း မရွိျခင္း၊ နည္းနည္းခ်မ္းသာလာသည္ႏွင့္ မယားငယ္ထားျခင္း၊ ေလာင္းကစား လုပ္ျခင္း၊ ေသရည္ေသရက္ေသာက္ျခင္းတို႔ျဖင့္ ေအာက္ေျခလြတ္လာတတ္ၾကသည္။ ထိုေၾကာင့္ ေခတ္သစ္ စကားပုံတစ္ခုေပၚေန၏ ။ ျမန္မာ ေကာင္းစား တစ္မြန္းတည့္။

၆။ အခိ်န္တန္ဖိုး မသိျခင္း၊ ကုန္သြားေသာ ဥစၥာပစၥည္းတစ္ခုခုကို အခ်ိန္အားျဖင့္ ျပန္ရွာ၍ရေသာ္လည္း အလကား ကုန္သြားေသာ အခိ်န္ကို မည္သည့္ဥစၥာပစၥည္းႏွင့္မွ် မရႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ေလာက၌ တန္ဖိုးျဖတ္၍ မရေအာင္ အဖိုးတန္ေသာအရာကား အခိ်န္ပင္ျဖစ္သည္။

            စကၠန္႔၊ မိနစ္၊ နာရီ၊ ေန႔၊ ရက္၊ လ၊ ႏွစ္ စေသာ အခ်ိန္တိုေလးမ်ားကို  ေပါင္းစည္းထားျခင္းကိုပင္ အသက္ဟုေခၚ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အခ်ိန္ဟူသည္ အသက္။ အသက္ဟူသည္ အခ်ိန္၊ အသက္တန္ဖိုးထားသူသည္  အခ်ိန္ကုိ တန္ဖိုးထားရမည္။ အခ်ိန္ကိုတန္ဖိုးထားလွ်င္ လူ႔ဘ၀ေနရသမွ် အခ်ိန္တိုင္းမွ ဥစၥာ၊ ကုသိုလ္၊ ပညာဗဟုသုတ ဤသုံးမ်ိဳးအနက္ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးကို အၿမဲတမ္း ရရွိေနရမည္။ ထိုသုံးမ်ဳိးအနက္ တစ္မ်ဳိးမွမရဘဲ အခ်ိန္ကိုျဖဳန္းသူသည္ မိမိ လူ႔ဘ၀ရမည့္ အသက္ကို ျဖဳန္းျခင္းပင္ျဖစ္သည္။

၇။ ကိုယ့္ထက္သာလွ်င္ မနာလိုျခင္း ကိုယ့္ထက္သာသူအေပၚ ၀မ္းသာလွ်င္ မုတိတာကုသိုလ္ ျဖစ္သည္။ မနာလိုလွ်င္ ဣႆာအကုသိုလ္ ျဖစ္သည္။ ကုသိုလ္ယူလို႔ရပါလွ်က္၊ အကုသိုလ္ကို ယူျခင္းသည္ စိတ္ဓါတ္လူစဥ္မမီျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

ဓမၼပဒအ႒ကထာ၌ ဆြမ္းငတ္ၿပီး ပရိနိဗၺာန္စံရေသာ ေလသကတိႆ အမည္ရွိရဟႏၱာတစ္ပါး အေၾကာင္း ပါရွိသည္။ သူသည္ တစ္ခုေသာဘ၀က ေက်ာင္းထို္င္ဘုန္းႀကီး ျဖစ္ခဲ့သည္။ သူ႕ေက်ာင္းတြင္ ေခတၱလာတည္းခိုေသာ ရဟႏၱာတစ္ပါးအေပၚ မနာလို၀န္တိုစိတ္ျဖစ္ခါ ရဟႏၱာ အတြက္ ထည့္ေပးလိုက္ေသာ ဆြမ္းႏွင့္ဟင္းမ်ားကို လမ္းမွာ သြန္ပစ္ခဲ့သည္။ ထိုအကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ ေသေသာအခါ အ၀ီစိငရဲသို႔ က်ရသည္။ ငရဲမွလြတ္ေသာအခါ ေခြးဘ၀ငါးရာ၊ ဘီလူးဘ၀ငါးရာ ျဖစ္ရသည္။ ေနာက္ဆုံး ယခုဘုရားလက္ထက္ ရဟႏၱာျဖစ္ရမည့္ ဘ၀မ်ားမွပင္ သူေတာင္းစားရြာ၌ သြား ျဖစ္ရသည္။ ငယ္စဥ္ကတည္းက ငတ္ျပတ္ဆင္းရဲလိုက္သည္မွာ ရဟႏၲာျဖစ္သည့္ ဘ၀ထိျဖစ္သည္။ ေလာသကတိႆမေထရ္ကို ဆြမ္းေလာင္းမည့္ အလွည့္ေရာက္လွ်င္ ေလာင္းလွဴမည့္ ဒကာ၊ ဒကာမတို႔က သူ႔အား ဆြမ္းေလာင္းခ်င္ေသာ္လည္း ေလာင္းလွဴလို ့ မရျခင္းျဖစ္သည္။

ထို ့ေၾကာင့္ အသက္ငယ္ငယ္ႏွင့္ ပရိနိဗၺာန္စံခဲ့ရသည္။

ေမြးမည့္ေမြးလွ်င္ ၾကက္ေတြ၊ ဘဲေတြပဲ ေမြးပါ။ မနာလိုစိတ္ႏွင့္၀န္တိုစိတ္ကို မေမြးပါႏွင့္၊ အကုသိုလ္ျဖစ္တာခ်င္း တူေသာ္လည္း ၾကက္ေတြဘဲေတြ ေမြးျခင္းက ၾကက္ဥ၊ ဘဲဥစားၿပီးမွ အပါယ္က်ရသည္။ မနာလိုစိတ္ႏွင့္ ၀န္တိုစိတ္ကိုေမြးျခင္းအတြက္ကား ဘာမွ်မစားရဘဲ အပါယ္ေလးပါးသို႔ က်ရေသာေၾကာင့္ပင္တည္း။

၈။ စာေပဗဟုသုတမရွိေသာေၾကာင့္

၉။ ေဒသႏၱရဗဟုသုတမရွိေသာေၾကာင့္

၁၀။ ေခါင္းေဆာင္စိတ္မရွိေသာေၾကာင့္

၁၁။ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးလိုစိတ္မရွိေသာေၾကာင့္

ျမန္မာ အမ်ားစုသည္ မဆင္းရဲသင့္ဘဲႏွင့္ ဆင္းရဲေနၾကရျခင္းျဖစ္သည္။

ဤ(၁၁)ခ်က္၏ အေၾကာင္းအရာအက်ယ္ကိုသိိလိုလွ်င္ ဆရာေတာ္ေရးသားေသာ “ေမတၱာျဖင့္စီးပြါးရွာျခင္း” စာအုပ္ကို ဖတ္ပါ။

          

           ေမးခြန္း(၆) ဘုရားျဖစ္ဖို႕၊ ဘုရား၏ လက္ယာရံ၊ လက္၀ဲရံ စသည္ျဖင့္ ျဖစ္ခ်င္ရင္ ပါရမီဘယ္ႏွစ္ပါးႏွင့္ ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ ျဖည့္က်င့္ရမည္ဟု ေဟာၾကားထားပါတယ္ဘုရား၊ ဒီလိုမ်ဳိးျဖည့္မွ ဘုရားျဖစ္မယ္၊ လက္ယာရံ၊ လက္၀ဲရံျဖစ္မယ္လို ့ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီးသိပါသလဲဘုရား။

          အေျဖ(၆) အပါဒါန္ပါဠိေတာ္၊ ေထရဂါထာ၊ ေထရီဂါထာ စေသာ သာဓကယုတၱိ ေဟာၾကားခ်က္မ်ားကိုၾကည့္၍ သိရသည္။ မည္သည့္ႏိုင္ငံသားမဆို လက္ခံႏိုင္ေသာ သဘာ၀ယုတၱိကို ျပအံ့။ သီတဂူကို ျမန္မာကသာမက ကမၻာကပါ သိရျခင္းမွာ ဒါနပါရမီေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ စစ္ကိုင္းေတာင္ရုိးမွ ေသာင္းႏွင့္ခ်ီေသာ ရဟန္းမ်ား၊ သီလရွင္မ်ားအတြက္ ေရအလွဴကိုေပးေနသည္မွာ ႏွစ္ေပါင္းမနည္းေတာ့ေပ။ ဧရာ၀တီျမစ္ထဲမွ ေရမ်ားကို စက္မ်ားျဖင့္ စုပ္တင္ေပးျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႕အျပင္ ရဟန္းသီလရွင္ အားလုံးအတြက္ သီတဂူေဆးရုံႀကီးကို ေဆာက္လုပ္ လွဴဒါန္းေပးထားေသးသည္။ ထိုမွ်မက သီတဂူကမၻာ့ ဗုဒၶတကၠသိုလ္ႀကီးကို တည္ေထာင္ဖြင့္လွစ္ေပးၿပီး ကမၻာ့သာသနာျပဳ ဆရာေတာ္မ်ားကို ေမြးထုတ္ေပးလွ်က္ရွိသည္။ 

           ထို႔အျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းရွိ ၿမိဳ႕နယ္ေဆးရုံမ်ားသို ့ ေဆးရုံသုံးပစၥည္းမ်ား၊ ေဆးမ်ားကို လွဴဒါန္းေနသည္မွာ ၿမိဳ႔နယ္ေဆးရုံေပါင္း ႏွစ္ဆယ္နီးပါးမွ် ရွိေနၿပီျဖစ္သည္။ ေဆးရုံတစ္ရုံသို႕ လွဴဒါန္းေသာပစၥည္းမ်ားကို ျမနမာေငြျဖင့္တြက္လွ်င္ သိန္းႏွစ္ရာက်ပ္ ၀န္းက်င္တြင္ရွိသည္။ ေရအလွဴ၊ ေဆးအလွဴ၊ ပညာဒါန အလွဴသုံးမ်ဳိးအတြက္ တစ္ရက္လွ်င္ အနည္းဆံုး ဆယ္သိန္း၀န္းက်င္ခန္႕ ကုန္က်သည္ဟု သိရသည္။ တစ္လလွ်င္ သိန္းေပါင္း သုံးရာက်ပ္ရမွသာ လုပ္ငန္းႀကီးသုံးခု လည္ပတ္နိုင္မည္ ျဖစ္ေသာၾကာင့္ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ မနားမေန တရားေဟာ ထြက္ေနေတာ္မူသည္။  ဆရာေတာ္ႀကီးအတြက္ အိပ္ခ်ိန္မွတစ္ပါး သီးသန္ ့နားခိ်န္ဟူ၍ မရွိေပ။ နာဂစ္ေၾကာင့္ဒုကၡေရာက္ေနၾကေသာ ဧရာ၀တီတိုင္းမွ ေရေဘး၊ ေလေဘး ဒုကၡသည္မ်ားကို ဆရာေတာ္ႀကီးဦးေဆာင္ျပီး လွဴဒါန္းသည္မွာ သိန္းေပါင္းခုႏွစ္ေသာင္းခန္႕ရွိသည္။ ေမးခြန္းေျဖသူ ဆရာေတာ္ကား သိန္းတစ္ေထာင္ခန္႕ကိုပင္ မနည္းရွာၿပီး လွဴခဲ့ရသည္။

       သီတဂူဆရာေတာ္ဟူ၍ ကမၻာအထိ ေက်ာ္ၾကားထင္ရွားသည္မွာ ဤဒါနပါရမီေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ အနာဂါတ္ဟူသည္ တစ္သီးတျခားမဟုတ္၊ ဤပစၥဳပၸန္သည္ပင္ ေနာင္တစ္ခိ်န္အနာဂါတ္ဟူ၍ ျဖစ္လာရျခင္းပင္။ သီတဂူဆရာေတာ္ဟူ၍ ျဖစ္လာေအာင္ ဒါန၊သီလ၊ စေသာပါရမီမ်ားကို ျဖည့္ဆည္းရသကဲ့သို႕ လက္ယာရံ၊ လက္၀ဲရံဟူ၍ ျဖစ္လာေအာင္ထိုကဲ့သို႕ ျဖည့္ဆည္းရမည္သာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သဘ၀ယုတၱိကို ေထာက္ၾကည့္ သိနိုင္ပါသည္။

မေကာင္းကြက္ကိုသာၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ ေပါင္းနိုင္စရာပုဂၢိဳလ္မရွိ၊ ေကာင္းကြက္ကိုသာၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ မေပါင္းႏိုင္စရာပုဂၢိဳလ္မရွိ၊ ေဒါသဓါတ္ျဖင့္ သူတစ္ပါး၏ မေကာင္းကြက္ကို ရွာၾကည့္လွ်င္ အကုသိုလ္လည္းျဖစ္သည္၊ စိတ္လည္းဆင္းရဲသည၊္ အရုပ္လည္းဆိုးသည္၊ စီပြါးလည္း ပ်က္သည္၊ အပါယ္သို ့က်သည္၊ ေမတၱာဓါတ္ျဖင့္ သူတစ္ပါး၏ ေကာင္းကြက္ကိုရွာၾကည့္လွ်င္ ကုသိုလ္လည္း ျဖစ္သည္ စိတ္လည္းခ်မး္သာသည္ ရုပ္လည္းလွသည္ စီးပြါးလည္းတက္သည္ နိဗၺာန္သို ့လည္းေရာက္သည္။

မသဥၨာလင္း – စိတ္ခ်မး္သာကိုယ္က်န္းမာပါေစ

အရွင္ဇ၀န ေမတၱာရွင္-(ေရြျပည္သာ)

This entry was posted in အေတြးအၿမင္မ်ား and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s