လူငယ္မ်ားအတြက္ ဂမီ ၻရ ၀ိပႆနာ အတြဲ ၁+၂ မွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား

 ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္း သိသင့္သိထုိက္ေသာ အေၿခခံမ်ား၊ ဘာေၾကာင့္ ၀ိပႆနာ တရားကို ရႈြပြားသင့္သည္မ်ား ႏွင့္တကြ ၀ိပႆနာ ရႈပြားနည္းမ်ားကို အရွင္ဇ၀န (ေမတၱာရွင္) ေရႊၿပည္သာ ေရးသားေသာ “လူငယ္မ်ားအတြက္ ဂမီ ၻရ၀ိပႆနာ အတြဲ ၇ တဲြ” မွာ အေသးစိတ္ ေဖာ္ၿပထားပါတယ္။

ဒီစာအုပ္ကို အရင္တင္ၿပီးခဲ့ေသာ “၀ိႆနာအလုပ္ေပးတရားေတာ္မ်ား ၁၄ပိုင္း” မွာ ေဟာၾကားခဲ့ေသာ တရားေတာ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားပါ၀င္သလို  တၿခားအခ်က္မ်ားလည္း ပါ၀င္ေသာစာအုပ္ၿဖစ္ပါသည္။ ဒီစာအုပ္မွာ တရား မနာဘူးသူေရာ၊ တရားကို ၾကားဖူးနာ၀ ရွိသူမ်ား၊ တရားကို က်င့္ၾကံအားထုတ္ေနသူမ်ား အားလံုးအတြက္ သင့္ေလ်ာ္ သံုးသပ္ ဆင္ေၿခ အသိဉာဏ္ေပးေသာ စာအုပ္ၿဖစ္ပါသည္။ စာအုပ္ဖတ္ခ်င္သူမ်ားအတြက္ ေအာက္ပါ Links ကို တင္ထားေပးပါသည္။ အရွင္ဇ၀န (ေမတၱာရွင္) ေရႊၿပည္သာေရးသားေသာ စာအုပ္မ်ားတြင္လည္း တင္ေပးထားပါတယ္။ တရားလည္း မနာခ်င္၊ စာအုပ္ဖတ္ဖို႔ ပ်င္းသူမ်ား ႏွင့္ စာအုပ္ဖတ္ဖို႔ အခ်ိန္မရသူမ်ား အတြက္ အဓိက အေရးၾကီးသိသင့္သည္မ်ားကို ေကာက္ႏႈတ္ေပးထားပါသည္။ ထိုသို႔ ေကာက္ႏႈတ္ရာ၌ အဆင္ေၿပေအာင္ ေခါင္းစဥ္အမ်ိဳးမ်ိဳးခဲြၿပီး အလ်ဥ္းသင့္သလို တင္ထားေပးပါတယ္။ အားလံုးအတြက္ အဆင္ေၿပမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္တရားနာတာပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္၊ တရားစာအုပ္ဖတ္တာပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္ ၊တရားေဆြးေႏြးတာပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္ တရားအားထုတ္တာနဲ႔ အတူတူပါပဲ။ ပိုၿပီး အက်ိဳးရွိပါတယ္။

အားလံုးပဲ စိတ္ခ်မ္းသာ၊ ကိုယ္က်န္းမာစြာၿဖင့္ အဆင့္အတန္းၿမင့္မားေသာဘ၀ကို ေဆာက္တည္ႏိုင္ပါေစလို႔ ဆႏၵၿပဳရင္း . . .။

လူငယ္မ်ားအတြက္ ဂမီ ၻရ ၀ိပႆနာ အတြဲ ၁ + ၂

လူငယ္မ်ားအတြက္ ဂမီ ၻရ ၀ိပႆနာ အတဲြ ၃ + ၄

လူငယ္မ်ားအတြက္ ဂမၻီရ၀ိပႆနာ အတဲြ ၅+၆

( ေအာက္တြင္ ပါ၀င္ေသာ blog entry မ်ားမွာ အရွင္ ဇ၀န (ေမတၱာရွင္) ေရးသားေသာ လူငယ္မ်ားအတြက္ ဂမၻီရဘ၀နာ အတဲြ ၁  မွ ေကာက္ႏႈတ္ထားပါသည္။)

“၀ိပႆနာ ဘာ၀နာ ဆိုတာ ဘာလဲ”

၀ိ သည္  သတိ ပ႒ာန္ ၄ ပါး

        ပႆ သည္ ဉာဏ္ၿဖင့္ ရုပ္ နာမ္ကို

         ဘာ၀နာ သည္ ပြားမ်ားၿခင္း

“ဘာေၾကာင့္ ၀ိပႆနာကို ရႈပြားသင့္သလဲ”

၁) ၿမတ္စြာဘုရားကို ေလးစား ၾကည္ညိဳ ေက်းဇူးဆပ္ေသာ အားၿဖင့္။

   (အက်ယ္အားၿဖင့္ စာအုပ္တြင္ ေဖာ္ၿပထားပါသည္။)

၂) အႏၶ ပုထုဇဥ္ ( ဉာဏ္အၿမင္ကန္းသူ ၊ ရုပ္ နာမ္ ခႏၶာ မသိသူ) ဘ၀မွ လြတ္ ေၿမာက္ရန္။

    (ေအာက္ တြင္ ေဖာ္ၿပထားပါသည္။)

၃) သာသနာ ႏွင့္ ၾကံဳ တဲ့အခ်ိန္မွာ ၾကိဳက္ရန္။  (ေအာက္ တြင္ ေဖာ္ၿပထားပါသည္။)

၄) ေဘး ၾကီး ၄ ပါးမွ လြတ္ေၿမာက္ရန္     (ေအာက္ တြင္ ေဖာ္ၿပထားပါသည္။)

၅) သံသရာ ေၾကြးကို အေၾကဆပ္ရန္။      (ေအာက္ တြင္ ေဖာ္ၿပထားပါသည္။)

“ရခဲၿခင္း ၅ ပါး”

 ၁) ဘုရားတစ္ဆူ ပြင့္ရန္

၂) သူေတာ္ေကာင္း တရားေတြကို နာၾကားဖို႔

၃) လူ႔ဘ၀

၄) ရဟန္းဘ၀

၅) သဒၵါတရား ရွိသူ ၿဖစ္ရန္

ဒီစာပိုဒ္ေလးကေတာ့ ေလာကီအတြက္ ခံစားေနရတဲ့ လူေတြအတြက္ အားၿပည့္ေပးမယ့္ ေဆးတစ္မ်ိဳးလို႔ ထင္ပါတယ္။

“ရုန္းရ ကန္ရ ဤဘ၀”

ေလထန္တိုင္းသာ ၊ လြင့္ေၾကြပါမူ၊
ဘယ္မွာပန္းမ်ား ၊ က်န္မည္နည္း။

လႈိင္းပုတ္တိုင္းသာ ၊ ကမ္းၿပိဳပါမႈ၊
ဘယ္မွာေၿမၾကီး ၊ က်န္မည္နည္း။

က်ရႈံးတိုင္းတာ ၊ ငုိရပါမႈ၊
ဘယ္မွာ မ်က္ရည္ ၊ က်န္မည္နည္း။

အေမွာင္တစ္၀က္ ၊ လင္းတစ္၀က္နဲ႔
တစ္ရက္တစ္ခါ ၊ ၾကံဳၿမဲသာတည္း။

အရႈံးတစ္လွည့္ ၊ ႏုိင္တစ္လွည့္မွာ၊
မ်က္လွည့္ပမာ ၊ ေတြ႕ၿမဲသာတည္း။

ဘ၀သည္ကား ၊ တိုက္ပဲြမ်ားပင္၊
လႈပ္ရွားရေသာ ၊ လူ႔ရြာေတာ၀ယ္၊

လင္းေသာ ၊ ေမွာင္ေသာ
ေအာင္ေသာ ၊ ရႈံးေသာ
မုန္းေသာ ၊ ခ်စ္ေသာ
သစ္ေသာ ၊ ေဟာင္းေသာ
ပူေသာ ၊ ေအးေသာ
ႏုေသာ ၊ ၾကမ္းေသာ
ေစာၾကာ စိတ္ၿဖာ ၊ မေနပါေပ။

လဲရာကထ ၊ က်ရာကတက္၊
ပ်က္ရာကေဆာက္ ၊ ေရွ႕သို႔ေလွ်ာက္၍
ေရာက္ရာဘ၀ ၊ အားမာန္ၿပရင္း
ရုန္းရကန္ရ မည္တကား။
ဦးေအာင္သန္းထြန္း (မံုရြာ)

       “မဟာစည္ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီး၏ လကာၤ”

        “ေလာကီမႈကို၊ ေအာင္ေစလို၊ ကံကို မခ်ရ

ကံကိုခ်လွ်င္၊ မေအာင္ၿမင္၊ ဉာဏ္ယွဥ္ၾကိဳးစားၾက

နိဗၺာန္ ေရႊၿပည္၊ ေရာက္ခဲသည္၊ ပါရမီမခ်ရ

ပါရမီခ်လွ်င္၊ ၀ဋ္ထဲတြင္ ပူပင္ဆင္းရဲရတဲ့။ “

“ေရွးဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား၏ လကၤာ”

“သံသရာ ဘယ္ကစ

မသိတာက စ

သံသရာ ဘယ္မွာဆံုး

သိတစ္လံုးမွာ ဆံုး”

“၀ မရွိဘဲ ၀ိလုပ္ခ်င္ဆိုသည့္ အဓိပါၸယ္အမွနပရမတ္မသိ ၀မရွိ

၀ိလည္း မၿဖစ္ႏိုင္။

၀ိမၿဖစ္က အနတၱ
မုခ်ဉာဏ္မပိုင္။

ဉာဏ္မၿမင္က သံသာရ
ဒုကၡ မဆံုးႏိုင္

ဒုကၡဆံုးရန္ အလုပ္မွန္
က်င့္ၾကံဇဲြခုိင္ခိုင္တဲ့။

“သာသနာကြယ္ၿခင္း အေၾကာင္း (၅) မ်ိဳး”

ဗုဒၶဘာသာ၀င္အားလံုး

၁) ရတနာသံုးပါး  ၌ မရိုေသ မေလးစားၿခင္း

၂) ကိုယ္က်င့္တရား  ၌ မရိုေသ မေလးစားၿခင္း

၃) ၀ိပႆနာ  ၌ မရိုေသ မေလးစားၿခငး္

၄) ပဋိသႏၶာရ (တရားၿဖင့္ ပစၥည္းၿဖင့္ အေစ့အစပ္ လုိက္ေလ်ာညီေထြၿပဳမႈၿခင္း)

   အမႈ၌ မရိုေသ မေလးစားၿခင္း

၅) တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး အရိုအေသတန္ၿခင္း

                                            (အဂၤတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္ ပဥၥကနိပါတ၊ ကိမိလသုတၱ)

“လူေလးမ်ိဳး”

၁) လူ႔ငရဲသား    – ဆင္းရဲႏွိပ္စက္ၿခင္း ခံရၿပီး  ဘာကုသိုလ္ေကာင္းမႈ မလုပ္ရဘဲ ေသသြားသူ

                        ( ဥပမာ – ေထာင္သား)

၂) လူ႔တိရစာၦန္   – အိပ္မယ္ စားမယ္ ကာမဂုဏ္ခံစားပဲ ခံစားေနသူ

၃) လူ႔ၿပိတၱာ      – ၀မ္းေရး တစ္ခုအတြက္ပဲ ရွားၿပီး ဒါန သီလ ဘာ၀နာ မလုပ္တဲ့သူ

၄) လူ႔ပရမတ္ထ – စီးပြားေရးကို သမာအာဇီ၀ ၿဖင့္ရွာ ၿပီး ဒါန သီလ ဘာ၀နာ လုပ္သူ။

 “ပုထုဇဥ္ ေလးမ်ိဳး”

 ၁) အႏၶဗာလ ပုထုဇဥ္  – မိုက္လည္း မိုက္ ( ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ မသိ) ၊

                              ဉာဏ္အၿမင္ လည္း ကန္း (ဓါတ္ ပရမတ္ မသိသူ)

၂) အႏၶ ပုထုဇဥ္       – မိုက္ေတာ့ မမိုက္ဘူး ( ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ သိတယ္၊ လုပ္လည္း လုပ္တယ္)

                      သို႔ေသာ ဉာဏ္အၿမင္ ကန္းတယ္ ( ဓါတ္ ပရမတ္ မသိဘူး၊ လုပ္လည္း မလုပ္ဘူး။)

၃) ကလ်ာဏ ပုထုဇဥ္ –  ဓါတ္ေတြ ပရမတ္ေတြ သိတယ္။ သုိ႔ေသာ္ သူ႔အသိသည္ စာသိ (သညာသိ)။

၄) စူလေသာတပန္ ပုထုဇဥ္ – ဓါတ္ေတြ ပရမတ္ေတြ သိတယ္။ ရႈလည္း ရႈပြားတဲ့သူ။

“သာသနာ ၾကိဳက္သူ ႏွင့္ မၾကိဳက္သူ”

၁) သာသနာကို ၾကံဳ ၊ သာသနာကို မၾကိဳက္   – ဗုဒၶဘာသာေတာ့ ၿဖစ္တယ္။ သစၥာေလးပါး

                                                       ၀ိပႆနာတရားကို မၾကိဳက္သူ။

၂) သာသနာကို မ ၾကံဳ ၊ သာသနာကို ၾကိဳက္  – ေဒ၀ီလ ရေသၤ့ တစ္ပါးသာ ရွိသည္။

၃) သာသနာကို မၾကံဳ ၊ သာသနာကို မၾကိဳက္ – အပါယ္ဘံုသား။

၄) သာသနာကို ၾကံဳ ၊ သာသနာကို ၾကိဳက္     – ဒါန သီလ သမာထ ၀ိပႆနာကို လုပ္ေနသူမ်ား။

       (ေလးမ်ိဳးသံုးလီ တရားေတာ္ႏွင့္ စာအုပ္တြင္လည္း ပါ၀င္ပါသည္။)

“ေဘးၾကီးေလးပါး”

၁) ၀ိနိပါတေဘး                  –  ေသၿပီးရင္ က်ခ်င္ရာဘံု က်၊ ေရာက္ခ်င္ရာဘံု ေရာက္တဲ့ေဘး။

၂) နာနာသတၱဥေလႅာကနေဘး – ဘုရားကိုးကြယ္မွားတဲ့ေဘး

၃) ဒုစၥရိတေဘး                  – မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္ေတြ ၿပဳလုပ္ၿဖစ္တဲ့ေဘး

၄) အပါယ္ေဘး                  – အပါယ္ေလးပါး က်တဲ့ေဘး။

  • ၀ိနိပါတ ေဘး လြတ္ရင္ က်န္ေဘး ၃မ်ိဳးကပါ တစ္ခါတည္းလြတ္တာပါပဲ။

  • ၀ိနိပါတ ေဘးကို လြတ္ခ်င္ရင္ ဂတိၿမဲေအာင္ လုပ္ရမယ္။

  • ဂတိၿမဲတဲ့ကုသိုလ္ဆိုတာ ၀ိပႆနာကုသိုလ္နဲ႔ မဂ္ကုသိုလ္ပဲ  ရွိတယ္။

“ေၾကြး သံုး မ်ိဳး”

၁) ေလာကေၾကြး

  • သူတစ္ပါးထံက ေခ်းငွားထားၿပီး မဆပ္တာပါပဲ။ ယူမိထားတဲ့ ေလာကေၾကြးကို ဒီဘ၀မွာတင္ အေၾကအလည္ေပးဆပ္သင့္တယ္။

  • ဘာၿဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဒီဘ၀မွာဆပ္ရတာ ေငြေခ်းထားရင္ ေငြပဲ ဆပ္လို႔ရတယ္။ ပစၥည္းေခ်းထားရင္း ပစၥည္းပဲ ဆပ္လို႔ရတယ္) က

  • ေနာင္ဘ၀မွာ (ခႏၶာ) ဆပ္ရတာေလာက္ အပန္းမၾကီးလို႔ဘဲ။

  • မဟာစည္ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီး ေဟာၾကားေတာ္မူဖူးတဲ့ ေမာင္ညိဳဆန္တစ္စလယ္ဆိုတဲ့ ၿဖစ္ရပ္။)

၂) သာသနာေၾကြး

  •  စာေပ တရားကို တစ္ခုခုကို မလုပ္ဘဲ အေခ်ာင္ေန အေခ်ာင္စား။

  • အဇၥ်တၱအႏ ၱရာယ္ ကိုပိုမို သတိထားၿပီး ကာကြယ္ၾကရမယ္။ အဇၥ်တၱအႏ ၱရာယ္ ဆိုတာက ဗုဒၶသာသာနာ့၀န္ထမ္းရွင္ရဟန္းေတြ ကိုယ္တုိင္ပဲ၊ သာသနာ့ေဘာင္၀င္လာၿပီး စာေပလည္းမလုပ္၊ တရားလည္းမလုပ္ဘဲ၊

  • ေဗဒင္ေဟာ၊ ေဆးကု၊ ဓါတ္ရိုက္၊ ဂဏန္းေပး၊ စီးပြားေရးလုပ္ေနၾကမယ္ဆုိရင္ သူတို႔ကိုယ္တုိင္ရဲ႕ သႏၱာန္မွာလည္း သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာဆိုတဲ့ သာသနာသံုးရပ္ကြယ္သြားၿပီ။

၃) သံသရာေၾကြး

  • ေၾကြးပူသည္ အပယ္ဘံုကို ဆဲြခ်မယ့္ အကုသိုလ္ – ေသာတာပတၱိမဂ္ ကုသိုလ္ႏွင့္ ၿမန္ၿမန္ဆပ္လုိက္ဖို႔ လိုတယ္။

  • ေၾကြးေအးသည္ ဘုဂတိဘံုေရာက္မယ့္ ကုသိုလ္အေၾကြးေအး – အရဟတၱမဂ္ ႏွင့္ ဆပ္လိုက္ရင္ အကုန္ေၾကသြားမယ္။

  • အိုလြန္းအားၾကီးလို႔ နာရတာပါ။

  • မခ်ိမဆန္႔ မခံမရပ္ႏိုင္ေအာင္ နာလြန္းအားၾကီးလို႔ ေသရတာပါ။

ဗုဒၶက – မရဏေကာဥတၱရိ ဒုကၡံနာမ နတၱိ

           (ေသရၿခင္းထက္ ပိုလြန္ေသာ ဆင္းရဲမည္သည္မရွိ)

  • ဒီေတာ့ အုိ နာ ေသ ရွိတဲ့ ေနရာမွန္သမွ် ဆင္းရဲအစစ္

  • ဒုကၡသစၥာ လုိ႔သာ အၾကင္ဖန္းမွတ္ထားရင္ ေၾကြးေအး။

  • ေလာဘေဇာ တစ္လံုး ဆုိရင္ ၿပိတၱာဘံုမွာ တစ္ဘ၀သြားၿဖစ္ရမယ္။

  • ေဒါသေဇာ  တစ္လံုး ဆိုရင္ ငရဲမွာ တစ္ဘ၀သြား ၿဖစ္ရမယ္။

  • ေမာဟ ေဇာ တစ္လံုး ဆုိရင္ တိရစာၦန္ ဘံုမွာ တစ္ဘ၀ ၿဖစ္ရမယ္။

  • ကုသိုလ္ေဇာ၊ အကုသိုလ္ေဇာ တစ္လံုး  ၿဖစ္တိုင္း ကုေဋေလးေသာင္းေလာက္ၿဖစ္တယ္။

  • ေဇာတစ္လံုး တစ္ဘ၀ႏႈန္းနဲ႔  ၿဖစ္ရမွာဆိုေတာ့ လူဘ၀ၿဖစ္ေစ၊ နတ္ဘ၀ၿဖစ္ေစ၊ အခါ ေလးေသာင္း ၿဖစ္ရမယ္။

“မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ႕ ၀ိပႆနာသမာဓိ ေခၚ ခဏိကသမာဓိနဲ႔ ၀ိပႆနာ ၿမန္ၿမန္ရႈပြားသင့္ေၾကာင္း ေဟာၾကားခ်က္”

  • သမထနဲ႔ မဂ္ဖိုလ္ မရႏိုင္ဘူး။

  • သမထတည္းဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ မဂ္ဖိုလ္တည္းဟူေသာ အက်ိဴးတရား ဘယ္ေတာ့မွ မေပၚႏိုင္ဘူး။

  • အခု သံယုတ္ပါဠိေတာ္မွာ ဘုရာဒဟာ သုသိမကို ေဟာလို႔ သိၾကရၿပီ။ (ဘုရားက သုသိမ ေရွ႕ပိုင္းက ၀ိပႆာနာဥာဏ္ ေနာက္ပိုင္းက နိဗၺာန္ၿမင္တဲ့ မဂ္ဥာဏ္ပဲလို႔ တုိတုိက်ဥ္းက်ဥ္းပဲ ေၿဖဆိုေတာမူလိုက္တယ္။)

  • ဒါသိရရင္ အရွည္မလိုက္ၾကနဲ႔။ တုိတိုနဲ႔ ခရီးေရာက္ေအာင္ အားထုတ္ၾကလို႔ ေၿပာလုိက္ပါတယ္။

  • အရွည္လိုက္ေနလို႔ရွိရင္ ဒုကၡေရာက္ဖို႔ ၿမင္တယ္။

  • အခ်ိန္အလြန္နည္းေနၿပီ။ သိၾကရဲ႕လား။

  • သိရင္သိတဲ့အတိုင္း ၾကိဳးစားၾက။ သုဒၶ၀ိပႆနာရႈၾက။ ဒါနဲ႔မွ အဆင္ေၿပမယ္.

  • အေသက အလြန္နီးေနၿပီ။

  • ဒါမွမဟုတ္ သမထ ၀င္ရႈပ္ေနရင္ နစ္ခ်င္ၿမဳတ္ခ်င္ၾကေသးလို႔ဆိုတာ မွတ္လိုက္ၾက။

  • သမထနဲ႔ နိဗၺာန္မရႏိုင္ဘူး။

  • သမထနဲ႔ အခ်ိန္မၿဖဳန္းၾကနဲ႔ေတာ့ ၀ိပႆနာ သက္သက္ကိုသာ ရႈၾက။

  • သမထအရွိန္အဟုန္က ၿဗဟာၼ ၿပည္ပဲ ေရာက္ေအာင္တတ္ႏိုင္တယ္။ ဒီထက္မပိုဘူး။ သမထက သူ႔အရွန္ကုန္ရင္ က်ခ်င္ရာ က်ႏိုင္တယ္။

  • သမထက အားကိုးမရဘူး။ သူနဲ႔ လမ္းမဆံုးဘူး။

  • အဆန္းတရားလည္း မဟုတ္ေတာ့ပါဘူးလို႔ ေၿပာလုိက္ပါတယ္။

  • ဒကာ ဒကာမေတြ အခုနိဗၺာန္ရွာေနၾကတယ္။

  • သမထနဲ႔ အခ်ိန္ကုန္ရင္ ကိုယ္က်ိဳးနည္းၾကဦးမယ္လို႔ မွတ္လိုက္ၾက။

  • ဒါ့ေၾကာင့္ သမထဖယ္ထားၿပီး ၀ိပႆနာသက္သက္ သုဒၶ၀ိပႆနာလက္နက္ကို ၿမဲၿမဲကိုင္ထားၾက။

  • ဒကာတို႔တစ္ေတြ သမထနဲ႔ နိဗၺာန္ မရဘူး။

  • နိဗၺာန္ ရခ်င္ လိုခ်င္ရင္ ၀ိပႆနာလုပ္ရမယ္ဆိုတာ အၿမဲအစဲြ ဆံုးၿဖတ္ခ်က္ခ်လိုက္ၾက။ (ဒုလႅဘ ေဒသနာေတာ္က်မ္၊ စာမ်က္ႏွာ (၂၁၀ မွ ၂၁၂) )

  • ဒကာတို႔တစ္ေတြ ကံေကာင္း ဥာဏ္ေကာင္းရွိတဲ့ အစိတ္အရြယ္၊ ႏွစ္ဆယ္အရြယ္ေတြတုန္းက ငါ့းပါးအာရံုကာမရုဏ္ကိစၥေတြမွာ သံုးထားခဲ့ၾကၿပီကုိး၊

  • ဒါ့ေၾကာင့္ကံမဲြ ဥာဏ္မဲြကေလးနဲ႔ နည္းနည္းနဲ႔ ရေအာင္ ၾကိဳးစားယူၾကရမယ္။

  • ဒကာတို႔တစ္ေတြ အရင္က ကံေကာင္း ဥာဏ္ေကာင္းေတြ အလဲြသံုးစားလုပ္ခဲ့ၾကၿပီ၊

  • အခုေနမွာ နက္နဲ့တရားနဲ႔ ကံမဲြဥာဏ္မဲြနဲ႔ပဲ ေတြ႔ၾကံဳေနရတယ္။

  • ေရွးက ငါးပါးအာရံု ကာမရုဏ္ေတြမွာ သံုးပစ္ခဲ့ၾကလို႔ ကုန္ခဲ့ၿပီ၊ အဲ့ဒါေကာင္ေးတြဟူသေရြ႕ ကုန္ခဲ့တာပဲ။

  • ဒကာ ဒကာမေတြ ဒါဟာ ဘယ္သူ႔အၿပစ္လဲ ရိပ္မိၾကရဲ႔လား။

  • ဖရာသူခိုးက ခုိးေနရတဲ့အထဲမွာ ဒကာတို႔က အလဲြသံုးစားလုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္က လုပ္ပစ္နဲ႔ဆိုေတာ့ က်န္ပါဦးမလား။

  • ဘယ္က်န္ေတာ့မွလဲ။

  • ဒီၾကားထဲ အခ်ိန္ေရြ႕ခ်င္ေသးေတာ့ အခ်ိန္က ကုန္ေရာ့လာေသးတယ္။

” ပထမအရြယ္မွာ ပညာရွာ

 ဒုထိယအရြယ္မွာ ဥစၥာ

တတိယအရြယ္မွာ ဘာ၀နာတဲ့။

ဘယ္သူက ထြင္လိုက္တဲ့ အမွားလဲ မသိပါဘူး။”

  • အခ်ိန္ေရႊ႕ေနတာ တတိယအရြယ္မွာ ဘာ၀နာတဲ့။

  • ကံမဲြဥာဏ္မဲြက်မွ ဘာ၀နာဆိုရင္ သြားၿပီ။

  • ေရာ္ဘာတံုးလက္သီးနဲ႔ ထိုးသလိုေနမွာပဲလို႔သာ မွတ္လိုက္ၾကေတာ့။

  • ဒကာ ဒကာမတို႔ အရွည္မလိုက္ၾကနဲ႔။ တုိတိုပဲလိုက္ၾကလို႔ ေၿပာလုိက္ပါတယ္။

  • အခ်ိန္က မရေတာ့ဘူး။ ရိပ္မိၾကရဲ႔႕လား။

  • ဒကာတို႔ခႏၶာမွာ ဇရာသူခိုးက အခ်ိန္တိုင္းခိုးေနတာ။

  • အိပ္ေနေတာ့လည္း ဇရာကခိုး၊ မနက္လင္းေတာ့ သားေရး သမီးေရး စီးပြားေရးေတြနဲ႔ အလဲြသံုးစားလုပ္ပစ္ၾက။

  • အမဲြနဲ႔လာရတာ အေသက ေစာသြားရင္ ခက္မယ္။

  • အေသမဦးခင္ အရင္ဦးေအာင္လုပ္ႏိုင္မွ ၿဖစ္ေတာ့မယ္။

  • ဒါ့ေၾကာင့္ နိဗၺာန္ေရာက္ခ်င္ရင္ ၾကိဳးစားၿပီး မွတ္သားနာယူၾက။

  • ဒကာ ဒကာမေတြ နိဗၺာန္ရခ်င္ရင္ ေရွ႕ပိုင္းက ၀ိပႆနာမဂ္၊ ေနာက္ပိုင္းက ေလာကုတၱရာမဂ္။

  • ဒါကိုလုပ္ရမယ္လို႔ မွတ္ၾက။ ရွင္းၿပီ မဟုတ္လား။

  • ၀ိပႆနာသမာဓိနဲ႔ သြားရမယ္။

  • သမထ မလုပ္နဲ႔ေတာ့။ သမထလုပ္ရင္ အခ်ိန္ၾကာေနမယ္

  • ဒီလိုမွ မလုပ္ရင္ ဇရာခုိးတာနဲ႔ အေသေစာတာနဲ႔ပဲ ကိစၥတံုးရေတာ့မယ္။ ရိပ္မိၾကၿပီးလား။

  • ဒီအတိုင္းသြားရင္ သာသနာပနဲ႔ပဲ ေသသြားရမယ္။

  • သာသနာနဲ႔ ၾကံဳတယ္ဆိုေပမယ့္ သာသာနာတြင္းတရားမရေတာ့ သာသာနာပလို႔ပဲ ဆိုရတယ္။

  • သေဘာေပါက္ၾကၿပီလား။ သမထသမာဓိဆိုရင္ ၾကာမယ္။ ဒါက သာသနာပ တရား။  သာသနာတြင္း တရား မဟုတ္ဘူး။

  • ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီသမထ သမာဓိမလုပ္နဲ႔ေတာ့။ ေသေစာရင္ အေမ်ာၾကီး ေမ်ာရလိမ့္မယ္။ နားလည္ၾကၿပီလား။

  • ဒီအလုပ္မွာ သမာဓိက ၀ိပႆနာ သမာဓိနဲ႔ သြားရမယ္။ ရွင္းၿပီလား။

  • ကိုင္း ဒကာ ဒကာမေတြ အလုပ္ၿပမယ္။

“အလုပ္က

ေရွ႕ က ၀ိပႆနာမဂ္။

ေနာက္က ေလာကုတၱရာ မဂ္”  လို႔မွတ္ၾက။

  • တုိတိုနဲ႔ အမိဖမ္းဖို႔ လုပ္ၾက၊ မွတ္မိၾကၿပီလား

  • ေရွ႕ပိုင္းက ၀ိပႆနာမဂ္ ေနာက္ပိုင္းက ေလာကုတၱရာမဂ္။ ဒါကို မိေအာင္လုပ္ရမယ္။

  • ကံမဲြ ဥာဏ္မဲြသမားေတြ ေကာင္းေကာင္းမွတ္သြားၾက

  • ဒီႏွစ္ခုတည္းနဲ႔ သြားၾကရမယ္။ မ်ားေနရင္ ေဆးခ်က္မီမွာ မဟုတ္ဘူး။

  • ေဆးခ်က္မီေအာင္ မနည္းလုပ္ေနရတယ္။

  • ဒါမွမဟုတ္ရင္ ကၽြမ္းထိုးေမွာက္ခံုသြားဖို႔သာ ၿပင္ၾကေတာ့လို႔ မလုပ္ခ်င္တဲ့သူေတြအတြက္ ေၿပာလိုက္ပါတယ္။

( ေဟာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က သစၥာတရားေဟာလို႔ တရားနာတဲ့သူကလည္း တစ္ပါးအာရံုမသြားဘဲ သစၥာတရားမွာသာ ႏွလံုးထားႏိုင္ရမယ္။ အဲ့လိုထားႏိုင္ရင္ တရားနာရင္းက ေသာတာပန္တည္ႏိုင္တယ္လို႔ ေပဋေကာပေဒသမွာ ေဟာထားတယ္။ )

 “မည္သူမဆို ၀ိပႆနာ တရားကို ပြားမ်ားအားထုတ္သင့္ေၾကာင္း”

 ၁) အုိေဘ နာေဘ ေသေဘးကို မေတြးမၿမင္ဘဲ ေပ်ာ္ရႊင္မိုက္မွား ေနၾကသူမ်ား။

၂) ဒီေခတ္ဟာ အရိယာေခတ္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ က်င့္ရင္လဲ ပင္ပန္းရံုသာရွိမယ္လို

    ေခတ္အေပၚမွာ လႊဲပံုခ်ေနသူမ်ား။

၃) တို႔မ်ားက ပါရမီနည္းတယ္ ပါရမီရွင္ၾကီးေတြနဲ႔သာ ထုိက္တန္ပါတယ္ဟု ပါရမီေပၚလႊဲခ်ေနသူမ်ား။

၄) မဂ္ ဖိုလ္ နိဗၺာန္ဆိုတာ တိဟိတ္ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြ သာ ဒီဘ၀က်င့္ရင္ရႏိုင္တာ၊ တုိ႔က ဒြိဟိတ္ပုဂၢိဳလ္

     အတန္းအစားေလာက္ပါဟု စစ္မေရာက္မီ ၿမားကုန္ကာ အရႈံးေပးေနၾကသူမ်ား။

    (တိဟိတ္ ဆိုသည္မွာ အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟ ဆိုေသာ အဟိတ္ ၃ ပါး)

     (ဒြိဟိတ္ ဆိုသည္မွာ အေလာဘႏွင့္ အေဒါသ ဆုိေသာ အဟိတ္ ၂ ပါး)

၅) ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာက ဆုေတာင္းလာၾကတဲ့ ဆုထူးပန္ အဓိပတိ ပုဂၢိဳလ္ၾကီးေတြသာ က်င့္ရင္

     မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ ရႏိုင္တာ၊ တို႔မ်ား ငႏံုငမြားေတြနဲ႔ မထိုက္တန္ပါဘူးဟု လဲႊခ်ေနၾကသူ ၿဖစ္၏။

        ဤသူမ်ား တိရစ ၦန္ဘံုံ့ံု  စဥ္ စံမည္။ မဂ္ ဖိုလ္ မရ ဟု ဆိုလို၏။

  • ဤ၀ိပႆနာ အလုပ္သည္ သမထ အလုပ္ကဲ့သို႔ ပလီေဗာဓ ဆိတ္ၿငိမ္ရာၾကီးကိုရမွသာ ၿပီးစီးႏိုင္သည္မဟုတ္။

  • ပါရမီဥာဏ္သည္သာ ပဓာနတည္း။ပါရမီဥာဏ္ရွိခဲ့ပါမႈ တရားနာရင္းႏွင့္ပင္ ေပါက္ေရာက္၍ သြားတတ္၏။

  • ဃရာ၀ါသကိစၥအတြင္းမွာပင္ ေပါက္ေရာက္ႏိုင္၏။

  • အေၾကာင္းမငကား ဥာဏ္ရွီသူတို႔မွာ ကိုယ္တြင္းကိုယ္ၿပင္ အိမ္တြင္းအိမ္ၿပင္ ရြာတြင္းရြာၿပင္ ေတြ႔ၿမင္သမွ်သည္ အနိစၥ ဥာဏ္ပြားစီးဖို႔ခ်ည္းသာတည္း။

မွ – ေသာမနႆုေပကၡာဒီပနီ စာမ်က္ႏွာ ၆၁၊ ၆၂ – ယခုေခတ္သည္ သုကၡ၀ိပႆကေခတ္

  • အာဇီ၀႒မကသီလ လံုၿခံဳလွ်င္ လူသီလ၀ႏ ၱၿဖစ္ေပၿပီ။

  • သတိလြတ္သၿဖင့္ ၿပဳမိလွ်င္ ရွိၿပန္လွ်င္ ဤအမႈကို ေနာင္ခါ ငါမၿပဳဟု တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ ဓိဌာန္လွ်င္ လံုၿမဲလံုၿပန္၏။ သီလ၀ိသုဒၶိ ၿဖစ္၏။

  • စိတၱ၀ိသုဒၶိ (သမထ) မွာ တတ္ႏိုင္လွ်င္ အထူးေကာင္း၏။ မတတ္ႏိုင္လွ်င္ ေနရ၏။

  • ဥပစာရဘာ၀နာ၊ အပၼနာ ဘာ၀နာ ဟူေသာ စိတၱ၀ိသုဒၶိကို အသီးမလု္ပေသာ ေယာဂီကို သုကၡ၀ိပႆက (၀ိပႆနာ သက္သက္ကိုသာ ရႈပြားၿခင္း) ေယာဂီဟု ေခၚသည္။ သုဒၶသိပႆက

  • (၀ိပႆနာ သက္သက္ကို ရႈပြားသူ) ေယာကီဟုလည္း ေခၚ၏။

  • ယခုကာလသည္ သုကၡ၀ိပႆ က  ေခတ္တည္း။

  • ထို႔ေၾကာင့္ သီလ၀ိသုဒၶိေနရာက်လွ်င္ ဓါတုမနသိကာရကို ထူေထာင္ရမည္။

“သာသနာကို ေရွာင္ကြင္းသူမ်ား

 ေဘးကိုမၿမင္ ေခတ္လွ်င္ခ်ထား

ေစာင့္စားပါရမီ ဒိြဟိတ္မည္ႏွင့္

တစ္လီဓိပတိတ္ ဤငါးစိတ္သည္

တိရစ္ဘံုစဥ္စံဖို႔တည္း။” (လယ္တီဆရာေတာ္)

 “မဂ္ဖိုလ္ရဖို႔အတြက္ ေလွကား ၃ထစ္”

 ၁) ဉာတပရိညာ    – ေလာကမွာ တကယ္ရွိတဲ့ ပရမတ္တရားနဲ႔ တကယ္မရွိတဲ့ ပညတ္တရားမ်ားကို

                         ၿပတ္ၿပတ္သားသားသိသြားေအာင္ ဆရာဆီမွာ နာယူမွတ္သားရမယ္။

၂) တီရဏပရိညာ – ပရမတ္တရား ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးဟာ နားခ်ိန္အားခ်ိန္မရွိဘဲ

                         တရစပ္ၿဖစ္ပ်က္ေနတာပါလားဆိုတာ သိၿပီးသြားတာနဲ႔ အခ်ိန္ရသမွ်

                         အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ ကို ဆင္ၿခင္ပြားမ်ားေနတာ။

၃) ပဟာနပရိညာ  – ရႈမွတ္ပြားမ်ားပါမ်ားလို႔ ရင့္က်က္ခ်ိန္ေရာက္တာနဲ႔ ဆိုင္ရာ မဂ္က်လာၿပီး

                         ဆုိင္ရာကိေလသာကို ပယ္သတ္ပစ္လိုက္တာ။

” ပရမတ္ ၄ မ်ိဳး”

 စိတ္          =   အာရံုကို သိတတ္တဲ့ သေဘာတရား

                  (လံုးေရ အက်ဥ္း ၈၉ လံုး. အက်ယ္ ၁၂၁ ပါး)

ေစတသိက္ =   စိတ္၌ မွီၿဖစ္တဲ့ သေဘာတရား ( လံုးေရ ၅၂ လံုး )

ရုပ္           =    ေဖာက္ၿပန္တတ္တဲ့ သေဘာတရား

နိဗၺာန္        =   အုိနာေသကင္းေသာ အၿငိမ္းဓါတ္။

 ( ပညတ္ သည္ ပရမတ္ ၄ မ်ိဳးကလႊဲၿပီး က်န္တာ အားလံုးကို ပညတ္လို႔ခ်ည္း မွတ္တယ္။)

 ဗုဒၶက –  

  • ကုသိုလ္ၿဖစ္ၿခင္းရဲ႕ အနီးဆံုးအေၾကာင္းဟာ ေယာနိေသာမနသိကာရ = ေကာင္းကြက္ကိုရွာၿပီး သင့္တင့္ေအာင္ ႏွလံုးသြင္းၿခင္းတဲ့။

  • အကုသိုလ္ၿဖစ္ၿခင္းရဲ႕ အနီးဆံုးအေၾကာင္းဟာ အေယာနိေသာ မနသိကာရ = မေကာင္းကြက္ကို ရွာၿပီး မသင့္တင့္ေအာင္ ႏွလံုးသြင္းၿခင္းတဲ့။

  • သူတစ္ပါးကို မၾကည္ညိဳရင္ ကုသိုလ္မရရံုဘဲ ရွိတယ္။

  • မိမိကိုယ္မိမိ မၾကည္ညိဳရင္ အပါယ္က် တတ္တယ္ ဆိုတာပဲ။  ( သာဓကအားၿဖင့္ – မလႅိက မိဖုရား)

“ကုသိုလ္ ၄ မ်ိဳး”

၁) ဒါန ကုသိုလ္

၂) သီလ ကုသိုလ္

၃) သမထ ဘာ၀နာ ကုသိုလ္

    အေပၚ သံုးခုကေတာ့ ေလာကီကုသိုလ္မ်ားကေတာ့ သာသနာတြင္း၊ သာသနာပ အၿမဲတမ္းရွိတယ္။

     ဘုရားမပြင့္ရင္လည္း ဒါန. သီလ သမထ ဘသာနာ ေတြက ရွိတယ္။)

၄)  ၀ိပႆနာ ဘာ၀နာ ကုသိုလ္  သာသနာအတြင္း မွာသာ ရွိပါတယ္။

        (ဘုရားပြင့္ေသာ အခ်ိန္မွာသာ ရရွိႏိုင္သည္။)

  • သာသနာနဲ႔ ၾကံဳသခိုက္ေလးမွာ ၀ိပႆနာကုသိုလ္ကို အရယူလိုက္ေစခ်င္ပါတယ္။

  • ဒါန နဲ႔ သီလ ကေတာ့ ဘ၀ေရြး အခ်ိန္ေရြး ပါတယ္။ အခုလုပ္ အခု အက်ိဳးေပးလို႔ မရွိပါဘူး။

  • အၿပစ္ကို ရဲ၀ံ့စြာ ၀န္မခံရဲရင္ ႏွစ္ဆ တိုးတတ္တယ္။

  • ပုထုဇဥ္ အခ်င္းအခ်င္းေပၚမွာ ဆိုးတာေတြခ်ည္း ဘယ္ေတာ့မွ ရွာမၾကည့္နဲ႔။

  • မေကာင္းကြက္ ကိုသာ ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္   ေပါင္း ႏိုင္စရာ ပုဂၢိဳလ္ မရွိ။

  • ေကာင္းကြက္ ကိုသာ ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္    မေပါင္း ႏိုင္စရာ ပုဂၢိဳလ္ မရွိ။

 “ကိုယ္က်င့္သီလ ေဖာက္ဖ်က္သူေတြခံစားရမယ့္ သီးသန္႔ေလးမ်ိဳး”

၁) ပရာႏု၀ါဒ ေဘး     = သူတစ္ပါးက စြပ္စဲြကဲ့ရဲ႕တာ

၂) ဒ႑ေဘး            = ႏုိင္ငံေတာ္က ၿပစ္ဒဏ္ခ်ခံရတာ

၃) အတၱာ ႏု၀ါဒေဘး   = ကိုယ့္ကိုယ္ကို မၾကည္ညိဳတာ စြပ္စဲြကဲ့ရဲ႕တာ

၄) ဒုဂၢတိေဘး           = အပါယ္ေလးပါးက်တာ

           ( ေနာက္ ေဘးႏွစ္မ်ိဳး သည္ ေရွာင္လႊဲလို႔မရ။)

“ကိေလသာ ဆယ္မ်ိဳး “

၁) ေလာဘ      –    တပ္မက္ၿခင္း ၊ လိုခ်င္ၿခင္း ၊ ႏွစ္သက္ၿခင္း ။

၂) ေဒါသ         –    စိတ္ဆိုး ၊ ရန္ၿငိဳး ၊ မႏွစ္သက္ၿခင္း ။

၃) ေမာဟ        –    အမွန္ကို မသိၿခင္း။

၄) မာန            –    မရိုေသ ( ငါရွိ ၊ ငါ တတ္)

၅) ဒိ႒ိ             –    အယူမွား ( ငါရွိသည္ ၊ သူရွိတယ္ ၊ ေယာက်ာ္း ရွိတယ္၊

                          မိန္းမ ရွိတယ္ စသၿဖင့္။ )

၆) ၀ိစိကိစာၦ       –   မၿပတ္သား ၊ သို႔ေလာ သို႔ေလာ ၿဖစ္ေနတာ။

၇) ထိန            –    စိတ္ေလးလံထိုင္းမႈိင္း

၈) ဥဒၶစၥ           –    စိတ္ၿပန္႔လြင့္

၉) အဟိရိက     –    အကုသိုလ္ လုပ္ ၾကံ တာကို မရွက္တာ။

၁၀) အေနာတၱပၸ  –    အကုသိုလ္ လုပ္ ၾကံ တာကို မေၾကာက္တာ။

  • ကိုယ္ႏႈတ္နဲ႔ လြန္က်ဴးၿခင္းဆိုတဲ့ ၀ီတိကၠမအဆင့္ – အၾကမ္းစား (သီလနဲ႔ သတ္လို႔ရတယ္)

  • စိတ္ထဲမွာ ထၾကြေသာင္းက်န္းလာၿခင္းဆိုတဲ့ ပရိယု႒ာနအဆင့္၊ အလတ္စား

         (သမာဓိနဲ႔ သတ္လို႔ရတယ္)

  • အေၾကာင္းတုိက္ဆိုင္မွ ၿဖစ္ေပၚလာၿပီး မတိုက္ဆိုရင္ ေပၚမလာဘဲ စိတ္သႏာၱန္မွာ

        အစဥ္ကိန္းေနတဲ့ အႏုသယအဆင့္  (၀ိပႆနာပညာ၊ မဂ္ပညာနဲ႔မွ သတ္လို႔ရတယ္)

အႏုသယအမည္ရတာ ကိေလသာဆယ္ပါးမွ ၇ ပါး

        ၁) ကာမရာဂါ ႏုသယ = အာရံုငါးပါးကို တပ္မက္ေသာ ေလာဘ

        ၂) ဘ၀ရာဂါ ႏုသယ = ၿဗဟၼာဘ၀ကို တပ္မက္ေသာ ေလာဘ

        ၃) ပဋိဃါ ႏုသယ = ၿပစ္မွားဖ်က္ဆီးေသာ ေဒါသ

        ၄) မာနာ ႏုသယ = ေထာင္လႊားတက္ၾကြေသာ မာန

        ၅) ဒီ႒ာ ႏုသယ = ငါရွိသည္ဟု အယူမွားၿခင္း ဒိ႒ိ

        ၆) ၀ိစိကိစာၦ ႏုသယ = ငါသည္ အရင္တုန္းက ၿဖစ္ခဲ့သလား၊ အခုၿဖစ္ဆဲလား၊

                                   ေနာင္ၿဖစ္ဦးမွာလားဟု ယံုမွားၿခင္း ၀ိစိကိစာၦ

        ၇) အ၀ိဇၹာ ႏုသယ = အသိမွားၿခင္း ေမာဟတိုပဲ။

  • ေသာတပတၱိမဂ္  က ဒိ႒ာႏုသယ နဲ႔ ၀ိစိကိစာၦႏုသယ ကိုပယ္သတ္တယ္

  • သကဒါဂါမိမဂ္  က ကာမရာဂါႏုသယနဲ႔ ပဋိဃာႏုသယ အၾကမ္းစားေတြကို ပယ္သတ္တယ္။

  • အနာဂါမိမဂ္  က အဲ့ဒီႏွစ္ပါးကို အၿမစ္ၿပတ္ပယ္သတ္တယ္။

  • အရဟတၱမဂ္  က က်န္တဲ့ အႏုသယ အကုန္ပယ္သတ္တယ္

  • ေသာတပန္  တည္ၿပီးရင္ ကာမဘံုမွာ အမ်ားဆံုး ၇ ဘ၀ပဲ ေနရေတာ့တယ္။

  • သကဒါဂါမိမဂ္က ကာမဘံုမွာ ႏွစ္ဘ၀ကေန ေၿခာက္ဘ၀အထိ ေနခ်င္တဲ့ တဏွာကိုပါ ၿဖစ္ပစ္လိုက္တယ္။

  • သကဒါဂါမ္  ၿဖစ္သြားရင္ ကာမဘံု တစ္ၾကိမ္ပဲလာေတာ့တယ္

  • အနာဂါမိမဂ္က ကာမဘံု တစ္ၾကိမ္ၿပန္လာခ်င္ေသးတဲ့ တဏွာကိုပါ ၿဖတ္ပစ္လိုက္တယ္။

  • အနာဂမ္  ရၿပီးရင္ ကာမဂုဏ္မွန္သမွ်ကိုလည္း လံုး၀မခံစားေတာ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ အနာဂါမ္မွာ ၿဗဟၼဘံုမွာ ၿဖစ္ခ်င္ေသးတဲ့ တဏွာ က်န္ေနေသးတယ္

  • အဲ့ဒီ တဏွာကို အရဟတၱမဂ္က ပယ္သတ္လိုက္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရဟႏာၱမ်ားဟာ ၃၁ဘံုက လြတ္ရာ နိဗၺာန္ကို ေရာက္ၾကတာေပါ့။

  • တဏွာဟာ နယ္လည္းက်ယ္တယ္၊ ဆိုးက်ိဳးလည္းမ်ားတယ္၊

  • တစ္စံုတစ္ခုကို စဲြလမ္းတဲ့ တဏွာနဲ႔ေသရင္ ၿပိတၱာဘံုေရာက္တယ္။

  • ၀ိသမ ေလာဘစိတ္ေတြ အားၾကီးလာရင္ ကမာၻေလာကၾကီးဟာ အငတ္ေဘး ဆိုက္တယ္။

  • ဒီထက္ အားဆက္ၾကီးလာမယ္ဆိုရင္ ကမာၻေလာကၾကီးဟာ မီးေလာင္ၿပီး ပ်က္စီးရတယ္။

 “ေလာဘဓါတ္ၾကီး ကုန္နည္း ၃ နည္း”

၁) ဒါန ၿပဳၿပီး ေလာဘကို ပယ္သတ္ရမယ္။

၂) စြမ္းႏိုင္သမွ် ဓုတင္ ( ကိေလသာ ခါတြက္ၿခင္း) ကို ေဆာက္တည္ပါ။

   (သာဓကအားၿဖင့္ – ထမင္းတစ္၀ိုင္းဆိုရင္ အနည္းဆံုး ဟင္းသံုးမ်ိဳး၊ ထမင္းတစ္မ်ိဳး။ စုစုေပါင္း ခြက္ေလးခြက္ရွိမယ္။

    ဒီေတာ့ စားတဲ့သူမွာ ပတၱပိုဏ္ဓုတင္ကို ေဆာင္လိုက္ၿပီဆိုရင္ ခြက္ကလည္း တစ္ခြက္တည္းဖို႔ ေလာဘဟာလည္း တစ္မ်ိဳးပဲ ၿဖစ္ေတာ့တယ္။ က်န္တဲ့ ေလာဘသံုးမ်ိဳးေလ်ာ့သြားတာေပါ့)

၃) အရဟတၱမဂ္ရၿပီး ရဟႏာၱၿဖစ္တဲ့အထိ ၀ိပႆနာတရားကို နာၾကားအားထုတ္ဖို႔ပဲ။

This entry was posted in ၀ိပႆနာ. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s